Ik had al enkele dagen last van een irritant 'gezoem' die van mijn PC afkwam. Het is niet hoorbaar als je gewoon zit te typen en te doen, maar als je dichterbij de kast kwam, hoorde je een soort 'tik-tik-tik' (door de CPU fans heen natuurlijk). Ik wist niet wat dit was, en ik besloot om het eens uit te zoeken. Dus ik eerst de CPU fans eraf gehaald, nog steeds dat irritant geluidje. Daarna alle HD's, CD-drives en floppy-drives en nog steeds geen resultaat. Toen bedacht ik me dat de GeForce 2 kaart ook een kleine fan bezat. Dus ik haal de GeForce 2 eruit, doe de rest erin en jawel hoor, de pc is stil (op de CPU-fans na dus). Ik blaas de fan van de GF-kaart schoon, druk en trek er een beetje aan en zet deze terug. Helaas begon deze een paar uur later weer gewoon verder te 'tikken'. Nou is mijn vraag of het mogelijk is om de fan te verplaatsen of dat de fan zelfs nodig is voor de kaart.
Zonder fan doet ie het ook wel , maar dan moet je er niet mee gaan gamen enzo ... een vriend van me heeft ook een GF3 Ti200 zonder fannetje lopen.
Wat nog wel eens wil helpen: papiertje of plastikje tussen de fan en de heatsink steken, zodat ie niet meer op en neer kan bewegen = minder resonantie. Maar ik weet niet of ie dan nog wel zo goed koelt.
Een slotkoeler kan ook nog.
Of als het een vierkant fannetje is kan je vast wel ergens een nieuw passend fannetje halen.
Wat nog wel eens wil helpen: papiertje of plastikje tussen de fan en de heatsink steken, zodat ie niet meer op en neer kan bewegen = minder resonantie. Maar ik weet niet of ie dan nog wel zo goed koelt.
Een slotkoeler kan ook nog.
Of als het een vierkant fannetje is kan je vast wel ergens een nieuw passend fannetje halen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Ja dat is uiteraard mogelijk om je Fan te vervangen.
Zie de search van GoT voor tips en trucs.
En het lijtk me niet verstandig om de fan er in zijn geheel af te halen, behalve als je er meer koellichaam op zet.
Wat je ook kunt doen is een oude kaart te nemen > koperpinnetjes eraf vijlen > Gat erin zagen > koeler erin > en deze op je videokaart richten.
Suc6
Zie de search van GoT voor tips en trucs.
En het lijtk me niet verstandig om de fan er in zijn geheel af te halen, behalve als je er meer koellichaam op zet.
Wat je ook kunt doen is een oude kaart te nemen > koperpinnetjes eraf vijlen > Gat erin zagen > koeler erin > en deze op je videokaart richten.
Suc6
[ Voor 35% gewijzigd door Atlas op 15-03-2003 23:40 . Reden: tiepvautjes :P ]
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ligt eraan watvoor kaart het is. Een GF2 Mx kan meestal wel zonder fan, maar een Gf2 Ultra niet. En waarom zet je er niet gewoon een nieuwe fan op? Het zijn meestal standaard 40mm fannetjes en die zijn vrij makkelijk te krijgen
Het gaat hier om een GF 2 MX. Deze wordt maar heel zelden tot het maximale benut (ik game weinig), maar ik zou het wel fijn vinden als deze niet aanbrandt als ik het een keer doe.
Ik heb hier een Geforce 2 Gts/Pro met een kapotte fan. De fan zit bij mij in het koellichaam zelf, dus ff een nieuwe fan erin kan bij mij niet. Ik heb hem nu op 220/408 lopen i.p.v. 200/366. De fan is meestal gewoon uit. In mijn kast zit genoeg airflow om de kaart koel te houden zonder fan, zelfs bij het gamen. De kaar kan ik maximaal op 230/420 krijgen, maar dan heb ik de case open, en er een fan uit een afzuigkap op gericht (pokkeherrie) Aangezien mijne een Gts is en die van jou een MX moet die van jou zeker passief kunnen draaien. Als de airflow maar genoeg is. Er een 60mm naast zetten die de lucht via de zijkant bij je kaart weg trekt is wel genoeg. Veel mxjes worden ook met alleen een koelblok verkocht.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
HahaPollewob schreef op 15 March 2003 @ 23:39:
Ligt eraan watvoor kaart het is. Een GF2 Mx kan meestal wel zonder fan, maar een Gf2 Ultra niet. En waarom zet je er niet gewoon een nieuwe fan op? Het zijn meestal standaard 40mm fannetjes en die zijn vrij makkelijk te krijgen
Een ronde fan en een vierkant
gewoon het kleine broertje van de zalman ZM80a HP kopen
de ZM50 dus... geen fan meer, dus geen geluid, en je kan hem gewoon normaal gebruiken
de ZM50 dus... geen fan meer, dus geen geluid, en je kan hem gewoon normaal gebruiken
Das wel erg overkill en geen twieker oplossingixl85 schreef op 16 maart 2003 @ 01:57:
gewoon het kleine broertje van de zalman ZM80a HP kopen
tvw
Ik heb de fan nu gewoon uitgezet en m'n 2e CPU-fan (die normaal gewoon in de kast staat voor extra koeling), op mijn netwerk kaart gezet, zodat deze gericht staat op de GF2-kaart. En nou ff de temp. in de gaten houden en m'n neus ff open stellen voor eventuele brandluchtjes ;p
Verwijderd
Een Geforce 2 MX hoef je je niet echt zorgen om te maken. Er zijn meerdere Geforce 2 MX's die gewoon standaard passief zijn gekoeld. Verder heb ik actieve gekoelde Geforce 2's ook wel passief zien draaien. Gaat perfect. Dus je hoeft je imo niet zorgen te maken.
