[Java] Welke JSE?

Pagina: 1
Acties:

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Welke JSE moet ik gebruiken om applets te compilen die vrijwel iedereen (lees: vanaf IE 5.0 oid) moet kunnen bekijken?

Als ik de nieuwste sdk gebruik krijgen gebruikers die standaard java geinstalleerd hebben vaak '<classe> not fount' meldingen en grijze applets. :(

Kortom: Welke JSE is aan te raden? Of welke trucjes om je applets te laten werken bij standaard browsers?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik weet niet om wat voor applicatie het gaat en welke eisen je stelt, maar om uit het grote donkere oerwoud van applets te komen is Java Web Start misschien een mooie mogelijkheid voor je.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Victorio schreef op 15 maart 2003 @ 23:36:
Welke JSE moet ik gebruiken om applets te compilen die vrijwel iedereen (lees: vanaf IE 5.0 oid) moet kunnen bekijken?

Als ik de nieuwste sdk gebruik krijgen gebruikers die standaard java geinstalleerd hebben vaak '<classe> not fount' meldingen en grijze applets. :(

Kortom: Welke JSE is aan te raden? Of welke trucjes om je applets te laten werken bij standaard browsers?
de jdk versie die je gebruikt maakt op zich niet zoveel uit,
volgens mij genereren ze tenzij je 't specifiek opgeeft allemaal jdk 1.1 compatible bytecode.

het probleem zit 'm dan ook niet in de browser, maar in de VM/JRE versie die ze hebben draaien ik vermoed dat die gebruikers alleen maar de microsoft VM hebben

nu zijn er voor zover ik weet iig 3 opties,
  • (eigenlijk vind ik dit geen optie, maar voor de volledigheid) je zorgt dat je applets jdk 1.1 compatible zijn (je kunt in de api vinden wat je dan allemaal niet mag gebruiken :()
  • je haalt je html file (met applet tag) door de html-converter
    dan kun je de JRE versie opgeven en zal de gebruiker indien ie een te oude JRE heeft gevraagt worden deze te downloaden.
  • zoals tomato al noemde is webstart ook nog een optie
mijn voorkeur gaat meestal uit naar webstart omdat je dan niet meer vast zit aan de browser.

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ah ok. Ga ik met Web Start aan de gang. Thx! :)