UT probleem :(

Pagina: 1
Acties:

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik heb groot probleem
Ik heb nieuwe computer gekregen en UT loopt kut!
P3-1ghz,256MB,geforce 2 GTS,soundblaster128
Geluid is raar en beeld niet mooi
Wat moet ik doen?!?
Alvast bedank

If it aint dutch,it aint much

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Toevallig een mobo met VIA chipset? Installeer dan de VIA 4in1 Drivers.

If nothing is written below, I was the last to reply...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-10 21:52

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op 3d IPV Software rendering zetten?
Het kan zijn dat UT een beetje van slag is door nieuwe Vid. Kaart. [tenzij je hem opnieuw hebt geinstalleerd].
Dan wil 'ie hem nog wel 's op Software zetten.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

<offtopic>

Wie koopt er tegenwoordig nog een p3?

</offtopic>

hmmz

Verwijderd

DJ... als je niks hebt toe te voegen aan oplossingen voor koetje_boe's probleem, zeg dan liever niks aub.

Koetje_boe.. ik heb zelfde soort problemen gehad met m'n PIII met geforce I... scherm ging telkens raar doen + zwart.. uiteindelijk bleek mijn mobo (VIA chipset) niet goed te werken met geforce.. na het verwisselen van 4 verschillende mobo's deed UT het goed...
Als andere spellen wel goed werken op pjuter.. dan ligt het niet aan mobo... werken alle spellen niet.. zou het een configuratieprobleem kunnen zijn.....

Verwijderd

Ik heb een amd duron@700Mhz. 128 ram, geforce 2 MX. en UT draait gewoon KUT.
Keb ook een via kt133. Kunnen jullie iets duidelijker zijn wat de chipset drivers betreft en onder welke os? moek die van internet afplukken of staat die troep standaard op de cd van mobo??
:-(

• McLambo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-11 20:51

McLambo

MTB Junky

Eeja, allereerst ben ik het met de vraag "Wie koopt er tegenwoordig nog een p3? eens!!

Ik zou nooit een p3 kopen, maar het blijkt dat onze problemenkind er een GEHAD heeft.
Kijk dat is beter natuurlijk. Als ik een p3 zou krijgen zou ik ook niet zeuren, immers:
Een gegeven paard etc etc :Y)

Maar ik heb sinds een paar weken ook een mobo met VIA chipset. Ik zou niet weten welke, maar het is een Asus A7V. Ik heb zelf nog een Riva TNT2. Toen ik UT erop zetten was ik ook zwaar teleurgesteld. Zwart beeld enzo. Dit heb ik verholpen door de Via 4in1 driver te instaleren, en de bijbehorende patch bij UT 436. Nadit had ik geen zwart beeld meer, maar leek het wel of ik een 3d-bril nodig had. De textures en text in UT zagen er niet uit. Het leek wel of de kleuren naast elkaar lagen. Zo zag ik naast text, de zelfde text in het groen en rood.

Dit probleem heb ik verholpen door bij geavanceerde opties van de Riva kaart bij beeldschermeigenschappen de texelallignment van 3 naar 4/5 te veranderen. Nu ziet het er super uit. Op 1024x32bit draait íe als een speer.
Ik hoop dat je er wat aan heb.

groete!! B-)

Verwijderd

^^^^^^

Verwijderd

Verander ff je kaartindeling qua pci kaarten.... en format c: en begin opnieuw... Ik heb UT hier perfect draaien op een AMD K6-3+ 450 , met 256mb ram en een tnt2 ultra... gewoon een 4e systeempje waar die perfectos op draait duz denk dat jullie toch iets niet goed hebben gedaan ;).. niet lullig bedoeld, maar dat moet dan wel...

Verwijderd

Over chipset drivers..

Zijn very standaard.. Voor elke mobo met VIA chipset zijn er 4 in 1 drivers (belangerijkste: AGP en IDE)

http://www.viatech.com/jsp/en/driver/driver.jsp

performance duidelijk beter na dit doen dus :Z

Verwijderd

gewoon die via rommel installeren en dma van je HDD aanzetten.bij mij draait ie meestal 100fps in 1024x768@16 high detail d3d.

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 13:54 schreef Emperor het volgende:
gewoon die via rommel installeren en dma van je HDD aanzetten.bij mij draait ie meestal 100fps in 1024x768@16 high detail d3d.
Dan mag jij ook aan't tweaken ;)
Ik haal 140 fps met een athlon 700 en een geforce 1 DDR :P

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10 10:22
Op donderdag 02 augustus 2001 13:54 schreef Emperor het volgende:
door die dma van je hd aan te zetten krijg je geen hogere fps hoor.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 10:20 schreef Mister_X het volgende:

[..]

door die dma van je hd aan te zetten krijg je geen hogere fps hoor.
Maar wel minder haperingen.
Pagina: 1