ISDN-2 hangt... KPN uiteraard onschuldig

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41
Hoi,

Hier in de Zaanstreek heb ik net als in Utrecht 2 jaar terug ISDN. Nu had ik vandaag voor het eerst dat ik niet kon bellen.
Gebeld worden kon wel maar dan was er niemand aan de andere kant van de lijn.
Op de cisco router leek de LOG wel gewoon.

Nu belde ik KPN en die meten hem door en dan doet de lijn het opeens. Ze zeggen dan dat het aan je apparatuur ligt.

Maar het is niet de eerste keer dat een reset het zaakje oplost.

Situatie:

NT-1 splitser - 4 poorts koppelblokje met weerstandje, daarop 1 Siemens 3070 centrale en een Cisco 2620.

Niets mis mee lijkt me .

Kan je abbo terugeisen bij KPN ? Toch raar.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

dus op de NT1 zit maar 1 van de 2 ISDN uitgangen aangesloten?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Kijk ff naar je kabels, daar hadden wij eergisteren ook last van, ineens waren der 2 cat 5 kabels gaar geworden. Resultaat: We konden niet bellen of gebeld worden....

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• kevertje1977
Er is echt niets gaars. Hoe zou dat kunnen in 2 jaar tijd ? Zonder er aan te zitten ?
Gisteren om 20:33 nog naar buiten gebeld, nu kregen we vanochtend 3 telefoontjes binnen die we niet konden beantwoorden.

NT1 heeft inderdaad maar 1 uitgang in gebruik. Zoals het hoort dus, liever een blokje met weerstand aldus de KPN.

• JdM
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Het zou ook kunnen dat de NT1 een beetje gaar is, komt niet vaak voor, maar het wil weleens helpen....
Zodra KPN de lijn doormeet, meten ze namelijk "tegen de NT1 aan" en er niet doorheen, ze kunnen dus niet zien of de Nt1 goed is of niet........ , als je écht zeker weet dat alles goed is, kun je eens naar de primafoon gaan en om een nieuwe NT1 vragen, ik denk dat ze die wel geven , heb je er ook geen kosten aan op deze manier .

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

wij hebben ook iets dergelijks gehad. Af en toe viel de lijn dood. Bellen kon niet gebeld worden wel. Als je gebeld werdt resette de lijn zich weer een deed ie het voor korte tijd weer prima. Ze hebben van de kpn van alles gedaan NT1 vervangen, Quattrovox, kabels anders aangesloten, afsluitweerstand vervangen e.d. niets hielp. Tot dat er een monteur op het slimme id kwam om de frequentie o.i.d. iets omhoog te gooien. En tot nu toe doet isdn het perfect

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Wij hebben in het begin ontzettend veel gedoe gehad met onze ISDN aansluiting, toen was het een tijdje stabiel, daarna ff bagger en nu weer okee.
IK stap binnenkort "terug" naar 56k omdat ik binnenkort ADSL kan nemen.
Het ligt vaak aan KPN apparatuur, en ze geven dat nooit toe.
Je zou kunnen proberen een aantal zaken los te koppen, er kan altijd ergens storing ontstaan door een kabeltje of zo.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Alphega
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Bij ons is die kort geleden ook kapot gegaan, was gefrituurd door de bliksem. In dat geval gewoon naar de verzekering gaan.

• MBV
  • Laatst online: 04-08 16:43

MBV

Ik heb dezelfde situatie hier gehad. Steeds vaker deed ISDN het niet, ff doormeten en hij deed het weer. Wat bleek: NT1 kastje dood. Er zit levenslange garantie op, dus ruil hem even om en je bent (hopelijk) van het gedoe af. Pas wel op: ISDN naar kpn == hoogspanning, is mij verteld. heb het niet uitgeprobeerd.

Je kan hem gewoon zelf vervangen, dan zitten er geen kosten aan. Als het gratiz is, kan je het altijd proberen toch :)

[ Voor 17% gewijzigd door MBV op 16-03-2003 17:17 ]

Verwijderd

Radian schreef op 16 March 2003 @ 11:41:
Zodra KPN de lijn doormeet, meten ze namelijk "tegen de NT1 aan" en er niet doorheen, ze kunnen dus niet zien of de Nt1 goed is of niet........
KPN kan wel zien of de NT1 OK is, als ze meten wordt er een zgn. Digitale test uitgevoerd op de NT1
Het is mogelijk dat er vocht/corrosie in de kabel zit die agv de meetpulsjes verdwijnen, dit kan de reden zijn dat ie na meten weer in dienst gaat. NT1 kun je idd loshalen en laten doormeten, denk wel aan de 96V O-)

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
MBV schreef op 16 maart 2003 @ 17:15:
Ik heb dezelfde situatie hier gehad. Steeds vaker deed ISDN het niet, ff doormeten en hij deed het weer. Wat bleek: NT1 kastje dood. Er zit levenslange garantie op, dus ruil hem even om en je bent (hopelijk) van het gedoe af. Pas wel op: ISDN naar kpn == hoogspanning, is mij verteld. heb het niet uitgeprobeerd.

