Toon posts:

Sweex Router stoort TV-signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag een Sweex Router aangeschaft. Heb deze direkt naast mijn kabelmodem in de meterkast bevestigd. Merk nu dat Nederland 1, 2 en 3 (en tevens BRT 1, 2) storen. Rest van de zenders zijn vreemd genoeg perfect. Zodra ik de stroom van de Router eraf haal, is de storing voorbij.

Zou dit te verhelpen zijn door beter stekkers (metalen behuizing) voor mijn COAX kabels te kopen? Andere oplossingen :?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Wat heeft dit met het OS van je computer te maken? Move naar Audio, Video & HiFi Forum :).

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52
Verplaats de router een paar meter, kijk of storing aanhoud.... Zo niet: dan gewoon stukkie verplaatsen.

Primitieve oplossing: Stuk alumium tussen modem en router, en dat aan massa leggen. Of de hele router in alumniumpapier wikkelen en dat aan massa hangen. (maar ik weet niet hoe t dan met de warmteontwikkeling zit)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Soms zijn slechte (blok)voedingen de oorzaak. Je zou eens een andere kunnen proberen of ie ook de ruis geeft als je enkel de blokvoeding erin steekt (maar niet de stekker van de voeding in de router).

Senile! Senile Oekaki

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het geheel geaard aangesloten?

Verwijderd

Mocht het de net spanning het zijn, ( :P EMC-probleemjuhhh..)

Dan:
Koop dan een freiet kern (En ja ik weet niet hoe je het schrijft)
K'ben technie man en heb geen taal kennis :+ (Boeie)

feriet kern, meestal zit er ook zo'n ding om je kabel van de monitor, mocht je niet weten wat ik bedoel.

suc6.

zoek anders gewoon ff op google ofzo naar EMC en feriet kern.......
Pagina: 1