[MMORPG's] The future will tell

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-11 21:39
MMORPG's (Massive Multiplayer Online Role Playing Games) zijn op het moment erg populair. Everquest, Asheron's Call (2), Dark Age of Camelot en nog een handje vol van die spellen worden nog dagelijks door duizenden mensen gespeeld. Een hele tijd zijn er geen nieuwe MMORPG's meer uitgekomen, maar sinds Asheron's Call 2 gaat daar weer verandering in komen, er zijn nu al tientallen MMORPG's aangekondigd die door de makers helemaal de hemel in worden geprezen.
Maar om nou al die spellen tegelijk te spelen is onmogelijk en kost je ook nog eens handen vol geld. Daarom was mijn idee dit topic, hierin kan je discussieren over de aankomende MMORPG's, waarom je juist die ene zo graag wil gaan spelen, welke het volgens jou helemaal gaat maken, hier kan je informatie geven of vragen en kan je je verwachtingen geven over de spellen. Uiteraard heb ik liever geen geflame en getroll, dus laat dat aub buiten wegen :)

Hieronder volgen de drie meest verwachte MMORPG's in alfabetische volgorde, dit is dus niet mijn persoonlijke top drie of iets dergelijks. Omdat er zoveel spellen zijn aangekondigd heb ik maar gekozen voor drie spellen, misschien vinden mensen het leuk om nog meer van dit soort posts te maken zodat mensen een beter beeld krijgen van de spellen.

[b]• Dragon Empires
In Dragon Empires you group with friends into clans and compete for the ownership of the 50 cities scattered throughout the world. As you grow your empire you tax the cities you own, foster trade and a strong economy and keep would-be rivals from challenging your position. With luck player-merchants will flock to you and make you rich.

But be careful! Should you fail to win support for your city and to appease the Dragon in the empire you dwell you will find your city becoming unstable and ripe for conquest. Other clans will be lining up to challenge your ownership, wanting a piece of the wealth themselves.

Dragon Empires combines a state of the art graphics engines with detailed gameplay to provide an involving and extremely interactive game experience. Players can chose to trade goods, manufacture items, fight monsters, each other or other clans. Will you be a devious merchant, struggling for economic dominance, or will you be a bounty hunter, removing the threat of evil from the land. Or perhaps you will simply make a living trading goods between cities. These are some of the choices you are free to make!
Game Features:

• Player-controlled towns and cities.
• Engaging political system based around supporting friendly clans and undermining your enemies.
• Detailed economic model where prices (and profits) fluctuate according to player actions.
• Full clan system including message boards, ranks, titles and crests.
• Skill-based character progression allowing infinite customisation and the ability to change career paths.
• Expansive manufacturing system with automation taking the drudgery out of making goods.
• The ability to enchant or enhance player-made items.
• Private housing and clan buildings that you and your friends can enjoy, decorate and duel in.
• Full weather model over gorgeous terrain resulting in tropical rainstorms, lightning, thunder, wind and snow.
Official Site: Dragon Empires.com
Multimedia: Conceptart, Downloads
F.A.Q: Dragon Empire F.A.Q.
Toolkit: Dragon Empires Fansite Toolkit
Afbeeldingslocatie: http://62.25.96.161/dragonempires/uk/imagelibrary/th_img34.jpg Afbeeldingslocatie: http://62.25.96.161/dragonempires/uk/imagelibrary/th_img41.jpg Afbeeldingslocatie: http://62.25.96.161/dragonempires/uk/imagelibrary/th_ogrevsgroup.jpg Afbeeldingslocatie: http://62.25.96.161/dragonempires/uk/imagelibrary/th_de-90103pr_mtndawn.jpg
Alle plaatjes zijn klikbaar

[b]• Star Wars Galaxies
Immerse yourself in Star Wars® in a way you've only dreamed! Find your place during the epic galactic struggle between good and evil, and shape your own destiny. Star Wars Galaxies™ is the first massively multiplayer online roleplaying game based on the Star Wars universe that lets you live the movies with thousands of other players from around the world!
Game Features:

• A seamless universe spanning nine fully-realized Star Wars worlds, from the films and expanded universe, each with over 15 x 15 kilometers of explorable terrain
• Define your own role in the galaxy with 8 playable species and over 30 professions; become bounty hunters, smugglers, squad leaders and more!
• Many social skills including dancing, musicianship and image designer
• Grow your character with an in-depth and flexible skill-based system of advancement
• Ally and fight with the Rebel or Imperial sides of the Galactic Civil War, or remain neutral
• Rewarding faction system that allows players to gain special perks by fighting in the Galactic Civil War
• Encounter and interact with 180+ unique creatures and hundreds of NPCs, including "named" characters like Darth Vader and Boba Fett
• Jabba's Palace, the Emperor's Retreat, a Rebel hideout, and other "theme parks" offer a variety of missions for and encounters with well-known Star Wars characters
• Bounty Hunting skills and missions, with both PVE and PVP opportunities
• Player run associations of up to 500 players
• The chance to unlock the mysterious Force Sensitive character slot and attempt to master the most exhilarating and dangerous role in the galaxy...the Jedi.
• Full team support with future expansions and updates
Official Site: Star Wars Galaxies.com
Multimedia: Downloads
F.A.Q: Star Wars Galaxies F.A.Q.
Guide: Player Guide
Topic: Het StarWars-Galaxies Topic
Afbeeldingslocatie: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/images/screenshots/11_02/thumbs/swg_0211_01.jpg Afbeeldingslocatie: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/images/screenshots/screenshot_tn/tat_atat.jpg Afbeeldingslocatie: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/images/screenshots/11_02/thumbs/swg_0211_08.jpg Afbeeldingslocatie: http://starwarsgalaxies.station.sony.com/images/screenshots/screenshot_tn/screenshot145.jpg

[b]• World of Warcraft
Four years have passed since the aftermath of Warcraft III: Reign of Chaos, and a great tension now smolders throughout the ravaged world of Azeroth. As the battle-worn races begin to rebuild their shattered kingdoms, new threats, both ancient and ominous, arise to plague the world once again.

