beeldscherm 19" of 2x 17"

Pagina: 1
Acties:

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
In de search is er veel te vinden over de keuze tussen een 19" en een 17" monitor, alleen eigenlijk niks over de keuze tussen een 19" en 2x 17" vandaar dit topic ;)

Ik zit namelijk een beetje met een probleem; ik zit te twijfelen tussen de aanschaf van een (in dit geval Ilyama) 19" CRT of 2x een (philips) 17".
Voordeel van de 19" is natuurlijk het groter beeldoppervlak, alleen aan de andere kant 2 monitoren rocks >:)

Het nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor photoshop/flash/3dmax/office/development maar hier en daar natuurlijk ook voor games ;)

Gezien het feit dat ik vaak een groot aantal applicaties open heb staan waarvan ik enkele het liefst toch altijd in beeld wil hebben zit ik toch te denken aan 2x 17, alleen aan de andere kant is het extra beeldoppervlak bij enkele van de applicaties toch ook zeker een voordeel.

Gebrek aan ruimte of financiele motieven zijn geen reden te kiezen voor een van beide. (ruimte-gebrek is er niet echt en qua geld komt het ongeveer op hetzelfde bedrag uit)

De keuze is dus echt wat het meest prettig werkt, en aangezien ik nog nooit met 2 beeldschermen heb kunnen werken vroeg ik me af wat de meningen hierover zijn.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:21
2 monitoren natuurlijk

vooral als je met gfx dingen bezig bent , wat je zelf al aangeeft

en voor games voldoet een 17" ook al genoeg (met 1280x1024 4xAA aan)
mijn vroeger 17" (sony 200E) kon zelf 1600 aan ..maar die had een trinitron beeldbuis

Verwijderd

hehe lijkt me niet moeilijk,
2x "17 ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik 'werk' nu ruim een jaar met 2 beeldschermen. In mijn geval een 17" en een 21". Het is handiger dan 1 scherm omdat je domweg veel meer ruimte hebt om allerlei applicaties te draaien zonder dat de vensters verstopt zitten achter wat anders.

Ik heb een werkmonitor en een monitor waar wat kleine progjes draaien zoals GoTtracker :) en ICQ :). Ook het verplaatsen van bestanden en het downloaden doe ik in dat venster. Netwerkverbindingen en shortcuts naar systeembeheer enz. staan daar ook.

Kortom 1 scherm om het systeem en alles wat ik niet direct nodig heb maar wel in de smiezen te houden en 1 scherm om daadwerkelijk iets mee te doen.

Voor mij zou de keus niet moeilijk zijn: 2 x 17" en als geld geen probleem is... :)

ARME AOW’er

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Ik 'werk' nu ruim een jaar met 2 beeldschermen. In mijn geval een 17" en een 21". Het is handiger dan 1 scherm omdat je domweg veel meer ruimte hebt om allerlei applicaties te draaien zonder dat de vensters verstopt zitten achter wat anders.
Kijk en dit is nou ook de reden dat ik 2 schermen denk ik toch veel prettiger vindt werken, met name omdat ik enkele app`s toch altijd in beeld wil hebben.

Heb net ook al het een en ander weten te lezen in de Misschien tijd voor een dual monitor FAQ? ( ik weet het ik moest dit eigenlijk doen voor het openen van een topic..sorry ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-07 15:20

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hmmm ja, ik heb lange tijd zelf 2x 19 inch gehad, en eigenlijk is dat gewoon teveel. Verder werkt dual monitor software niet dusdanig goed(lees: ontbreken van bepaalde features) om echt handig met dual monitor te kunnen werken. Daarom heb ik nu slechts nog maar 1 monitor aanstaan. Dat is iets meer op de taakbalk klikken, maar ik vind het niet lastiger. Als je echt veel grafisch gaat doen dan pak gewoon 2x17. Want hoewel 1x19 groter beeld is, de totale oppervlakte is groter bij 2x17, zoals 2x19 ook groter is dan 1x22. Ga je echter veel gamen, dan raad ik het je echt af, want ik moest om fatsoendelijk te gamen altijd 1 monitor uitzetten, want anders klapte het spel er de hele tijd uit als de muis buiten het beeld van de 1e monitor(de game monitor) kwam, en op het beeld van de andere kwam, en ik dan klikte om te schieten.

