In een bestaande database wil ik een zoek functie bij maken, deze moet zoeken in de table "serveraccount".
Op een voorgaande php pagina geef ik de zoek string in ($search) en druk op "zoek", vervolgens krijg ik deze error:
"Can't find FULLTEXT index matching the collum list"
Ik gebruik de volgende query voor de zoek functie :
select * FROM serveraccont WHERE MATCH (fname,lname,nnick,ip,email,email2) AGAINST ('$search')
De $search wordt dus in een ander voorgaande pagina gedefineerd(dat is mijn zoek opdracht). Deze waarde is ook aanwezig (een echo $search laat inderdaad mijn ingegeven zoek opdracht zien)
Ik heb dus al een BESTAANDE db die al gevuld is met data en ik wil dus er nu een zoekfunctie bij zetten, de tabel "serveraccount" heeft nu13 rijen(rows).
Moet ik daar nu een extra row toevoegen die " FULLTEXT" heet?
Zoja wat zijn de waardes van die row? (tinyint, text, null enz)
Ik heb wel geprobeert om het erbij te zetten maar zodra ik de row naam "FULLTEXT" geef krijg ik direct een error van phpmyadmin:
"ALTER TABLE serveraccount ADD FULLTEXT TINYINT not null "
MySQL retourneerde: You have an error in your syntax near 'TINYINT not null' at line 1
(Maak ik van TINYINT iets anders krijg ik dus ook een error)
Dus iets doe ik niet goed maar wat?
Welke waardes moet ik nu ingeven zodat ik die "FULLTEXT" wel kan aanmaken of moet ik helemaal geen FULLTEXT aanmaken?
Een andere vraag is ook, kan ik niet zoeken in de bestaande rows die al gevuld zijn met data?
Zoja hoe?
Zo nee hoe krijg ik dan wel die zoek functie wel werkend?
Op een voorgaande php pagina geef ik de zoek string in ($search) en druk op "zoek", vervolgens krijg ik deze error:
"Can't find FULLTEXT index matching the collum list"
Ik gebruik de volgende query voor de zoek functie :
select * FROM serveraccont WHERE MATCH (fname,lname,nnick,ip,email,email2) AGAINST ('$search')
De $search wordt dus in een ander voorgaande pagina gedefineerd(dat is mijn zoek opdracht). Deze waarde is ook aanwezig (een echo $search laat inderdaad mijn ingegeven zoek opdracht zien)
Ik heb dus al een BESTAANDE db die al gevuld is met data en ik wil dus er nu een zoekfunctie bij zetten, de tabel "serveraccount" heeft nu13 rijen(rows).
Moet ik daar nu een extra row toevoegen die " FULLTEXT" heet?
Zoja wat zijn de waardes van die row? (tinyint, text, null enz)
Ik heb wel geprobeert om het erbij te zetten maar zodra ik de row naam "FULLTEXT" geef krijg ik direct een error van phpmyadmin:
"ALTER TABLE serveraccount ADD FULLTEXT TINYINT not null "
MySQL retourneerde: You have an error in your syntax near 'TINYINT not null' at line 1
(Maak ik van TINYINT iets anders krijg ik dus ook een error)
Dus iets doe ik niet goed maar wat?
Welke waardes moet ik nu ingeven zodat ik die "FULLTEXT" wel kan aanmaken of moet ik helemaal geen FULLTEXT aanmaken?
Een andere vraag is ook, kan ik niet zoeken in de bestaande rows die al gevuld zijn met data?
Zoja hoe?
Zo nee hoe krijg ik dan wel die zoek functie wel werkend?