Toon posts:

Windows xp doet vaag met netwerk kaart.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nieuwe windows geinstalleert met SP1 ingebakken. Daarvoor installeerd ik het zonder SP1 en heb daar nooit met me netwerkkaart problemen gehad.

Mijn probleem is dat windows de verkeerde netwerk kaart pakt/detect en ik kan dat nergens wijzigen.. wat ik ook doe.

hij heeft een asound 10/100mbit netwerk kaart aan met realtek 8139 drivers.
Ik heb een safeway lancard 10/100mbit er inzitten en dat is geen realtek of een asound lankaart.

Kan iemand me vertellen hoe ik me netwerk kaart kan wijzigen en de juiste drivers kan aangeven.
Ik heb het via hardware beheer gedaan en drivers update geprobeert maar dat hielp niet. Verwijderen en herinstalleren werd weer de asound gedetect.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 05:24 ]

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

gewoon handmatig de driver kiezen op je schijf dan is ie niet meer zo koppig.
Dus niet kiezen voor automatic drivers.
Works 4 me...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm, weet je heel zeker dat jouw Safeway kaartje niet stiekem een Realtek chippie heeft? Er zijn afaik 2 modellen, eentje met een Realtek chipset, en eentje met een andere (weet niet welke). Je kunt het eenvoudig achterhalen; de Realtek heeft een wake-on-lan connector, en de ander niet :)

De oplossing van VageGast zou ook moeten werken.

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
VageGast schreef op 16 maart 2003 @ 05:24:
gewoon handmatig de driver kiezen op je schijf dan is ie niet meer zo koppig.
Dus niet kiezen voor automatic drivers.
Works 4 me...
Waar?
Timmert schreef op 16 March 2003 @ 08:42:
Hmm, weet je heel zeker dat jouw Safeway kaartje niet stiekem een Realtek chippie heeft? Er zijn afaik 2 modellen, eentje met een Realtek chipset, en eentje met een andere (weet niet welke). Je kunt het eenvoudig achterhalen; de Realtek heeft een wake-on-lan connector, en de ander niet :)

De oplossing van VageGast zou ook moeten werken.

Succes ermee!
Nee het is echt geen realtek... anders had windows zonder SP1 dit wel aangegeven. Er zit geen aansluiting WOL op.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 11:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edit knop gemist.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 11:37 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewoon via device manager -> update driver -> 'install from a specific location' en daar kiezen voor 'I will choose the driver'. Vervolgens kan je dan gewoon te werk gaan met 'Have Disk' oid, in het NL zal dit wel niet _zo_ veel verschillend zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 16 March 2003 @ 11:46:
Gewoon via device manager -> update driver -> 'install from a specific location' en daar kiezen voor 'I will choose the driver'. Vervolgens kan je dan gewoon te werk gaan met 'Have Disk' oid, in het NL zal dit wel niet _zo_ veel verschillend zijn.
Ik heb het via hardware beheer gedaan en drivers update geprobeert maar dat hielp niet .... staat in de tekst.

Maar ik zal nog eens proberen vind gewoon raar dat ik me eigen drivers niet kan nemen..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:37 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 13:36:
[...]

Ik heb het via hardware beheer gedaan en drivers update geprobeert maar dat hielp niet .... staat in de tekst.

Maar ik zal nog eens proberen vind gewoon raar dat ik me eigen drivers niet kan nemen..
Je hebt 2 manieren om je driver update uit te voeren, bij de een kijkt WindowsXP zelf of die niet toevallig zelf WHQL drivers heeft, en gaat liever niet voor de niet-WHQL drivers. Hierdoor krijg je het effect dat XP gewoon aangeeft niet op die locatie drivers te kunnen vinden.
Met de manier die ik aangeef heb je dat probleem niet, en forceer je eigenlijk XP die drivers te gebruiken.

Je geeft niet in je text aan of je beiden manieren al hebt geprobeerd, met alleen 'ik heb een driver update geprobeerd' kan ik niet direct de conclusie trekken dat je beiden manieren al hebt geprobeerd.

Oh, de manier die ik aangeef is dus de handmatig-driver-kiezen manier, waar je om had gevraagd.

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 16-03-2003 15:50 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 14:39
safeway heeft geloof ik standaard een Realtek CHIPSET niet de hele kaart is van realtek (bijna nooit trouwens) net als dat een ATI Radeon bijna nooit alleen van ati is meestal is daar nog een ander merk van aan te pas gekomen (bv ASUS of MSI)

Even niets...

Verwijderd

Even nieuwe drivers downloaden bij Sweex(nieuwe naam van Safway), die lost de problemen in SP1 op
Pagina: 1