GTA3, Ghost recon, vrijwel alle spellen die ik heb hebben hier last van. En Tenzij je een parhelia hebt, een kaart die echt dual overlay heeft, zul je ook nog meer bepaalde dingen missen. En als je denkt dat gamen op 2 schermen handig is, dat valt ook weer tegen, want sowieso in 3d is de kaart gewoon nog altijd niet snel genoeg, en bij strategy spellen die het ondersteunen moet je ineens 2x zo'n grote afstand afleggen om iets uit te voeren.

Maar goed, alles went.

[ Voor 43% gewijzigd door REDFISH op 16-03-2003 11:01 ]

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36
waarom niet beide? een 19" en een 17"... dan kan je voor je 3dmax en photoshop een lekker groot beeld pakken, zodat je veel overzicht hebt. dan kan je evt je toolbar op je 17" zetten. en het prijsverschil tussen 17 en 19 is ook weer niet zo enorm groot...
vind het persoonlijk fijner om een groot scherm met hoge resolutie te gebruiken in photoshop, want dan heb je toch wel meer overzicht. dat heb je niet met een resolutie van 1024x768

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Voor wat jij wil gaan doen is de 17" wel erg minimaal hoor. Je werkt uiteindelijk toch op 1 scherm met het andere scherm als extra. Zorg dat dat eerste scherm behoorlijk is (19" of groter) en zet er eventueel een 15" of goedkopere 17" bij.

[ Voor 7% gewijzigd door GA!S op 16-03-2003 11:08 ]

de betaler vervuilt

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
want ik moest om fatsoendelijk te gamen altijd 1 monitor uitzetten, want anders klapte het spel er de hele tijd uit als de muis buiten het beeld van de 1e monitor(de game monitor) kwam, en op het beeld van de andere kwam, en ik dan klikte om te schieten.
Dit is idd een nogal vervelend nadeel. Echt veel gamen zal ik niet, alleen het zou wel handig zijn gedurende het gamen bijv je email aan de andere kant in de gaten te kunnen houden.

Ik ben van plan de ASUS 9280 TD8x aan te gaan schaffen en voor zover ik weet heeft deze geen dual overlay, helaas dus.
Maar welke features ontbreken dan naar jou mening?

Quincy Jones

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Super_ik

haklust!

zeker 2x17" dus, is echt veel comfortabeler dan 1x19"
en een heeeel makkelijk proggie is dan ultramon, wat gratis te downloaden is :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
....dat heb je niet met een resolutie van 1024x768
1280*1024 moet op een 17" toch niet echt een probleem zijn lijkt mij ;) Je hebt echter wel een punt als het gaat om photoshop en andere gfix software, het zou dan idd prettiger zijn een 19" of zelfs een 21! te hebben. Het laatste is helaas geen optie. Als budget heb ik voor een scherm max 500 euro gereserveerd. (zat ook nog ff aan een 17" tft te denken maar ja...de prestaties zijn me toch nog iets te matig als ik kijk naar de prijs)

edit:

Ik heb net ff de features van UltraMon bekeken en dit is zeker een handig stukje software! devraux denkt toch dat ie voor de 2x 17" gaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door DeverauX op 16-03-2003 11:17 ]

Quincy Jones

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik denk dat het goed instellen veel problemen voorkomt. Ik heb geen last als ik een DOS-applicatie apart op 1 scherm heb. Ok vraag ik me af welke mogelijkheden er nu eigenlijk ontbreken en of deze wel opwegen tegen de vele voordelen waarvan ik al enkele voorbeelden gaf.