Ik heb een GeForce2 GTS waarvan de fan ook naar de knoppen ging, maakte een enorme herrie. Ben toen naar de lokale computerboer gegaan en die heeft er ter plekke een nieuw fannetje op gezet. Da's gewoon zo'n standaard vierkant dingetje, het origineel was rond.
En hij draait weer als een zonnetje
En hij draait weer als een zonnetje
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
kun je niet gewoon de hele meuk eraf halen en er een crystal orb ofzo erop zetten of gewoon een passieve P1 koeler met thermal adhesive
weet iemand nog een leuke signature?
Mijn Gforce 2MX/MX400 kan ik dus echt niet passief koelen hoor.
Kreeg hem zonder koeling
maar mijn fsb van cpu staat op 110 ipv 100
dus agp word ook overgeklokt van 66 naar dus 73 mhz
(10% als ik het goed heb) dat vind ie nie zow leuk.
ik heb er gewoon een oud 4x4 coolertje op zitten werkt prima
<edit>
Het maakt niet uit of ik hem overklok of niet hij haalt het sowieso niet zonder koeling
</edit>
Kreeg hem zonder koeling
<edit>
Het maakt niet uit of ik hem overklok of niet hij haalt het sowieso niet zonder koeling
</edit>
[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 16-03-2003 11:39 ]
Even niets...
Verwijderd
mijn beide geforce mx 400 64 mb ddr lopen beiden standaart pasief gekoelt met heatsinkjes te grote van een p1. en ze zijn bijde door mij een beetje geoc`d een mhzje of 10.
Ik heb hier een GF2mx waar alleen een klein koelblok opzit en ik game best vaak en heb nooit problemen met tempratuur of iets dergelijks. Oh ja kheb ook weleens een GF2mx gezien, die van Creative dacht ik, waar helemaal niks aan koeling op zat.
Verwijderd
klopt!
ik heb de creative geforce mx420/64mb, en daar zit geen active koeling op!
gaat prima, ook met ut2003
Scoob
ik heb de creative geforce mx420/64mb, en daar zit geen active koeling op!
gaat prima, ook met ut2003
Scoob
Het is wel de bedoeling dat je die vierkante behuizing van de fan eraf slooptTermi schreef op 16 maart 2003 @ 01:48:
[...]
Haha, dacht ik ook bij me asus gf2gts
. Dus ik kijken, hmzz, en nog eens kijken hmzz...
Een ronde fan en een vierkant. Nej dat paste niet
.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
Kan dus ook aan het mobo liggen ipv kaart.thijs_cramer schreef op 16 March 2003 @ 11:37:
Mijn Gforce 2MX/MX400 kan ik dus echt niet passief koelen hoor.
Kreeg hem zonder koelingmaar mijn fsb van cpu staat op 110 ipv 100
dus agp word ook overgeklokt van 66 naar dus 73 mhz
(10% als ik het goed heb) dat vind ie nie zow leuk.
![]()
<edit>
</edit>
Toch wel heel typisch, maar die van mij begon afgelopen week ook te zoemen, en het toerental van het fannetje was ook voelbaar lager. Meteen maar de kans gegrepen om een compleet nieuwe heatsink op m'n trouwe GeForce 2 pro te drukken 
Nu haalt hij core 200@245
Nu haalt hij core 200@245
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Je kan ntuurlijk een nieuwe halen... maar je kan hem ook proberen te smeren. FF zoeken, dan vind je wel wat howto's
Pagina: 1