Platform en moederbord keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:12

OMX2000

By any means necessary...

Topicstarter
Ik ben nu al een tijdje aan het kijken watvoor upgrade ik ga aanschaffen, om weer redelijk up to date te zijn. Ik heb inmiddels een Radeon 9500 pro in mijn bak hangen. En ik gebruik mijn systeem om te programmeren, dvd's rippen en een beetje gamen.
In eerste instantie wilde ik voor een Asus A7N8X Deluxe + AMD XP2400+ plus gaan, en dan de boel lekker overklokken. Ik moet dan dus een nieuw moederbord, processor, koeler en geheugen hebben. Dat zou me dus ongeveer 600 euro gaan kosten. De moederbordkeuze op het AMD platform is vrij simpel, koop een goed moederbord gebaseerd op de nforce2 chipset.
Maar om me niet helemaal blind te staren op het AMD platform, heb ik ook naar Intel gekeken. En daar ging het dus "fout". Ik heb niet het gevoel dat daar zo duidelijk is welke chipset nu ECHT goed zijn (veel features, lekker overklokken). Die Granite Bay moederborden zouden perfect moeten zijn, maar er schijnen bugs in te zitten. De SIS chipsets zijn schijnbaar ook niet foutloos. Maar wat in ieder geval al een stuk verandert is sinds vorig jaar is dat de prijs voor een Intel upgrade zeer dicht licht tegen een gelijkwaardig AMD systeem.

Concreet dus is wat is er nu voor het Intel platform de tegenhanger voor de Nforce2?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:47
als je intel wil en goedkoop uit wil komen
kan je kiezen voor een p4 1.6 of 1.7 met bv een asus i845 of nieuwer bordje
met combinatie met ddr 333 ram krijg je die dingen hoger als 2.2 gh

natuurlijk kan je kiezen voor een hogere modelletje ...maar een p4 met een sis of gewoon een intel chipset kan je aardig hoog klokken.

misschien zelf beter als een Tbred athlon xp

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Lijkt me wel aardig wat reviews op te zoeken. Als je je wat meer verdiept in de P4 opties kun je er zeker zelf uitkomen en je steekt er altijd wat van op.

ARME AOW’er

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Concreet dus is wat is er nu voor het Intel platform de tegenhanger voor de Nforce2?
Je zegt het zelf al, de Granite Bay. Er loopt al een groot topic over de E7205, is wel waard om even doorgenomen te worden :)

Medio April komt de i865/i875 chipset, ook zeker het overwegen waard. Maar meer info hierover is ook eenvoudig terug te vinden op onder andere de frontpage.

Gewoon beetje rondkijken en reviews lezen, de beslissende keuze is nog altijd aan jou. Zie de laatste posting van Dit graag lezen eer je een topic opent :)

Dit topic is gesloten.