nieuwe sinxp1394 geeft geen beeld?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe sinxp1394 gekocht met een 3d hercules prophet 9500 pro, en allerlei andere onderdelen die ik er nog niet in heb gezet. Tot nu toe zit er er op het mobo: kingston pc333 een p4 2.4 ghz en dus de videokaart.

De monitor die ik die werkt zeker, maar toch als ik t systeem opstart krijg ik geen beeld. Het is een kaal systeem waar verder niks anders op zit die ik dus voor het eerst opstart. Ook als er een oude pci videokaart ingooi krijg ik geen beeld?

Hoe zorg ik ervoor dat ik dus wel beeld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Zie eerst eens de opstart problemen guide welke in de PMG FAQ staat? Maakt het zaakje wel geluid als je het aanzet (spinnende fan's en disks)?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben echt ten einde raad gewoon, ik heb die tips geprobeerd, ik hoor geen geluid als ik t systeem opstart (internal speaker kabel ook aangesloten). er zitten geen hard disks in, ik heb geprobeerd zelfs zonder videokaart en geheugen op te starten en dan hoor ik ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ook de fan van de cpu draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alleen de videokaart met de processor in het moederbord prik zou ik toch beeld moeten hebben? Met beide videokaarten lukt mij dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten?
Dat leest zo wel prettiger dan :)
ik hoor geen geluid als ik t systeem opstart (internal speaker kabel ook aangesloten). er zitten geen hard disks in, ik heb geprobeerd zelfs zonder videokaart en geheugen op te starten en dan hoor ik ook niks
Dan mag je wel logisch aannemen dat de mobo het gewoon niet doet.
Doet de voeding het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de voeding doet het wel, ik heb 2 systemen liggen allebei indentiek (vandaag gekocht met een vriend van me)
ik heb nu de 2e in elkaar gezet. dat wil zeggen nieuwe moederbord nieuwe videokaart en nieuwe processor.

Ook hier geen geluid (internal speaker aangesloten) en ook geen beeld rarara?

Ik lees net in het begin van de handleiding van mn moederbord dat er alleen AGP 4 en 8 ondersteund, maar die prophet is toch agp 8x kaart?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 22:35:
ja de voeding doet het wel, ik heb 2 systemen liggen allebei indentiek (vandaag gekocht met een vriend van me)
ik heb nu de 2e in elkaar gezet. dat wil zeggen nieuwe moederbord nieuwe videokaart en nieuwe processor.

Ook hier geen geluid (internal speaker aangesloten) en ook geen beeld rarara?

Ik lees net in het begin van de handleiding van mn moederbord dat er alleen AGP 4 en 8 ondersteund, maar die prophet is toch agp 8x kaart?
Die videokaart is okay, daar ligt het zeker niet aan.
Ik heb de afgelopen 2 weken al heel wat boarden verbouwd en verkocht en nog geen ene met problemen gehad. 2 defecte lijkt me dan ook erg onwaarschijnlijk.
Hoe zit het met je voeding ?

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou hier zelfde probleem geen beeld wel startende fans maar gewoon niet verder booten.
welke nummer heb je op je printer poort staan staat zon lotnr bij mij eindigd die op 4B dat wil zeggen een A0 stepping BB = B0 stepping en die is beter geloof ik.
Doe de mijne maar RMA denk ik want dit schiet ook niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja de videokaart lijkt me ook ok aangezien hij het in dit systeem waar ik nu op typ wel doet,

dus het moet of aan voeding liggen of aan compatabileit.
Als ik hem in dit systeem aan de praat krijg sluit ik hem waarschijnlijk goed aan.
Dan moet het dus liggen aan de manier van aansluiten van het moederbord lijkt mij, maar ik zie niet in wat?

Maar zou de videokaart het in 1x moeten doen, of moet ik nog switchen van agp mode ofzo op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3a2087bb staat er bij mij, dus die is dan beter?
wat is RMA trouwens?
En hoe heb je het probleem opgelost,

want die van mij deed het ook niet eens met een pci videokaart?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al getest als die het doet met alles aan de voeding aangesloten? Soms geeft de voeding verkeerde spaningen door als die niet genoeg belast word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Er is merkbaar niets beter aan de a0 of b0 stepping.
Het is altijd iets tussen de oren van mensen dat een bepaalde stepping beter zou zijn en ze direct hun board moeten rma'en.
Er zouden problemen zijn met hypertreading met de a0 stepping, maar hier is allang een oplossing via de bios voor.
Andere wijzigingen tussen de a0 en b0 stepping zijn mij voorzover nog niet bekend.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat is rma dan? en ik ga nu ff proberen om zoveel mogelijk dingen aan mn voeding te hangen.