ARME AOW’er

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als je goed zoekt moet je voor 500 (of net iets meer) wel een goede 19" en een wat goedkopere 17" kunnen vinden. Vooral die 17" zou je de veilingen en aanbiedingen van de verschillende webshops eens in de gate moetn houden. Komen soms ERG mooie dingen voorbij (IBM / Dell monitoren wat van binnen eigenlijk gewoon Sony is voor minder dan 200 euro).

Dan nog 1 ding: IIyama? Als je een fatsoenlijke monitor wil met een beetje redelijke support zou ik IIyama toch ERG VER links laten liggen. Lees voor de grap maar eens een van de vele IIyama topics hier op t.net. Daarbij zijn de prestaties redelijk, niet meer en niet minder.

de betaler vervuilt

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

GA!S das bull, heb nu een iiyama 19" vision master pro 453 en hier voor een 17" vision master pro 410 beide monitoren niets anders dan lof over en werken perfect.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik heb altijd begrepen dat IIyama een van de betere monitor fabrikanten is. Daarom heb ik ook de IIyama Vision Master PRO 413 gekocht en die bevalt fantastisch, 1200 x 1600 @ 75 Hertz (17")

Verwijderd

IIyama slecht:S Ik vind de beeldkwaliteit super... Ik heb een 19" vision master pro 454... Nog nooit bezig geweest met garantie...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

GA!S schreef op 16 March 2003 @ 11:29:
Dan nog 1 ding: IIyama? Als je een fatsoenlijke monitor wil met een beetje redelijke support zou ik IIyama toch ERG VER links laten liggen. Lees voor de grap maar eens een van de vele IIyama topics hier op t.net. Daarbij zijn de prestaties redelijk, niet meer en niet minder.
What a crap!

De iiyama TD is een van de, zoniet de beste, in Nederland (ja, uit ervaring) voor iiyama monitoren. Het schijnt alleen regelmatig mis te gaan met het ophalen en de oorzaak daarvan ligt absoluut niet bij iiyama.

Ik ben 2 keer persoonlijk langsgeweest bij iiyama op Schiphol Oost. Vriendelijke mensen, goede en snelle reparatie.

ARME AOW’er

Verwijderd

eignelijk best lastig.
een 17 inch is net wat aan de kleine kant als monitor. Ik werk met een 21 Inch als main screen en een 19 als bij scherm dat is heerlijk. ALs ik terug zou moeten wordt het toch een goede 19 inch. Film kijken, gamen etc is dermate veel aandachts eisen dat je dan gewoon een grote monitor wil. je kan altijd later nog een 17 inch erbij kopen. Trouwens upgraden van 2 17 inches is lastiger. kies dus een GOEDE 19 inch uit. Met een sony e400 zit je PERFECT. vrij dure monitor maar werkelijk fantastisch. Vraag maar na bij elke technische dienst.

Verwijderd

Waarom niet 3 ;)
Ik zit nu achter 19inc 21inc 19inc :)
Middelste is werk scherm andere 2 zijn om dingen op tezette :) Misschien kun je beter eerst een 19inc halen en later een 17inc erbij :) Of bij bedrijf een oude 20inc e.d. halen zo heb ik een keer een 20inc trinintron voor niks meegekregen :)

Verwijderd

Als je met GFX bezig bent is het handiger om 2x17" te doen... heb je alle toolbars hier en de rest daar :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Ga je echter veel gamen, dan raad ik het je echt af, want ik moest om fatsoendelijk te gamen altijd 1 monitor uitzetten, want anders klapte het spel er de hele tijd uit als de muis buiten het beeld van de 1e monitor(de game monitor) kwam, en op het beeld van de andere kwam, en ik dan klikte om te schieten.
Nooit last van gehad, bij mij is de muis altijd "opgesloten in het gamescherm". Om naar de andere monitor te kunnen gaan zal ik moeten alt-tabben :)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

GuardianAngel schreef op 16 March 2003 @ 12:10:
[...]

What a crap!

De iiyama TD is een van de, zoniet de beste, in Nederland (ja, uit ervaring) voor iiyama monitoren. Het schijnt alleen regelmatig mis te gaan met het ophalen en de oorzaak daarvan ligt absoluut niet bij iiyama.