World of Warcraft is an online role-playing experience set in the award-winning Warcraft universe. Players assume the roles of Warcraft heroes as they explore, adventure, and quest across a vast world. Being "Massively Multiplayer," World of Warcraft allows thousands of players to interact within the same world. Whether adventuring together or fighting against each other in epic battles, players will form friendships, forge alliances, and compete with enemies for power and glory.

A dedicated live team will create a constant stream of new adventures to undertake, lands to explore, and monsters to vanquish. This content ensures that the game will never be the same from month to month, and will continue to offer new challenges and adventures for years to come.
Game Features:

• Adventure together with thousands of other players simultaneously.
• Create and customize your own hero from the unique races and classes of the Warcraft universe.
• Explore an expansive world with miles of forests, deserts, snow-blown mountains, and other exotic lands.
• Visit huge cities and delve through dozens of vast dungeons.
• Enjoy hundreds of hours of gameplay with new quests, items, and adventures every month.
Official site: Blizzard.com/WoW/
Multimedia: Movies/Music, Wallpapers
F.A.Q: World of Warcraft F.A.Q.
Races: Townhall
Topic: Het Grote World of Warcraft Topic
Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss27-thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss04-thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss21-thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.blizzard.com/wow/images/screens/all/ss17-thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Hahn op 16-03-2003 10:11 ]

The devil is in the details.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ikzelf verwacht erg veel van World of Warcraft, ook al heb ik geen zin om te betalen. Want dit is een verschijnsel wat natuurlijk steeds meer opduikt, het betalen voor (vooral) mmorpg's. Dit is dan natuurlijk voor het serveronderhoud maar ook een klein zakcentje extra voro de makers ([/speculeren]).

Maargoed, future will tell ;).

Verwijderd

Iedereen zit WoW nou wel de hemel in te prijzen maar van die game features word je ook niet echt wijzer... het lijkt wel een MMOH&S (Massive Multiplayer Online Hack & Slash :P ) aangezien er alleen word verteld dat je "quests" kunt oplossen, knokken, exploren en teamen met je maatjes, goh, waar doet me dat toch aan denken...

Maargoed, het blijft Blizzard he, het kan zijn dat ze veel features liever nog niet bekend maken, hun eerste tegenvaller moet nog komen.

• Loadichus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06-2021
MMORPG games rulen zwaar de pan uit, alleen vind ik het zwaar jammer dat je er altijd voor betalen moet. Speel nog wel eens regelmatig Ultima Online....

Als World of Warcraft uitkomt wil ik hem zeker wel een keer spelen, maar als je maandelijks bedragen moet betalen om het alleen te kunnen spelen, hoeft het van mij eigenlijk al niet meer. dan maar wat minder kwaliteit server. Hoop dan er wat gratis servers opduiken... Maar das mijn mening

... the future will tell

Verwijderd

Aha, een mooie kans om meer mensen te overtuigen van de superioriteit van Star Wars Galaxies! :)

SWG wordt m'n eerste echte, niet-Beta, MMORPG omdat ik normaal nogal huiverig ben van het per maand betalen. Maar als je kijkt naar de features, de graphics, de mensen die eraan werken (allemaal ervaring met het ontwikkelingen van MMORPGs) dan wil ik er best een bedragje in investeren.

Natuurlijk helpt het omdat ik liefhebber ben van Star Wars, maar het punt dat me overhaalde is de variatie. Het overgrote deel van MMORPGs is gewoon simpel Hack&Slash (No flame intended, want dat mag niet van MaRc0), er zitten wel wat non-combat classes tussen, maar vaak zijn die niet zo belangrijk omdat je meestal de beste spullen uit monsters kan halen. Over het algemeen komt het allemaal neer op het kapothakken van andere wezens. Op zich is dat wel leuk om te doen, maar het word zo snel eentonig.

Bij SWG heb je professions (er zijn geen classes, je kan zelf skill points verdelen over beroepen) als Entertainer, Chef, Miner, Farmer, Musician en verschillende soorten Crafters. Ook de mogelijkheid om huizen en zelfs steden te bouwen vind ik gewoon prachtig :)

Nee, andere MMORPGs komen geeneens in de buurt met SWG. Een goede community + een prachtspel = blijven zitten en weg sociaal leven, wat wil je nog meer?

Nog wat linkjes:
Star Wars Galaxies
Overzicht van professions
Het StarWars-Galaxies Topic voor als je meer vragen hebt

Goede startpost trouwens ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 04:03 ]

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Succes van mmorpg's hangt voornamelijk af van de community. Daarom ben heb ik ook liever betaalde mmorpg's omdat daar over het algemeen volwassenere spelers zijn. Wat ook zo is is dat community's zich moeten ontwikkelen en zonder voortdurende steun van de ontwikkelaars of door verwaarlozing vrij snel verslechteren. Goed voorbeeld is natuurlijk de internationale beta van ragnarok. Met de GoT groep was het natuurlijk erg gezellig maar een groot deel van de community eromheen was niet de beste groep mensen die je kan hebben.