Ik heb trouwens ook een P6 draadje uit mn voeding komen, dat is het enige wat ik nergens op kan aansluiten, wat moet ik daarmee doen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 23:39:
wat is rma dan? en ik ga nu ff proberen om zoveel mogelijk dingen aan mn voeding te hangen.

Ik heb trouwens ook een P6 draadje uit mn voeding komen, dat is het enige wat ik nergens op kan aansluiten, wat moet ik daarmee doen?
Heeft jouw voeding een P4 (tegenwoordig ook al op sommige AMD boarden) connector (4 polige connector) en heb je deze aangesloten op het board ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een p6 maar ik weet niet waar ik deze dus op moet aansluiten?
de atx en de atx 12v heb ik wel kunnen aansluiten

(sorry dat ik steeds zoveel edit)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Niet die connector maar die vierkantige 4 polige bedoel ik.

RMA is Return Manufacturer Authorization number.

Een nummer dus om je product terug te mogen/kunnen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die vierkante 4 polige heet bij mij atx 12v en die heb ik ook aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMA is weer opsturen naar de fabriek cq winkels dan word hij onder garantie na gekeken en ik heb nog steeds probleem niet opgelost ben ook al aardig aan flippen hehe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar wat moet ik dan met die p6 connector
en zijn er dan niet veel meer mensen met dit soort problemen?

ozzie heb jij ook de hercules prophet 9500 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee het de hercules 9700pro en die p6 gewoon niet gebruiken is zelfde als bij asus denk ik die voed procesor op andere manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja oke maar dan heb ik alles kunnen aansluiten en dan doet mn videokaart t nog steeds niet,
maar ozzie888 heb je ook andere videokaarten uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus net een andere videokaart gehaald, waarvan staat in de manual van het moederbord dat hij het moet doen, maar ook bij deze laat hij het afweten, kortom geen beeld. wat raden jullie mij aan?
moederbord terug?
of een ander moederbord voor in de plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijkt erop dat je moederbord stuk is,terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan zouden ze dus allebei stuk moeten zijn, das dan toch wel erg toevallig?
Is er niet iets wat ik over het hoofd zie?
voeding lijkt mij goed aangesloten, ook alle fans draaien (processor en videokaart)
wat zou er dan nog meer mis kunnen zijn?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
Ik zou hem gewoon terug sturen. Want als je videokaart het gewoon doet lijkt het me bij je moederbord liggen.

Het zou kunnen zijn dat er in de bios staat dat ie let op de fan van de cpu. Dus check even of die op de cpu fan connector zit. (ik dacht dat het standaard uit stond in de bios maar weet ik niet zeker).

Verder heb ik ook dat moederbord en gelukkig werkt hij bij mij wel. (ook een hercules alleen dan 9700 pro) (verder geen problemen tegen gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik kom niet eens in de bios, geen beeld namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Probeer het board eens uit zonder het in de case te hebben gebouwd.
Kan ook nog kortsluiting zijn.
Dan alleen maar de processor, 1 geheugen module, videokaart en de voeding aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat nu ff proberen,
vertel zo t resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 geheugen module eruit
alleen processor, videokaart en allebei de voedingsdraadjes (atx en atx 12v) aangesloten buiten de kast en aangezet. Alle fans (processor en videokaart) draaien, maar geen effect, kortom weer geen beeld.

Zou het aan mijn kast (+voeding) kunnen liggen (zelfs als ik alleen maar probeert te booten met geheugen processor en videokaart)

Het lijkt mij gewoon erg toevallig dat op 2 identieke systemen niet wil werken (allebei ook dezelfde behuizing) Alles is nieuw dus of ik sluit iets verkeerd aan of de kast de voeding is niet goed?

