[PHP] Automatische include

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe ik zoiets kon maken zoals bij bijv. Geocities.. Mensen hebben de een site die ik host, maar er moet een automatisch scriptje geïnclude worden, dat zij niet kunnen verwijderen.. Geocities doet dit met banners, ik heb vernomen dat dit komt omdat hun gebruikers niet de gehele pagina kunnen editten.. Maar hoe kan ik zoiets in het werk stellen? Het liefst met PHP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik denk dan dat je het zo moet maken dat er een PHP bestand is met je script erin. En dan met je .htaccess iedere request doorverbinden naar het PHP bestand en de variable van de file die wordt aangevraagd doorsturen naar het PHP bestand :)

De rest kun je zelf wel bedenken ;)

zorg wel dat je klanten .htaccess niet kunnen wijzigen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door supakeen op 16-03-2003 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, is een optie.. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de mensen niet aan de .htaccess komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 11:43:
Jep, is een optie.. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat de mensen niet aan de .htaccess komen?
Goed chmodden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar de mensen hebben acces tot de ftp waar het bestand in staat.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dat ook wel op te lossen is met een mod_rewrite rule in je httpd.conf
Ben je ook meteen van het probleem af dat ze je .htaccess kunnnen editen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak je die .htaccess toch van root ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Inderdaad, of lees nog even wat info over chmod, hoe je het bestand benaderd maakt geen enkele *insert curseword here* uit, zoalang die maar niet writable is voor de betreffende user en readable voor de user waaronder je webserver draait.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

neem eens een kijkje in de php.ini, daar kan je instellen wat voor header en wat voor footer er automagisch ge-include moet worden.

Dat lost dus jouw probleem op :)
Je zult dan wel waarschijnlijk alle bestanden door de php parser moeten halen, wat voor wat overhead zorgt.

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:19
http://www.php.net/manual...on.directives.php#AEN2371

auto_prepend_file
auto_append_file

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

leuk idee, maar dit is killing als mensen met bv. GD aan de slag willen... zo'n include doet het niet zo goed in een jpegje... :-)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 16 maart 2003 @ 12:44:
neem eens een kijkje in de php.ini, daar kan je instellen wat voor header en wat voor footer er automagisch ge-include moet worden.

Dat lost dus jouw probleem op :)
Je zult dan wel waarschijnlijk alle bestanden door de php parser moeten halen, wat voor wat overhead zorgt.
Waar moet ik dat dan editten in de php.ini??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-09 07:32

Willem2

Ω is futile

; Automatically add files before or after any PHP document.
auto_prepend_file =
auto_append_file =

dat zei Papa Eend trouwens ook al...

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mm weet niet of .htaccess wel echt werkt ... als de directory van de user is kan ie alles weggooien ook al is het van root... dus denk niet dat dat veel helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03
Willem2 schreef op 16 March 2003 @ 16:03:
[...]
leuk idee, maar dit is killing als mensen met bv. GD aan de slag willen... zo'n include doet het niet zo goed in een jpegje... :-)
Optie: zet in de header output buffering aan. Kijk in de footer wat voor content-type het geheel heeft. Als dat een 'normale' html header is plak je de header bovenaan je buffer.

Nadeel: alle pagina's worden gebuffered, wat negatief kan uitpakken voor de snelheid.

[ Voor 3% gewijzigd door eborn op 17-03-2003 01:24 ]

Pagina: 1