En Terr, swg heeft nu een actieve community op de forums enzo maar dat is niet eens zo'n grote groep mensen... dus dat je zegt dat het 'een goede community' is ben ik niet met je eens, dat zul je pas zien als het spel een tijdje online is.

mooie startpost Marco ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 15-03-2003 23:03 ]

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 15 March 2003 @ 23:02:
En Terr, swg heeft nu een actieve community op de forums enzo maar dat is niet eens zo'n grote groep mensen... dus dat je zegt dat het 'een goede community' is ben ik niet met je eens, dat zul je pas zien als het spel een tijdje online is.
Vergeet niet dat er ook een grote groep in de Beta zit, en zijn/haar gezichtje niet meer op de andere fora laat zien. Maar deze community is wel zeker goed: veel goede suggesties (ook een hoop puin, dat wel), een eigen radiostation (dat heb ik nog nooit gezien) en je hoort veel van de Devs, waardoor de algemene sfeer een stuk leuker wordt en er meer te discussieren valt

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:06:
[...]

Vergeet niet dat er ook een grote groep in de Beta zit, en zijn/haar gezichtje niet meer op de andere fora laat zien. Maar deze community is wel zeker goed: veel goede suggesties (ook een hoop puin, dat wel), een eigen radiostation (dat heb ik nog nooit gezien) en je hoort veel van de Devs, waardoor de algemene sfeer een stuk leuker wordt en er meer te discussieren valt
Op dit moment ja :) Selecte groep mensen blablabla. Maar zodra de grote groep tuig binnenkomt kan die hele community sfeer uit elkaar gerukt worden }) najaa, you get my punt. Op dit moment ziet het er idd erg leuk en gezellig en vrolijk en wieeee :*) uit maar only time will tell.

Verwijderd

Koetjeboe schreef op 15 March 2003 @ 23:02:
[knip]

mooie startpost Marco ;)
Een goede community hoeft natuurlijk niet groot te zijn, maar volgens mij is de SWG community toch vrij groot hoor ;)

Een community waarin spelers elkaar kennen, weinig geflamed en gezeurd word, leuk gespeeld word enz. is imo een goede community. Hmm, waarin leuk gespeeld word... nou ja, voor dat games gereleased zijn begint de vorming van de community al zal ik maar zeggen :D

offtopic:
En inderdaad, mooie startpost

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:31 ]

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:29:
[...]

Een goede community hoeft natuurlijk niet groot te zijn, maar volgens mij is de SWG community toch vrij groot hoor ;)

Een community waarin spelers elkaar kennen, weinig geflamed en gezeurd word, leuk gespeeld word enz. is imo een goede community. Hmm, waarin leuk gespeeld word... nou ja, voor dat games gereleased zijn begint de vorming van de community al zal ik maar zeggen :D
Topic op zich waard ;) Wat maakt een goede community? En voor de rest zie mijn vorige posts over of ie in stand blijft enzo :) En over dat het begin nu al gevormd wordt ben ik volledig met je eens :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Koetjeboe op 15-03-2003 23:32 ]

Verwijderd

Ja... communities kunnen door cheats...

Uhm, laat maar :P We gaan alleen maar meer en meer offtopic, zal MaRc0 niet leuk vinden ;)
Iemand moet er inderdaad maar eens een topic over maken :)

• LordMithril
  • Laatst online: 02-11 21:54
Ik ga denk ik voor WoW alhoewel dragons empire er ook wel geinig uitziet..
Ook heb ik iets meer vertrouwen in Blizzard dan in Lucasarts. Blizzard heb ik na warcraft geen slecht spel zien maken en ze nemen ook hun tijd ervoor om het goed te maken.
Van Lucasarts kan ik dat tot nu toe niet zeggen. En Blizzard heeft al veel ervaring op kunnen doen door Battlenet.

begrijp me niet verkeerd, SW galaxies lijkt me een erg cool spel. maar als ik zo kijk ga ik liever voor WoW.
maar idd the future will tell. maar ik voorspel dat iig SW galaxies en WoW 2 van de hoofdspelers worden in het MMORPG gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door LordMithril op 15-03-2003 23:52 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

je vergeet planetside :D

Verwijderd

PlanetSide is een MMOFPS ;)

Verwijderd

heb topic title niet goed beken ik dacht dat we het over mmo games hadden :+

Verwijderd

ik word gek, ik ga zowiezo SWG spelen maar dat Dragon Empires met zijn clan-systeem klinkt ook zo fucking aanlokkelijk :9~

Verwijderd

Wat dacht je dan van EVE-online? Da's die space-mmorpg. Daar zijn bv (in de beta nu dus) zogenaamde corporations die zich richten op specifieke doelen. Zoals bijvoorbeeld het maken van wapens of schepen of het leveren van een bepaald soort grondstoffen aan andere corporations. Dat lijkt in veel opzichten best veel op bedrijven in het echte leven. In EVE heb je dus ook bijvoorbeeld corporations die een directie hebben en andere afdelingen. Een goed geolied bedrijf zal daar het meeste succes hebben tussen de sterren :)
Los van het spel zitten er gewoon gasten met Excel spreadsheets orders te verwerken of tijdsberekeningen te maken zodat hun corporation bv over een week (real time) die ene shipment kan leveren aan een andere corp. Ik heb het idee dat EVE echt enorm zal worden. En in feite ook de eerste echte mmorpg in space. Voor dit spel zal ik denk ik voor het eerst maandelijks willen gaan betalen. En reken maar dat ik een coole corp join of zelf maak wie weet want dan kun je vele malen machtiger worden in het EVE-universum :+

