Toon posts:

[WinXP/Win98] Netwerkprobje ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een vriend van mij, en zijn vader heeft een netwerkje wat mij al wat problemen bezorgt. de opstelling is al volgt

- Een computer met winxp [aardige snelle] met 2 netwerkkaarten
- 1 netwerkkaart standaard UTP
- 1 netwerkkaart UTP/COAX

de standaard netwerkkaart wordt gebruikt voor internet @home tevens ook werkgroep. De andere netwerkkaart wordt gebruikt om connectie te maken met de kassa beneden dmv coax. Hieruit kun je dus opmaken dat beide netwerkkaarten geinstalleerd zijn en functioneren.

Nu het probleem : nu willen we een 3e computer [tijdelijk] ff contact laten maken met de hoofdcomputer. daarom sluiten we de coax verbinding af, en maken we gebruik van de UTP van deze netwerkkaart. Nu krijg ik met de andere computer geen connectie met die van Windows XP

Beide computers zien zichzelf in het netwerk, maken gebruik van DHCP..... statisch hebben we ook getest, maar ook geen resultaat. Ook hebben beide zelfde werkgroep @home. En heb ook al bijna alle protocollen er in gegooid. [TCP/IP, NETBEUI en IPX/SPX]

Weet iemand misschien nog iets, ik weet zeker dat het wel om iets heel kleins gaat !!

alvast bedankt

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Je kunt die netwerkkaart waarschijnlijk handmatig instellen op UTP ipv COAX. Heb je een crosscable gebruikt van pc2pc en een straight van pc2hub? Gebeurt de negotiation van 10/100 netwerkkaartjes goed?
Krijgt elk een geldig ip-adres? De eerste pc (met 2 netwerkkaartjes) krijgt van @home een ip-adres op eth0 en op eth1 zou er een statisch adres moeten staan (uit de private reeks)
De tweede pc krijgt dan van de dhcp van de eerste een adres behalve indien er al een dhcp server apart staat (twijfel ik aan)

[ Voor 44% gewijzigd door Guru Evi op 15-03-2003 23:16 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org