Ik ga ervan uit dat alle voedingen goed aangesloten zijn, dat is namelijk niet zo moeilijk, dus zou het aan de kast moeten liggen.

Ik kan namelijk niks anders bedenken.

Of is er een bijzondere procedure doe ik zou moeten volgen met de onderdelen die ik heb;
p4 2.4 ghz 533FSB
kingston 256mb pc2700 (333)
hercules 3d prophet radeon 9500 pro
Gigabyte sinxp1394
Rainbow Midi KH3P4 350W Marvel (behuizing en voeding)

nogmaals beide opstellingen heb ik dus 2x, eentje van mij en een van een vriend.
en beide krijg ik niet aan de praat.

Iemand nog een suggestie?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees jij eigenlijk wel?
BalusC schreef op 15 March 2003 @ 22:25:
Wil je aub het edit-knopje gebruiken ipv om monologen te posten?
Dat leest zo wel prettiger dan :)
Je bent gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke laatste kans die me heeft geholpen die jouw ook gaat helpen hehe :) moet gewoon alleen je video aan sluiten verder niks dus geen hd diskette enz.
Nu doe je er een ander type geheugen reepje in dus 1 en dan proberen te booten moet goed gaan mag ook gewoon pc2100 zijn dan naar je bios en je timeing wat milder zetten dan save en andere reepje erweer in klaar

bij mij gelijkt dus suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen maar pc2700 geheugen liggen hier, weet niet hoe ik ze 123 aan pc2100 kan komen. En voor de rest heb ik ook alleen maar geboot met alleen een videokaart, processor en geheugen.

Zou het systeem ook moeten booten zonder geheugen?
Want als hij dan niet wil booten ligt het dus niet aan t geheugen.
(videokaart doet het al op dit systeem getest)
En dus zou het of aan de moederborden moeten liggen of anders aan de behuizingen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zonder geheugen boot hij niet kun je geen reepje van je buur man cq vriend lenen voor een uurtje :) zo heb ik het gedaan ben nu vanaf me draaiende bordje aan typo dush ier is hij up and running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar had jij ook pc2700 van kingston?

ik ga nu ff het reepje van me buurjongen halen die heeft een nieuwe dell
met een p4 2.4 533 ghz ik hoop dat dell er pc2100 (266) reepjes in gooit
lijkt me vrij logisch

ik hou jullie op de hoogte
maar hoe moet ik dan precies mn geheugen timings zetten?

Hmmm hij heeft dus pc2700 geheugen van samsung

toch maar ff proberen lijkt mij.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rainbow Midi KH3P4 350W Marvel (behuizing en voeding)
dit is een beetje offtopic, maar als ik jou was zou ik die voeding zo snel mogelijk omruilen, want dat zijn echt prak dingen dat wil je niet weten. genoeg ervaring mee. ik weet niet of het nog steeds zo is, maar in de eerdere rainbow voedingen zat geen zekering ofzo. vaak was het zo: voeding stuk -> halve systeem opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb 2 SINXP en geen enkel probleem en zelfs niet met Geforce4 videokaarten of wat dan ook. Allebei in Dual Channel 256 MB DDR PC2700 draaien en 1 x met Intel Celeron 1,7 GHZ en 1 x met Intel Pentium IV 1,6 GHZ

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb crosair twin pack 2x512 maar daar staan de timeing te agresief voor als je gaat booten voor de eerste keer
alladin gewoon je timeings 1 hoger zetten ik heb alleen cas latency op 3 gezet en ander van 6 naar 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmm met de samsung 512 mb pc2700 van mn buurjongen lukt het ook niet.

het was 1 module en ik heb het in 3 verschillende gleuven geprobeerd.

Welke conclusie kan ik hieruit trekken?
ligt niet aan geheugen? of moet ik het nog met pc2100 proberen?

van die samsung weet ik zeker dat hij het doet komt uit een werkende pc namelijk, me videokaart doet het ook, enigste wat dan overblijft is moederbord, processor en behuizing.

Moet ik niet een of andere switch overhalen op t moederbord om de fsb van 533 te activeren ofzo, heb nergens zoiets gelezen maar probeer dingen te bedenken die ik over het hoofd moet heb gezien?