Of je een spel leuk vind of niet hangt veel af van het "genre" zeg maar. Sommige mensen vinden bijvoorbeeld ook Lord of the Rings films bullshit omdat ze magic hebben en die beeste zien er vaag uit en het is ongeloofwaardig blahblahblah. Tja dan zul je dat nooit echt koel gaan vinden als je daar niet doorheen kan kijken. Zelfde met space dingen. Sommige mensen vinden Startrek crappy omdat het allemaal niet kan ofzo. De ene houdt van fantasy, de ander van sf, en weer een ander van real stuff. Zelfde met games. En sommigen houden van alles, zoals ik :)
Is wel een voordeel want dan kun je lekker veel en vaak gamen hehe

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 01:17 ]

Verwijderd

EVE heeft mijn aandacht ook al een tijdje getrokken, het klinkt erg goed en best leuk... maar SWG wint toch net. Een plaatsje in de Beta zal ik wel verwelkomen :P

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Hey nice start post Marc0! Daarom dacht ik, kom ik host wel ff die plaatjes voor je ;)
Dus als je weer wakker bent kan je ff de links naar de grote versie's erbij gooien :) Ze staan hier:
http://www.xs4all.nl/~famstive/Marco/

Verder kijk ik zelf ENORM uit naar WoW, alleen idd jammer dat je er altijd maandelijks voor moet betalen, maar daarvoor wordt de game wel de hele tijd geupdate, en dat is natuurlijk wel wat waard :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-10 14:53
Zekers goede startpost, petje af :)

Iedereen verwacht veel van World of Warcraft, ikzelf ook, en als de game echt vet is wil ik wel maandelijks wat bijdragen als het maar niet teveel is. Eerst kijken, dan kopen ;)

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk stiekem dat Blizzard onderuit gaat met WoW >:) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 03:29 ]

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-11 11:27
ik denk dat er een heel groot mmorpg wordt vergeten met de grootste community and fanbase

Final Fantasy XI online pc

• Hahn
Mensen, ik ben helemaal geeneen spel vergeten, ik heb het expres gelaten bij 3 spellen omdat de post anders veel te lang wordt:
Omdat er zoveel spellen zijn aangekondigd heb ik maar gekozen voor drie spellen, misschien vinden mensen het leuk om nog meer van dit soort posts te maken zodat mensen een beter beeld krijgen van de spellen.
Als jij vindt dat een spel meer aandacht verdient dan geef je wat meer informatie en wat plaatjes in dit topic :)
McFlipp schreef op 16 March 2003 @ 03:11:
Hey nice start post Marc0! Daarom dacht ik, kom ik host wel ff die plaatjes voor je ;)
Dus als je weer wakker bent kan je ff de links naar de grote versie's erbij gooien :) Ze staan hier:
http://www.xs4all.nl/~famstive/Marco/
Dank je wel, hoef ik ze niet allemaal op te zoeken :P
Plaatjes zijn klikbaar :)

• McFlipp

McFlipp

24...

[b]• PlanetSide
Massively Multiplayer Gaming takes on a new face in PlanetSide™, where thousands of players wage war in a battle of planetary proportions. A newly designed 3D engine drives PlanetSide's first-person player-to-player combat and vehicular warfare across ten continents.

It doesn't matter if you're an avid RPG gamer or a fanatical FPS player, you'll find something in PlanetSide that's just right for you.

The stage has been set, the battle lines have been drawn, and orbital drop pods are ready to deploy you PlanetSide.
Game Features:
• Massively multi-player FPS
• Player roles to fit the situation, ie. join a team to conquer territory, fortify a base against attack, or support any offensive or defensive maneuver.
• Character development and advancement through ranks
• Team tactical combat for control of planetary regions, with real-time updates on control of territory
• Seamless worlds on a massive scale with large indoor environments
• Real-time weather and environmental factors
• Full team support
• Vehicle physics and flight model
Weapons - PlanetSide features an assortment of powerful weapons. Some find their origins within one of the three Empires, while others fall into the Common Pool category where they are accessible to all. Get a glimpse of just a small sampling of the many weapons available in PlanetSide.
Vehicles - With hundreds of square kilometers of terrain, players will need a method for closing distance, as well as waging vehicular war. Familiarize yourself with some some of the vehicles and aircraft offered in PlanetSide.
Official Site: Planetside.station.com
Multimedia: Screenshots
F.A.Q: PlanetSide F.A.Q.
Beta: Beta Journal Apply for Beta!
Afbeeldingslocatie: http://planetside.station.sony.com/screenshots/thumbs/harasser5.gif Afbeeldingslocatie: http://planetside.station.sony.com/screenshots/thumbs/lightning5.gif Afbeeldingslocatie: http://planetside.station.sony.com/screenshots/thumbs/tr_stairs.gif Afbeeldingslocatie: http://planetside.station.sony.com/screenshots/thumbs/VS_light.gif

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
das dus een MMOFPS :) en we hebben et hier over MMORPG's :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Breepee schreef op 16 March 2003 @ 12:10:
[...]
so het blijft en is een mmo :P en je kan ook lvln skills leren netzoals bij een rpg alleen is dit een rpg/fps

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 12:15 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:33

inXs

known as inXs

Toch jammer dat FF11 er niet bij staat, geloof ik bijna een must voor alle echte Final fantasy fans. Ik ga hem zeker halen (ik weet nog niet of ik de ps2 of pc versie haal) . Maar het schijnt heel erg uitgebreid te worden, mooi, vele classes te bevatten en nog meer.. Dat is waar ik op wacht eigenlijk. Die andere MMORPG's lijken me ook o zo stoer, maar ik heb maar tijd voor 1 zo'n spel en tja het geld groeit me ook niet op de rug helaas...

superB

• Brent
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 12:15:
[...]

so het blijft en is een mmo :P en je kan ook lvln skills leren netzoals bij een rpg alleen is dit een rpg/fps
alleen we hebben het in dit topics over mmorpg's en niet over mmo-...'s :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• McFlipp

McFlipp

24...

