Sony CDP E200 erg vaak stuk...

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:12
Samenvatting vorige topic :
Ik wil graag weten of er problemen bekend zijn met de Sony CDP E200 monitor. De mijne knalde na iets meer dan 1 jaar en de rook kringelde overal naartoe. Na 4 weken op de reparatie gewacht te hebben, knalde hij het weekend erna (ongeveer 5 uur aangehad) alweer. Knal en rook. 2e reparatie duurde 8!weken!!
De eerste keer kreeg ik nog een reactie van Sony (hoogspanningunit vervangen) maar de 2e keer zat er niet eens een briefje bij.

UPDATE:
Begin deze week (5 maandjes na de laatse reparatie) is mijn Sony CDP E200 alweer stuk gegaan, hij doet nu helehelemaal niets meer. Zeer teleurgesteld mijn leverancier opgebeld en hij vindt dat we samen maar es een andere monitor op moeten gaan zoeken. Oftewel, hij vindt dat we dit samen in coulance op moeten lossen. (Compusoft te Klazienaveen, ik ben er zeer tevreden over). Hier gaan we het dus volgende week ff over hebben, houdt u tweakers wel ff uptodate.

Ik ben 100% Sony diehard fan, maar ben dus wel erg teleurgesteld over de manier waarop Sony dit behandeld. Ik heb emails gestuurd naar de nederlandse zowel als naar de europese vestigingen, heb 45+! minuten op de betaallijn gehangen voor contact: niet gelukt.
Nou vraag ik me af: zijn er meer mensen met dit soort problemen met Sony?

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

IJzerboot schreef op 16 March 2003 @ 00:39:zijn er meer mensen met dit soort problemen met Sony?
Ik heb nu ruim een jaar een Sony monitor, zonder probs.

Ook ken ik iemand die via de Sony site een monitor heeft gekocht. Hij bleek echter de verkeerde te hebben gepakt. Toen heeft hij gebelt en heeft de monitor kunnen ruilen met het juiste exemplaar. Dit allemaal heeft iets van een week geduurd.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb sinds 1998 een 15 inch Sony 100ES en nooit problemen. Die monitor kan zelfs 1280x1024 aan en geen problemen met mijn ogen. Die monitor was wel 500 gulden en de duurste in de prijsklasse maar wel de beste en nu nog steeds. Iedere dag staat die aan. Zelfs een Compaq 17 inch monitor van begin 2000 heeft het eerder begeven(sinds een paar weken nu) dan die van mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op 17 March 2003 @ 00:30:
Ik heb sinds 1998 een 15 inch Sony 100ES en nooit problemen. Die monitor kan zelfs 1280x1024 aan en geen problemen met mijn ogen. Die monitor was wel 500 gulden en de duurste in de prijsklasse maar wel de beste en nu nog steeds. Iedere dag staat die aan. Zelfs een Compaq 17 inch monitor van begin 2000 heeft het eerder begeven(sinds een paar weken nu) dan die van mij.
Ben zelf ook zwaar fan van Sony, en ik heb een 19" en een 17" van sony (CPD G420 en G220) en ook nooit problemen mee.
Juist dit soort producten (ik heb dan een SonyEricsson T39M) zijn niet te lang te missen, en toch slaan ze de plank zo mis :(
Ik denk dat ze nog niet echt door hebben dat een consument ook een goede service nodig heeft (in Amerika krijg je nl. direct een nieuwe toegestuurd met excuus van Sony, weet ik uit ervaring)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik ben helemaal geen fan meer van Sony. :(
Sony verkoopt je graag dingen maar als het kapot gaat geven ze niet thuis.
M'n Li-Ion Accu van m'n notebook is zo dood als een pier (na naar verluid pas 30 x opgeladen te zijn volgens de interne chip) maar van garantie wil Sony niets weten. :r
Sony is in Europa meer een imago dan een goede leverancier. Het lijkt wat dat betreft wel UPC, die zijn ook nooit te bereiken.

Senile! Senile Oekaki

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Ik heb al sinds 1999 n Sony CPD G200 17" ... dat schatje kan zelfs tot 2048x1536 ... dat zie ik niet veel andere 17"'en doen...

Sony all the way :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 13:09
Same as Shaidar :}

Helaas krijg ik het idee dat mn G200 langzamerhand onscherp wordt...ik krijg mn niet scherp met de moire en convergence settings.

Shaidar, misschien kan jij me jouw settings hiervan geven...

Hmm ff gegoogled, heb niet de default settings hiervoor gevonden, maar wel dit:

"At 1,280x1,024 and 1,600x1,200 resolutions, the focus became soft, and the contrast significantly flattened out."

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Langzamer onscherp kan ik niet zeggen ... wel dat ie sinds een paar maanden moet "opwarmen" ... na een half uurtje ofzo is er niks meer op aan te merken...

Als ie koud is, dan lijkt 't alsof sommige windows op m'n scherm "doorlopen" ... ja, ik kan geen screenshot nemen, want 't zit in de monitor ... moeilijk uit te leggen :/

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Erg vreemd dat ie na zo korte duur weer kapot is zelf heb ik ook zoiets meegemaakt bij een andere monitor van optiquest die was ook achterelkaar kapot 2x... maar via dat merk kreeg je een gerepereerde terug van iemand, zaten altijd wel wat krassen op erg jammer heb liever dan mijn eigen terug waar ik voor betaald heb, zelf heb ik sony e400 en erg veel schik mee..

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:12
Volgens de pc-dealer waren er met Sony vaker problemen en ook de service is niet bepaald perfect. Daarom deed hij me een aanbod om hem in te ruilen voor een andere monitor. Dus ikkrijg deze week een mooie Iiyama 903..

Verwijderd

Mijn Sony E220 heeft eigenlijk het eerste hele jaar bij de reparatie-dienst gestaan; beeld was niet egaal van kleur maar lichtgrijs tot helwit (vooral bij witte achtergronden zoals in Word). Uiteindelijk werd Sony zo gek van me, dat ze een nieuwe uit de doos hebben gehaald en die teruggestuurd.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:37

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik heb al twee jaar een sony scherm en ik ben er heel tevreden over. Nog nooit problemen gehad (heeft toch heel veel aangestaan), beeldkwaliteit is nog steeds goed.

• Takahandar
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 06:27
Ook ik heb problemen ondervonden met Sony. Mijn Sony CPD E200 uit 2000 ging na een jaar ineens kapot. Ik zette de monitor aan, en binnen 1 seconden viel het lichtje uit . Hij was dus kapot. Opgestuurd naar Sony. Eenmaal bij hun aangekomen was hij kapot gegaan door het vervoeren volgens Sony :O . Terwijl dat dus niet het geval was :(

Sony wou mij dus geen nieuwe geven en reparatie was erg duur en zou ik zelf moeten bekostigen dan (terwijl ik nog garantie had!). Informatique(de winkel waar ik hem vandaan had) heeft mij toen een showmodel gegeven. Welliswaar met een kras erop maar die zie ik nooit(behalve als je echt goed kijkt). Deze draait nu alweer 2 jaartjes probleemloos :Y)

Maar verder is de service van sony echt ruk :r Als informatique niet zo aardig was geweest zat ik nu nog zonder mijn sony monitorretje :'(

Verder is het wel een heerlijke monitor!

[ Voor 9% gewijzigd door Takahandar op 02-04-2003 16:43 ]

Pagina: 1