Het moederbord zou moeten werken met kingston modules van 333 mhz 2.5CL, of vergus ik mij hierin?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 128 mb pc2100 geheugen gekocht.
Omdat bij ozzie het moederbord wel beeld gaf met dat geheugen.
Maar bij mij werkt deze truc niet.
Iemand misschien nog een ander voorstel,
if kan iemand me vertellen waar het aan ligt?

Ozzie kan jij mij misschien vertellen of je nog bijzondere verichtingen hebt gedaan, om je systeem te laten werken?

Als beide geheugen het niet doen moet het dus of aan mn procesor, moederbord of kast liggen, maar aangezien ik van allemaal 2 exemplaren heb, is de kans zeeeeer klein dat bij beide iets stuk is. Alles komt ook nieuw uit dozen. Dus of ik sluit iets verkeerd aan of het is een compatabiliteitsprobleem?

Ik hoop dat iemand mij nog kan helpen want ik weet echt niet hoe nu verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb je ook toen je pc2100 erin deed nog de reset knop ingedrukt want bij mij boot hij niet meteen na eerst aanzat maar nadat ik de reset 1 keer ingedrukt had ???
hoop het dat dat het is suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op beide systemen het pc2100 geheugen erin gedaan en proberen te booten en ook op de reset knop gedrukt
geen succes.

Maar ozzie888 hoorde jij toen jouw systeem geen beeld gaf wel geluid? ik heb mij internal speakers aangesloten maar ik hoor niks als ik de pc aanzet. Als ik de reset knop indruk zie ik wil dat het powerledje uitgaat en weer aan, maar zoals ik al zei geen succes.

Kan je je misschien nog iets herinneren wat zou kunnen helpen? Heb je bijvoorbeeld dat dual power system kaartje erin gezet?

EDIT:
Ik heb net ff met de leverancier gebeld van mijn systemen en hij denkt dat het aan de voeding ligt op een of andere manier, dus ik moet t maar ff proberen met een andere voeding/kast.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar ben ik weer,

status:

Van een collega een systeemkast gehaald (p4 2.4, asus p4s533, nanya 333mhz, club3d nvidia 4200) Dit syteem werkt.

Ik heb mijn onderdelen om de beurt in dat systeem gestopt om te zien of ze werken:
processor v
geheugen 333 v
geheugen 266 x (met dit geheugen zou mijn systeem moeten booten)
videokaart v
Voeding v (mijn voeding werkt op zijn mobo)
moederbord nvt

Zoals je kan zien werkt mijn nieuwe 266 module ook niet op dat systeem van die collega van me, lijkt mij dus dat het geheugen brak is.
Ik ga deze zo weer terugbrengen naar de winkel om te ruilen.
Dan ga ik de nieuwere module in het systeem van mijn collega stoppen, om te testen of de module het doet. Als deze het doet stop ik hem in mijn systeem.

Dan zou het systeem moeten booten, als deze dan niet boot ligt het dus aan het moederbord want alle andere onderdelen heb ik dan getest en werken.
ik hoop dus dat het gaat lukken zometeen en anders ga ik ff contact opnemen met de leverancier van mij systeem.

Als iemand nog suggesties heeft graag?

EDIT:

266 mhz module werkte inderdaad niet, terug naar de winkel gebracht en geruild voor een werkend exemplaar. Ik ga hem zometeen in mijn systeem stoppen, ik hou jullie op de hoogte

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YES!

jongens het systeem doet het nu ook met ddr 333!

dankzij het advies van ozzie, bedankt daarvoor, ben echt superblij!

alleen nog een laatste vraagje
hoe moet ik mijn geheugentimings nu zetten?
ik heb de cas latency op 2.5 weer gezet, maar kan ik die ene die van 6 naar 7 is gegaan weer terug zetten of krijg ik dan het zelfde probleem weer van voor af aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:25
je kan het proberen, mocht je systeem niet opstarten dan moet je even je bios resetten door middel van de batterij eruit te halen en de stroom eraf te halen.

Ik zou het gewoon proberen, gewoon voltage omhoog op je dimm en dan haalt ie het wel.

(het eruit slopen van de batterij hoeft misschien niet maar het kan ook zijn dat je eerst je systeem weer uit zet en dan weer aan zet en dat het moederbord dan zelf ziet van dit werkt niet en weer de standaard setting aanneemt)

succes
Pagina: 1