Breepee schreef op 16 March 2003 @ 12:10:
[...]
Euhmm nee :P
PlanetSide is beide. Je kan het echt op de FPS manier spelen, maar het heeft ook een hoop RPG mogelijkheden :)
Het lijkt het meest op StarWarsGalaxies denk ik.
What an RPG Player Needs to Know About PlanetSide™

Although PlanetSide is an action game focusing on Player vs. Player combat, it's also a persistent game world with context and background fiction. You'll join one of three empires, each fighting for their own ideology and for domination of the planet Auraxis. The battles you win will affect the course of all future battles.

PlanetSide play is based on your skill, not the character's skill. Your character will advance in levels, gaining access to a wider variety of equipment and implants, but your performance with that equipment will depend on your own dexterity. Your "kills" are decided by accuracy, not by a server generated "to-hit" roll. So, if you're a skilled casual player, you'll be on a level playing field with hardcore players.

PlanetSide will offer many play-style options; you don't have to be a soldier to enjoy PlanetSide. Just as an RPG group needs a cleric or a rogue, for example, your PlanetSide squad will often need a hacker or a medic. Combat engineers, stealth fighters, drivers, armored troops, pilots, commanders and many other roles will be integral parts of the game. To switch your game role, you will be able to change your certification. Since character death will be part of the game dynamic, a non-combat role might be more desirable to you.

Achievement in PlanetSide will come from playing the game. You will not spend your time locked into repetitive activity to advance. Advancement will be a direct result of the battles you are part of and your performance in those battles. If you're in any of the battle support roles, such as hackers, medics, engineers, and others, you will also be able to advance with the game through actual play.

PlanetSide will be a social game, too, in which you can communicate with others through chat channels similar to your favorite MMORPG. As with an RPG guild, your PlanetSide outfit will provide a group experience with teammates.

PlanetSide is a whole new world, but you will have no problem finding your place in it.

[ Voor 76% gewijzigd door McFlipp op 16-03-2003 12:34 ]

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Breepee schreef op 16 March 2003 @ 12:32:
[...]
alleen we hebben het in dit topics over mmorpg's en niet over mmo-...'s :)
Die 2 liggen zo dicht bij elkaar....

MMOFPS is vooral een marketing naam denk ik, om FPS spelers ook in de massive multiplayer wereld te lokken :)

• McFlipp

McFlipp

24...

[b]• Everquest II
With over 4 years of Massively Multiplayer game development experience to draw from, the EverQuest II team will be introducing a myriad of new features never before seen in Massively Multiplayer games.
EverQuest II returns to the rich and culturally diverse world of Norrath. Users will be able to select from a wide variety of both new and old races, as well as an exciting new class system when creating their character. Significant improvements to combat, spell and quest mechanics promise to immerse players even more so than the original. In addition to the new mechanics, users will be able to own real estate, participate in and conduct gladiatorial and theatrical events, as well as have the ability to command horses, ships and other such modes of transport. At release, players will be able to equip thousands of items and encounter hundreds of unique creatures, all within a world so large that it literally eclipses the original Norrath in size.
Game Features:
• A brand new 3D engine which takes full advantage of a wide variety of recent technological advances in 3D hardware/software such as per pixel lighting, dynamic environment mapping, and a fully programmable surface shader system
• More intuitive gameplay features appeal to both new and seasoned players
• New branching class structure that players define as they advance through the game
• Vast world of Norrath revisits familiar locations and introduces a variety of newly discovered areas in the Age of Destiny, a time period in the future of the original EverQuest.
• Increased character customization capabilities allow players to customize characters' faces, hair, and body types to create truly unique avatars
• Deeper character development offering pacing options that cater to game players new to the role-playing genre as well as experienced role-players
• Non-confrontational means of character advancement that include a completely new tradesman character class
• Mounts and vehicles that you can ride and control, including horses and boats, make traversing the massive world of Norrath faster than before
• Norrathian real estate for players to call their own
• All-new trade skill/crafting system
• Completely new and tactically rich combat, spell and skill systems
• A completely revised and enhanced quest system
• Dynamic world environment shaped by player events
Official Site: Everquest2.station.com
Multimedia: Screenshots, Concept Art en Movies
F.A.Q: PlanetSide F.A.Q.
Afbeeldingslocatie: http://everquest2.station.sony.com/screenshots/72502/Elf1t_sm.jpg Afbeeldingslocatie: http://everquest2.station.sony.com/screenshots/72502/deadguy1t_sm.jpg Afbeeldingslocatie: http://everquest2.station.sony.com/screenshots/thumbs/Befallen_Cryptt.jpg Afbeeldingslocatie: http://everquest2.station.sony.com/screenshots/thumbs/marr_reflectt.jpg

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Ik zie vooral binnenscreenshots van dit spel, klopt het dat het zich vooral binnen afspeelt? Als dat zo is is dat gelijk een minpunt of 100 voor dat spel vind ik dan, zeker met de grote concurrentie :P

Verwijderd

Is dat modern oid, dat alles in tabellen moet worden gezet :?.

• Hahn
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 13:04:
Is dat modern oid, dat alles in tabellen moet worden gezet :?.
Is het modern dat jij over alles moet zeuren :? NOFI hoor, maar er is altijd iets wat je niet bevalt.
Ik vond dit er leuk uitzien, omdat je zo onderdelen goed kan onderscheiden en het er grappig uit ziet. Als mensen dat willen overnemen moeten zij dat weten, misschien is het wel een hype, maar who cares?