Ik ben 2 keer persoonlijk langsgeweest bij iiyama op Schiphol Oost. Vriendelijke mensen, goede en snelle reparatie.
Ik heb geen zin om het hele verhaal NOG een keer te tiepen. Zoek maar eens naar "IIyama en Teleplan" met de search en verbaas je over de "service". Er zijn verhalen (zelfs nog van dit jaar) van mensen waarbij een 10 maanden oude monitor inmiddels meer dan 4 maanden bij IIyama gestaan heeft. En dan hebben we het niet over een instapper, maar over een 22" HT serie.
Eigen ervaring o.a.: 30 22" monitoren aangeschaft, binnen een jaar 10 dood (dus helemaal geen reactie meer) en nog eens 7 stuks met zware convergentie problemen, kleuren die niet meer kloppen, doorgefikte hoospanning en een hele hoop brakke kabels. Van de 30 zijn er momenteel 5 nog NIET terug geweest naar IIyama. Afhandeling van de service was ronduit kut. 4x moeten bellen, 3x afspraak niet nagekomen, dan weer een wagen met plaats voor 1 monitor (afgesproken was om er 12 op te halen) en meer dan 6 weken zonder bericht weg. Dan ook nog slechte ervaring met 6 conventionele IIyama's waarvan er ook nog maar 2 werken etc etc etc....

Dat jouw monitor thuis misschien het prima doet zou ik eerder geluk dan wijsheid willen noemen. Spijt me zeer, maar ik hecht toch iets meer waarde aan hoe een bedrijf als IIyama een klacht over 30 stuks van hun topmodel wenst af te handelen.

[ Voor 5% gewijzigd door GA!S op 16-03-2003 15:36 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Ik zou zeggen 1x 19" en 1x 17"

Heb ik zelf ook en werkt heel prettig.

Geen reclame, maar kijk eens op www.flectiondirect.com
daar heb ik m'n 17" gekocht, met garantie

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

2 17" monitoren zijn veel effectiever!
Ik raad je sterk aan om 2x een 17" te nemen!

* MeIsTwisted heeft zelf 2x 19", 1x 17", 1x 15" TFT en dat bevalt heeeeel erg goed >:)

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

MeIsTwisted schreef op 16 maart 2003 @ 15:48:

* MeIsTwisted heeft zelf 2x 19", 1x 17", 1x 15" TFT en dat bevalt heeeeel erg goed >:)
Mietje, Een echte nerd heeft 2x 19inc 1x 21inc 1x 20inc 1x 15inc :Z

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
ik heb ook een tijdje 2x 17" gehad, het is vooral stoer natuurlijk, een echt voordeel heeft het IMHO niet. Wel een voordeel van 2x 17" is dat als je naar een lanparty gaat kan kiezen om maar 1 17" mee te nemen zodat je niet een zware 19" hoeft te dragen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 16-03-2003 15:59 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 15:53:
[...]

Mietje, Een echte nerd heeft 2x 19inc 1x 21inc 1x 20inc 1x 15inc :Z
daarom ben ik ook geen nerd

Multimonitor is relax :P

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik persoonlijk koop ook geen IIyama meer hoor , ik ben gegaan van een A705MT naar een LG Flatron 915Ft+ met COAX aansluiting en das echt een ENORM verschil in beeldkwaliteit . No more IIyama crap for me

• Bobbert
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Ik zou voor 2 keer 17 gaan, verschil tussen 17 en 19 is te klein imo.

Verwijderd

Ik zou ook voor 2 x 17" gaan als ik jou was!

