Toon posts:

[ati radeon 9700pro] cat 3.2 driver niet installeerbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat hierover in de Radeon thread en de cat 3.2 thread gezet, maar die posts komen zosnel binne, en zijn meestal ieder voor zich posts!

Maar hier mijn probleem: ik heb al va meerdere verschillende sites de cyt 3.2 gedownload, maar ik krijg constant dit probleem:

Installeren is geen probleem, maar zodra ik de pc opnieuw opstart begint het gedonder. De pc slaat terug naar 256 kleuren, en geeft een Radeon 9700 series beeldstuurprogramma fout aan!

ik heb zelfs net me pc volledig geformat... in de hoop dat dit zou helpen, heb hier dus geen ene (*& aangehad, want nadat ik alle updates er weer op had gegooit, heb ik gelijk ook de cat 3.2 drivers gedowned, en gelijk geinstalled... nou.. ik kwam bij het Welkom scherm.. en kom windows binne (zoals elke keer) alles laad (icons) en dan komt ati met die test (de test die hij bij de installatie aangeeft, dat je scherm even zwart word) nou deze keer gaat ie niet eens meer verder.. want me scherm blijft zwart(de vorige keren schoot ie hierna terug naar 256 kleuren, en gaat ie op de standaard windows drivers), en ik restart dus me pc. Nou verder kom ik ook niet, want hij stopt gewoon na het welkom scherm, heb nu maar recovery gedaan, en draai weer op oudere radeon drivers!

Op Rage3d forums staat trouwens een post, met een aantal mensen met hetzelfde probleem http://www.rage3d.com/boa...3e4cfc9&threadid=33672682

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 02:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
-kick up-

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

JA !!! Wil je dat wel eventjes HEEL snel laten, beetje kicken BINNEN 24 uur ! ;)

Maar dit gebeurt dus alleen met de nieuwste CATs ? Dus 3.2 ? Je kunt natuurlijk voor de zekerheid even nakijken of de videokaart bijvoorbeeld een IRQ krijgt (dus in je BIOS assign irq to vga op enabled). Ook even kijken of er toevallig een IRQ gedeeld wordt met de kaart, dit kan ook problemen opleveren.

Je hebt Windows al opnieuw geinstalleerd dus daar ligt het niet aan. Het lijkt een specifiek driver probleempje of je kaart is stuk.

Mijn advies: Als CAT3.0 of CAT3.1 wel goed werkt gewoon die lekker gebruiken (ik gebruik zelf ook nog 3.1) en wachten op 3.3. Misschien dat het daarin weer gefixt is.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ;(

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het!
Het probleem zit hem in smartgart, ik heb dit van de rage3d forums, dus probs aan de mensen daar en niet aan mij, maargoed:

install de drivers.

Restart systeem NIET!

Ga naar je device manager/apperaat beheer, en upgrade je drivers vanaf daar ALSNOG eens, (je .inf files staan opgeslagen in hdd://ati/drivers versie)

Bij mij werkt ie nu, alleen heb nog geen spellen gespeeld aangezien ik alles had geformat Grr

Maar goed, hoop dat ik jullie hiermee geholpen heb!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
.. Waarom leert men het nooit netjes partities aan te maken :)
Maak gewoon aparte partitie voor je games en mp3 enzow, als windows eraf moet raak je die niet kwijt :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
heb een 2e pc, dus heb wat zooi daarnaar gegooit, maar geen zin gehad, om al me spellen daarop te gooien.. maak nie uit... heb ik weer wat te downloaden *ooooh* :P

• KneoK
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

tweakduke schreef op 16 March 2003 @ 22:26:
.. Waarom leert men het nooit netjes partities aan te maken :)
Maak gewoon aparte partitie voor je games en mp3 enzow, als windows eraf moet raak je die niet kwijt :)
Uhm, attrib *.* -a -r -h -s, del *.* in de root en dan deltree progra~1, deltree docume~1 en deltree windows werkt anders ook altijd prima hoor. Heb je geen partitie (ja, oke, eentje in ieder geval...) voor nodig en alle bestandjes blijven gewoon bewaard...

[ Voor 4% gewijzigd door KneoK op 17-03-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
btw: systeem werkt meer voor geen ene meter.

3dmarkt ziet er niet uit, allemaal sprites, en (stukken) textures die wegvallen.

Ik heb nu al 2 x geformat, en dit heeft geen ruk geholpen, ik heb allemaal verschillende drivers geprobeerd, en sinds ik die 3.2 cat heb geinstalled, werkt helemaal niets meer..ook niet 3.1 die voorheen wel goed werkte (nee ook nie meer na de format)

Ik krijg morgen een nieuwe kaart, hopelijk ligt het daaraan en zijn me problemen voorbij!

Verwijderd

3dmarkt ziet er niet uit, allemaal sprites, en (stukken) textures die wegvallen.
tja,dat klinkt als geheugen problemen.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 21:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja, dat zou wel de spontane crashes etc verklaren..

Tenminste.. je bedoelt me geheugen van me radeon he?

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Ik heb hetzlefde probleem gehad. De Radeon drivers kunnen problemen opleveren met wat registry instellingen die gelocked worden en dan naar herstart allerlei problemen op kunnen leveren. Microsoft heeft hier een tooltje voor om dit probleem op te lossen genaamd pnpreg.exe. Na installeren van de nieuwe drivers herstart je je Pc niet en run je vervolgens in een dos boxje pnpreg met -l als optie. (pnpreg -l dus :-) ). Nu start je de Pc opnieuw op en alles werkt naar behoren, tenminste bij mij wel. Hoop dat je hier wat aan hebt. Het tooltje is te vinden om de Microsoft site. Heb zo helaas geen link meer voor je

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
Ok het probleem is opgelost, alle textures zijn normaal, en de drivers installeren nu zonder probleem!!!

En dit allemaal omdat zonet de video kaart is vervangen!!

Pfff **T kaart gaat wel erg snel kapot, had hem net 4 maanden ofzo!

Maar goed, tip voor de mensen met zelfde probleem dus: It's ur hardware
Pagina: 1