• McFlipp

McFlipp

24...

Koetjeboe schreef op 16 March 2003 @ 12:56:
[...]

Ik zie vooral binnenscreenshots van dit spel, klopt het dat het zich vooral binnen afspeelt? Als dat zo is is dat gelijk een minpunt of 100 voor dat spel vind ik dan, zeker met de grote concurrentie :P
Nee hoor er zijn ook grote buitenlocaties zoals in Everquest 1. Volgens mij is dat juist het voornaamste gedeelte van het spel, maar het duurt nog wel ff het uit is, dus ze showen nu eigenlijk alleen nog maar modellen en mooie pixelshaders op houten deuren enzo :+

Ennuh Sun-Crusher, ik vond het er gewoon heel mooi uit zien die lay-out van Marc0 en ik dacht, staat wel leuk als ik dat dan ook zo doe, dan houdt je een mooi overzicht.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-10 09:11
Hmmm volgens mij speelt everquestII zich niet vooral binnen af, was bij deel 1 in ieder geval neit tog? Hmm naja ik heb de FAQ nog niet gelezen misschien staat et daarin, maar de graphx zien dr egt fucking sweet uit :P

Zelf ga ik voor WoW, die andere lijken me ook egt delicious maar ik vertrouw blizzard gewoon meer. Starcraft, Warcraft, Diablo.... allemaal meesterlijke games, ik heb ze ook allemaal... :D

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[b]• EVE: The Second Genesis
EVE is a world far away from mankind's original habitat, planet Earth. How far away, and where, no one knows. Humans got there through a natural wormhole, and gazing upon a sky never before seen, were completely unable to determine the whereabouts of this new world. From the system of New Eden, where the gate of EVE that once led to the old world lies, humans expanded in all directions at a great pace, exploring and colonizing.

Then, seemingly out of the blue, the EVE gate collapsed in an apocalyptic catastrophe of a scale never before witnessed by the human race, ruining the New Eden system in the process. Thousands of small colonies were left in isolation to fend for themselves. For millennia they endured on the brink of extinction and only a handful survived.

Of those surviving colonies, 5 were to rise up and become the major empires that hold between them the balance of power in the world of EVE today. These are: the Amarr Empire, the Gallente Federation, the Caldari State, the Minmatar Republic and the Jovian Empire, plus several small independent factions and states.

For more than a century the five empires have lived together in relative peace. They've strived hard to maintain this peace, as each of them realizes only too well the grave consequences of a massive inter-stellar war. Recent technological breakthroughs in FTL travel, and the ensuing increase in space travellers, has shaken, but not broken the fragile peace - at least not yet.
Official Site: EVE: The Second Genesis
Multimedia: Screenshots
F.A.Q: EVE F.A.Q.
Topic: Nieuw spel: EVE *jammie*

Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/01n.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/03n.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/04n.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.eve-online.com/screenshots/21012002/05n.jpg

March of the Eagles

• McFlipp

McFlipp

24...

Hacku schreef op 16 maart 2003 @ 13:49:

[b]• EVE: The Second Genesis
Woei, vet spel!
Het wordt nu toch wel erg moeilijk, want ik ga echt niet 2 MMOG's spelen, ik ben al niet zo rijk ;)

[ Voor 80% gewijzigd door McFlipp op 16-03-2003 13:54 ]

Verwijderd

EVE, SWG en PlanetSide vind ik het meest :9~ daarnaast lijkt Dragon Empires me ook wel leuk, de rest spreekt me niet echt aan...

Mjah, mijn PC kan alle 3 die games niet fatsoenlijk draaien en ik heb geen CC + geen inkomen dus het spelen van een MMORPG kan ik sowieso wel vergeten.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:59 . Reden: typo ]

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik heb al een hele tijd een Eve Alpha/ Beta account. We mogen er naar de buitenwereld niet zoveel over kwijt, maar het is een zeer complex geheel. Helaas heb ik de tijd er momenteel niet voor om me erin te verdiepen.

Mochten er hier nog mensen zijn die dat wel hebben, drop me a line.

Verwijderd

MaRc0 schreef op 16 maart 2003 @ 13:09:
[...]

Is het modern dat jij over alles moet zeuren :? NOFI hoor, maar er is altijd iets wat je niet bevalt.
Ik vond dit er leuk uitzien, omdat je zo onderdelen goed kan onderscheiden en het er grappig uit ziet. Als mensen dat willen overnemen moeten zij dat weten, misschien is het wel een hype, maar who cares?
Ik zeur niet, het viel me gewoon op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 14:13:
[...]

Ik zeur niet, het viel me gewoon op.
mr perfect :+

• Hahn
Koetjeboe schreef op 16 March 2003 @ 12:42:
[...]

Die 2 liggen zo dicht bij elkaar....

MMOFPS is vooral een marketing naam denk ik, om FPS spelers ook in de massive multiplayer wereld te lokken :)
MMOFPS' met MMORPG's vergelijken is net zoals FPS' met RPG's vergelijken. Het gaat totaal niet op vind ik. In RPG's verbeter je jezelf, je koopt van alles, je veranderd van uiterlijk. In een FPS ben je gewoon één van de mensen die de andere mensen afknalt, je koopt een wapen en je knalt de tegenstander af, meer niet eigenlijk.
Nu vind ik niet erg dat PlanetSide in dit topic is genoemd, omdat PlanetSide veel RPG elementen heeft en hier dus wel thuis hoort, maar je kan niet alle MMO spellen met elkaar vergelijken, omdat ze toch allemaal met tig mensen tegelijk worden gespeeld ;)

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

MaRc0 schreef op 16 maart 2003 @ 18:58:
[...]