Heb hier nu ook 2 x Iiyama Vision Master Pro 413 staan, en die zijn heel mooi helder en strak
op een hoge resolutie (geeft ook beeldruimte!!). Als je die 2 x 17" op 1 resolutie standje hoger
zet dat je die 19" op zou zetten, heb je veel winst gemaakt! Blijf wel rond de 75 Hz!! :)

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
WinXP met UltraMon & 2x 17" Scherm is ideaal. 2x 19" wordt mij te groot.
Ga je echter veel gamen, dan raad ik het je echt af, want ik moest om fatsoendelijk te gamen altijd 1 monitor uitzetten, want
UltraMon kun je zo instellen dat als je er 2x op klikt,
de secondary monitor uitgeschakeld wordt.
DuMeter en Trillian heb ik altijd op m'n 2e scherm staan,
evenals de vele tooltjes van AutoCAD / Photoshop / Premier / enz.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het verhaal TELEPLAN is een totaal ANDER verhaal als de TD van iiyama en daar heb ik het dus over.

Het aantal iiyama's waar wij mee werken is ook behoorlijk groot en tot op heden is er geen enkele klacht op de keer na dat mijn prive monitor na 4 jaar wat bijgeregeld moest worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Guardian Angel op 16-03-2003 17:29 ]

ARME AOW’er

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Topicstarter
Conclusie:
Ik denk toch dat ik ga voor 2x 17", tenzij ik voor Є500 twee goede 19" kan krijgen maar dit is ijdele hoop ;)
Aangezien de rest van de pc al een aardig aantal euro`s gaat kosten moet ik echt blijven bij een budget van 500 euro.

Ik denk dat ik kies voor twee Philips 107X43. Deze twee beeldschermen samen met een zilveren Dragon case is qua design wel een aantrekkelijke combinatie :)

offtopic:
Als het een 19" zou zijn geworden dan was de kans groot dat ik voor Ilyama zou kiezen.
Ik heb het beeld van een ilyama altijd mooi gevonden en van de mensen die ik ken die er een hebben heb ik nooit iemand horen klagen over de kwaliteit.
Een eventueele slechte service is denk ik niet alleen kenmerkend voor Ilyama, maar ook voor andere fabrikanten.

[ Voor 27% gewijzigd door DeverauX op 16-03-2003 19:56 ]

Quincy Jones

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik draai zelf met een 19" en een 17" Photoshoppen gaat perfect hiermee.

19" draait op 1280x1024 @ 85 Hz
17" draait op 1152x864 @ 75 Hz

Op mijn 17" heb ik altijd de toolbars van Photoshop staan, verder draait Winamp daar altijd, gooi ik mijn downloads op die monitor etc. Blijft mijn hoofdscherm lekker schoon.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 23:00

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

devraux schreef op 16 March 2003 @ 19:47:
Conclusie:
Ik denk toch dat ik ga voor 2x 17", tenzij ik voor Є500 twee goede 19" kan krijgen maar dit is ijdele hoop ;)
Aangezien de rest van de pc al een aardig aantal euro`s gaat kosten moet ik echt blijven bij een budget van 500 euro.

Ik denk dat ik voor twee Philips 107X43 ga kiezen. Deze twee beeldschermen samen met een zilveren Dragon case is qua design wel een aantrekkelijke combinatie :)

offtopic:
Als het een 19" zou zijn geworden dan was de kans groot dat ik voor Ilyama zou kiezen.
Ik heb het beeld van een ilyama altijd mooi gevonden en van de mensen die ik ken die er een hebben heb ik nooit iemand horen klagen over de kwaliteit.
Een eventueele slechte service is denk ik niet alleen kenmerkend voor Ilyama, maar ook voor andere fabrikanten.
Mijn 19" komt bij de Lidl vandaan, en kostte 239 Euri. Ik vind er wel een goed beeldje inzitten :) 2 19" monitoren voor 500 Euri moet dus kunnen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:17
tis wel wennen als je met 2 schermen werkt maar als je eenmaal gewend bent(en dus ook echt 2 schermen gebruikt, dus niet alleen icq ofzow erop) dan wil je echt niet meer terug, ik maak q3 levels, smeer mn level editor over 1.5 monitor uit(grid op monitor 1, 3d view en textures op monitor 2) en dan nog mn shader editor op monitor 1 en paint shop pro op monitor 2. vooral je shader editor en fotosoep programma op verschillende monitoren is hartstikke handig, en dan nog q3 op monitor 1 om te testen enzo :)
Pagina: 1