Je kan hem gewoon zelf vervangen, dan zitten er geen kosten aan. Als het gratiz is, kan je het altijd proberen toch :)
Als jij 90 volt hoogspanning noemt ;)

analoog is ong. 75 volt.

Niet dodelijk ... maar kan wel fijn jeuken als je er aan hangt ;)

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
ik woon ook in zdam.. maar nerges last van *D

Verwijderd

Bud_s schreef op 16 maart 2003 @ 23:35:
[...]

Als jij 90 volt hoogspanning noemt ;)

analoog is ong. 75 volt.

Niet dodelijk ... maar kan wel fijn jeuken als je er aan hangt ;)
analoog is 48V }:O

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
oh dat was dat schokje wat ik kreeg toen ik mijn splitter aansloot :9

[ Voor 3% gewijzigd door justice strike op 17-03-2003 13:23 ]

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Er is wel eens een topic geweest met iemand die z`n isdn adsl modem ging aansluiten en ff z`n kabeltje stripte met z`n tanden maar vergat dat er aan de andere kant de stekker nog in de nt1 zat..

Maar ff ontopic.

ER schijnen telefoon centrales te zijn die het niet fijn vinden als ze samen met andere toestellen / apparaten aan een isdn bus hangen. (Schijn zelf ook zo`n dingen te hebben(tiptel overigens) ) Is dat niet het probleem ?

En dat het toevallig gewoon een tijd gewerkt heeft ? en hoe weet je ze zeker dat het je lijn is en niet je centale ?

Dat je centrale door het doormeten van je lijn. Gereset wordt (De S0 bus van de centrale)

Wat in iedergeval wel een idee is is ff een andere nt1 kastje te scoren bij KPN zijn toch Gratuit

Ik wil ook wel een 2620 testen aan m`n isdn lijn. Dus asjehemoverheb >:)

[ Voor 5% gewijzigd door raymonvdm op 17-03-2003 13:57 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb het 1 keer gehad. ISDN viel op vrijdagavond uit. Ik merkte het pas toen ik even wilde bellen.... het had dus al best vrijdag middag kunnen zijn. (s'ochtends werd mijn vrouw nog gebeld en werkte het).

KPN kan natuurlijk niets doen in het weekend - en al helemaal niet voor een consumenten aansluiting.... hoe hard je ook schreeuwt, hoe lief je ook bent, op DINSDAG kon er pas een monteur komen naar mijn centrale.

Uiteindelijk bleek het om een fout te gaan in de centrale en kon ik Dinsdag weer bellen.... an mijn kant (NT + QuattroVox) is nooit iets veranderd.

KPN heeft wel vaker rare dingen :+

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

maartena schreef op 17 March 2003 @ 17:57:
Foutjes in de jaarrekening en zo O-)

:P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
* jadjong ook uit Zaandam :P

maar kan het niet zijn dat er iemand tegen je NT1 aan heeft geschopt waardoor er binnenin iets fout zit. Meestal krijg je dan de eerder genoemde onverklaarbare problemen.

Verwijderd

maartena schreef op 17 March 2003 @ 17:57:

KPN kan natuurlijk niets doen in het weekend - en al helemaal niet voor een consumenten aansluiting.... hoe hard je ook schreeuwt, hoe lief je ook bent, op DINSDAG kon er pas een monteur komen naar mijn centrale.

Uiteindelijk bleek het om een fout te gaan in de centrale en kon ik Dinsdag weer bellen.... an mijn kant (NT + QuattroVox) is nooit iets veranderd.

KPN werkt alleen in het weekend als je een extra servicecontract hebt, anders gaat het volgens de algemene voorwaarden, binnen 5 werkdagen........ :+

• kevertje1977
jadjong schreef op 17 March 2003 @ 18:09:
* jadjong ook uit Zaandam :P

maar kan het niet zijn dat er iemand tegen je NT1 aan heeft geschopt waardoor er binnenin iets fout zit. Meestal krijg je dan de eerder genoemde onverklaarbare problemen.
Nou eh... Me NT-1 hangt onder een schuin afdak wat een normaal iemand wellicht voor berging gebruikt.
Daar kan je niet eens bijkomen met je schoenen :)

Maar sinds de reset is alles weer normaal..
- ETSI Supplementary Service, Invoke, Unsupported operation
Progress Ind i = 0x8288 - In-band info or appropriate now available

Dat kwam ik wel van de week in de logfile tegen, wel vaag....
Pagina: 1