MMOFPS' met MMORPG's vergelijken is net zoals FPS' met RPG's vergelijken. Het gaat totaal niet op vind ik. In RPG's verbeter je jezelf, je koopt van alles, je veranderd van uiterlijk. In een FPS ben je gewoon één van de mensen die de andere mensen afknalt, je koopt een wapen en je knalt de tegenstander af, meer niet eigenlijk.
Nu vind ik niet erg dat PlanetSide in dit topic is genoemd, omdat PlanetSide veel RPG elementen heeft en hier dus wel thuis hoort, maar je kan niet alle MMO spellen met elkaar vergelijken, omdat ze toch allemaal met tig mensen tegelijk worden gespeeld ;)
Klopt ;) Ik had het ook over dit geval. Ik ken toevallig maar 1 'MMOFPS' en dat is imo gewoon een MMORPG met FPS elementen. Denk dat dat met de meeste toekomstige 'MMOFPS''s het geval gaat worden, als je met een heleboel mensen online kunt spelen is het ook wel logisch als er een soort van 'level' systeem in komt en voila, rpg elementen.

Naja, kom je eigenlijk weer bij het punt wat een RPG is (de exacte betekenis en de betekenis die de meeste mensen eraan geven)...

• Nibble
  • Laatst online: 31-10 13:50
Het word tijd dat ze .Hack//Sign in MMORPG gaan uitbrengen, met dezelfde degelijke graphics als World of Warcraft ! :P

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

ik vind het nogal erg dat je er altijd moet voor betalen, 150 euro per jaar (+spel)vind ik toch wel wat veel. Er moeten toch andere manieren zijn om aan het onderhoudsgeld te geraken. Zoals reclame in het spel en premium accounts. Dan zouden ze niet alleen meer verdienen door sponsors, maar ook door het feit dat er meer mensen het spel zullen kopen komt er meer geld in het laatje

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 20:10:
ik vind het nogal erg dat je er altijd moet voor betalen, 150 euro per jaar (+spel)vind ik toch wel wat veel. Er moeten toch andere manieren zijn om aan het onderhoudsgeld te geraken. Zoals reclame in het spel en premium accounts. Dan zouden ze niet alleen meer verdienen door sponsors, maar ook door het feit dat er meer mensen het spel zullen kopen komt er meer geld in het laatje
Stel per maand 15 euro, wat kun je daar mee doen? Paar biertjes, 2x naar de bio? Om de 3 maanden een spel? 15 euro, dat is voor de gemiddelde jongere denk ik zo'n 3 uur werken. 3 uur werken om 1 maand te spelen.

Verwijderd

Ik vind het ook veel geld, en daarbij komt dat niet iedereen een cc heeft, dus dat ook daarom veel mensen het niet kunnen spelen, al zouden ze dat wel graag willen en er het geld voor over hebben..

Daar lopen de makers ook veel geld mis heb ik et idee..

Verwijderd

www.atitd.com is best wel kewl :)

Verwijderd

Leuk topic marco :P ik vind het alleen erg sneu dat er om de 3 posts gezeurt word om de maandelijkse kosten , dat is nou eenmaal zo met mmorpg's , vind je dat niks ? speel dan geen mmorpg's of speel op gratis servers door anderen gehost als die er komen :)
en zoals eerder beschreven wat is 10 a 15 euro per maand nou ? dat is voor de meeste van onze leeftijd max 3 uurtjes werken en van 15 euro kan je ook niet echt veel meer tegenwoordig bioscoopje ? ben ik denk ik al wel meer als 15 euro kwijt (als je wat te eten/drinken neemt tijdens de film)

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zoals reclame in het spel en premium accounts.
Zie je het al gebeuren: zit je net ff door een jungle scene te ploeteren om
daar een levensgroot reclamebord van cola te vinden :D

of je killed net een kanjer van een monster en dan verschijnt heel leuk
'this kill was sponsored by...'

Nu ff serieus: reclame zou erges wel een uitkomst bieden als het niet
verwerkt wordt beschreven hier boven :)
Verder ben ik ook van mening dat 15 euro/maand nog teveel is... op zich
een klein bedragje natuurlijk maar dat loopt snel op tot 180 euro/jaar en
geen enkel spel is zoveel waard imo. Daar komt dan nog bij dat je vaak
ook nog dat spel eerst moet aanschaffen en dat kost ook nog altijd eens
40 euro of meer...

Iemand een idee of er grote MMO projecten lopen die niet aan een abonnement gebonden zijn?

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• Hahn
Kapoen schreef op 16 March 2003 @ 22:06:
[...]

Iemand een idee of er grote MMO projecten lopen die niet aan een abonnement gebonden zijn?
Daar is zelfs een heel topic over: Gratis mmorpgs?? :)
En verder zijn er heel veel MMORPG's die in de beta fase zijn waarvoor je nog niet hoeft te betalen. Als ze officieel uitkomen zal je wel moeten betalen, maar in de beta fase nog niet, wat natuurlijk mooi uitkomt.

• Kapoen
  • Nu online
ja ik ken die topic over gratis mmorpgs... allemaal leuke projecten, maar
ik vroeg mij af of er ook grote software bedrijven achter dit concept staan?
(niet zozeer gratis software, maar wel gratis op de servers kunnen)

Zo is bv in die topic PlaneShift vermeld... een heel leuk open source project, maar
verre van bruikbaar op dit moment en de vraag is hoe lang dat nog zal duren...

