Toon posts:

Externe USB 2.0 HD onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste kenners,
Ik zit met het volgende probleem.
Sinds kort heb ik een externe USB 2.0 5.25" box gekocht voor CD-rom`s, DVD of HDD devices gekocht. Er werd een FAT32 geformateerde Fujitsu HD 30 Gb 7200 rpm ingebouwd en correct aangesloten (jumpers ea). Maar Windows XP ziet het USB storage Device maar eens in 30 keer pluggen en als de PC restart wordt, dan verdwijnt het station weer uit "Deze Computer” voor een tijdje.
De box zelf heeft geen drivers nodig (het gebruikt de originele usbstor.sys en usbstor.inf windows drivers, de andere apparaten die erin komen ook niet (HD`s ea CDrom stations moeten ook standaard herkend worden door de OS)

Windows reageert vervolgens op drie manieren:
1) De OS wordt goed getriggerd, de HD wordt herkend,
hardware (zoals ik zei eens per zo`n 30 keer pluggen/unpluggen) werkt correct. Zo kon ik onder de Eigenschappen de drivers zien. Met restarten is de fun weer weg
2) De hardware wordt in het Conf. Scherm onder de USB apparaten effe herkend als een mas. storage device maar dat verdwijnt in zo`n 5 secunden uit die lijst.
3) En soms zegt XP (als die niet vanzelf verdwijnt, zie 2) dat er geen drivers geïnstalleerd zijn , terwijl die (zie boven) in de OS zitten. Handmatig installeren (nieuwe hardware, dan de drivers niet laten kiezen, maar zelf selecteren) werkt voor geen meter.
Dus ik weet het ook niet meer...
Enig idee?
grts,
testm@n

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontranzigd.. Je hoeft helemaal niet om HELP schreeuwen, je zit nota bene in een discussieforum waar iedereen hulp nodig heeft.

Terugkomend op het probleem: wat zijn de overige PC specs? Ik heb het idee dat de voeding op haar grenzen zit.

edit:
waarom heb je je oorspronklijke vraag niet gewoon omhooggeschopt?
Probleem met Externe USB HD en Win XP

En waarom heb je een dubbelpost gedaan in een ander subforum?
Externe USB 2.0 HD onder XP, HELP!!!

Wil je even de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig doornemen om zulke misstappen in de toekomst te voorkomen :)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 16-03-2003 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het begrepen 8)7 , zal niet NIET meer gebeuren.

Mbt het probleem kan ik alleen zeggen dat de externe box van eigen voeding voorzien is (met een 220 naar 12 adapter)
De PC is een laptop P VI met een PCMCIA USB 2.0 interface. Deze heb ik getest en met andere apparaten werkt perfect, dus ik zie daar eigenlijk geen probs.
Overigens bedankt voor de response,
grts,
testman

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38

Shunt

Boe

domme vraag want je hebt natuurlijk de faq's door gelezen ;)
ik neem aan dat je windows service pack 1 hebt geinstaleerd :>

anders WERKT USB2.0 namelijk niet onder xp (of niet fatsoenlijk)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

dat is onzin. Ik heb win xp en GEEN service pack geinstalleerd en USB 2.0 doet het prima bij mij.

• Shunt
  • Laatst online: 20:38

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 15:45:
dat is onzin. Ik heb win xp en GEEN service pack geinstalleerd en USB 2.0 doet het prima bij mij.
:> dan heb jij een controller er bij zitten die een speciale driver heeft ;)

als je de standaart driver instaleerd (of een driver die daar dus geen optie voor heeft ) werkt het dus NIET
bvb mijn onboard usb 2.0 controller doet het echt niet zonder sp 1 hoor ;)
mijn losse usb 2.0 controller doet het standaart ook niet zonder sp1 echter een speciale usb controller driver echter maakt dit weer wel mogelijk (voor deze kaart dan he ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

ik heb 4 onboard USB poorten en slechts een drivertje nodig dat bij het moederbord zit. That's all :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel zo dat ik geen sp geïnstalleerd heb want ik dacht dat de originele (recente) driver van de (Conceptronic) PCMCIA USB 2.0 voldoende is. Ook omdat de andere devises (muis, keyboard, webcam) probleemloos werken.
Ik heb geprobeerd om de andere HDD`s en CD-rom drive in de box in te bouwen, maar krijg hetzelfde effect. |:(
Heb overigens een nieuwere usbstor.sys in c:\windows\system32 gekopieerd helpt ook niet. Met jumpers geëxperimenteerd en HDD als Fat32 en NTFS geformatteerd. Maar de drive verdwijn na enkele momenten uit de lijst van USB apparaten (code 45 :? )
Zijn er ook andere suggesties?
Vriendelijk bedankt voor de response.
testm@n

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 13:50
ik denk dat je toch zoals boven aan gegeven wordt, ff service pack 1 moet installeren. Heb hier het probleem ook gehad met mijn externe usb2 drive

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 22:22:
[...]
Zijn er ook andere suggesties?
Vriendelijk bedankt voor de response.
testm@n
ik dacht dat je zoals een lief usertje beaamt de faq had gelezen???

faq

en dan bedoel ik voornamelijk dit deel:
kijk eens bij punt 3

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

ik heb hier hetzelfde problem...
en sp1 kank nie installen..
>:)
maar de updates los doe ik wel altijd gewoon...
[specs]
Microsoft Windows XP Professional
Moederbord: MSI
AMD-Athlon ~1399 Mhz
Werkgeheugen 512,00 MB
HDD: 40Gig
HDD: 60Gig
HDD: 60Gig extern usb2.0
[/specs]
de externe hdd haalt zijn power gewoon uit zun eigen stekkertje en niet uit pc oid
hij heeft gewerkt, maar nu krijg ik hele tijd "onbekend apparaat"

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Pagina: 1