Als fabrikant zou het toch juist heel slim zijn om de servers gratis open te houden,
alle anderen vragen immers een abonnementsgeld... maybe wishfull thinking :)

Verwijderd

Maar dat kost klauwen vol geld en voor de ontwikkeling van grote MMORPGs zijn miljoenen nodig (en dan krijg je ook nog eens de kosten voor de PR, de servers en het onderhoudspersoneel er nog bij)

Ik ben bang het een beetje onmogelijk is. Wat ik wel jammer vind is dat producenten niet na een paar jaar, als ze het spel niet meer ondersteunen, de server software vrijgeven, want anders zit iedereen met iets waar je niets meer mee kan

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ben je verplicht om maandelijks te betalen? Of kan je kiezen: deze maand betaal ik voor dit spel en de andere maand voor dat spel?

March of the Eagles

Verwijderd

Hacku schreef op 17 maart 2003 @ 07:09:
Ben je verplicht om maandelijks te betalen? Of kan je kiezen: deze maand betaal ik voor dit spel en de andere maand voor dat spel?
Je bent nergens toe verplicht :), je kan gewoon een maandje niet betalen en daarna weer wel.

• Hahn
Volgens mij kijken die gamessites altijd ideeën van mij af :+
Paar dagen geleden dit topic geopend en kijk nou eens wat er op Gamer.nl staat:
De 10 MMOG's die je niet mag missen

Een genre wat de laatste jaren erg populair is geworden, zowel bij gamers als bij ontwikkelaars en uitgevers, is het Massive Multiplayer Online Game genre. De aankondigingen van games waarbij je met honderden of duizenden tegelijkertijd een online wereld kunt betreden vallen als rijpe appels van de boom. Gamers Pulse vond het dan ook de hoogste tijd om de 10 meest verwachte MMOG's op een rijtje te zetten.
[list]• Star Wars Galaxies: An Empire Divided
• EVE-Online: Second Genesis
• Priest
• Enigma: Rising Tide
• Horizons
• World of Warcraft
• Final Fantasy XI
• True Fantasy Live Online
• Warhammer Online
• Planetside

Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/CosmicFire/200303/small1047904069_0.jpg
World of Warcraft
De lijst bevat een aantal verrassingen, hoewel alle grote MMOG's er in staan. Verder is het opvallend dat het MMOG genre vooral door de PC gedomineerd lijkt te worden. Van de 10 games zitten er slechts 2 console titels tussen.

Om verwarring te voorkomen hebben we er MMOG van gemaakt.
Horizons lijkt mij inderdaad ook een leuk en vooral mooi spel :) Leuk WoW plaatje ook trouwens :P

• Apocrypha
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

Ik wacht met smart op WoW. Waarom? Omdat Blizzard de laatste aantal jaren alleen nog maar topgames op de markt heeft gebracht waar vrijwel nooit problemen mee zijn en in samenwerking met Battle.net is het online gedeelte van hun games fantastisch. Maar dat niet alleen, het hele verhaal om en de wereld van Warcraft is gewoon super uitgewerkt. Misschien is het spel zelf niets vernieuwend, maar Blizzard heeft altijd wel een goede troef achter de hand waardoor het spel echt goed gaat worden. Zo zie je maar dat naams bekendheid erg belangrijk is :)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 17 March 2003 @ 16:38:
Volgens mij kijken die gamessites altijd ideeën van mij af :+
Paar dagen geleden dit topic geopend en kijk nou eens wat er op Gamer.nl staat:

[...]

Horizons lijkt mij inderdaad ook een leuk en vooral mooi spel :) Leuk WoW plaatje ook trouwens :P
Everquest 2 niet in het lijstje ? :)

• Hahn
Verwijderd schreef op 17 March 2003 @ 18:57:
[...]

Everquest 2 niet in het lijstje ? :)
Het is dat Everquest zo populair is en dat een succesvol spel bijna altijd wel een vervolg krijgt, maar eigenlijk had ik nog helemaal niks gehoord over Everquest 2. Er is maar heel weinig informatie over te vinden, het meeste staat op de officiële site. Misschien komt het daardoor dat ie niet op het lijstje staat :)

• Kapoen
  • Nu online
Omdat Blizzard de laatste aantal jaren alleen nog maar topgames op de markt heeft gebracht waar vrijwel nooit problemen mee zijn en in samenwerking met Baatle.net is het online gedeelte van hun games fantastisch.
Zolang er niet gecheat wordt zijn Blizzard games idd AOK :)

Verwijderd

MaRc0 schreef op 18 March 2003 @ 16:00:
[...]

Het is dat Everquest zo populair is en dat een succesvol spel bijna altijd wel een vervolg krijgt, maar eigenlijk had ik nog helemaal niks gehoord over Everquest 2. Er is maar heel weinig informatie over te vinden, het meeste staat op de officiële site. Misschien komt het daardoor dat ie niet op het lijstje staat :)
Yep hij komt ook voorlopig nog niet :P dus is er ook vrij weinig bekend over , ik zit zelf toch het meest naar swg en wow uit te kijken :) , planetside lijkt me ook erg cool

• Hahn
Hacku schreef op 17 March 2003 @ 07:09:
Dat staat denk ik wel in het contract en zal per spel verschillen denk ik. Maar aangezien je met creditcard betaald en er dus elke maand wat af wordt geschreven is het denk ik niet zo dat je gewoon even één maandje niet kan betalen oid.

Verwijderd

Als het goed is kan dat wel, alleen is het wel de vraag wat er gebeurd met je char/account als een maandje niet betaald.

Voor veel spellen kan je ook voor 3/6/12 maanden tegerlijk betalen, wat weer goedkoper is, misschien red je het dan wel :)
Pagina: 1