Toon posts:

[MOBO] Moet ik blij zijn met K7T266 A?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Had mijn MSI k7t Turbo LE rev. 3.0 wegens problemen laten opsturen naar MSI.
Vandaag naar de winkel geweest en hadden ze een MSI k7t266 A terug gekregen van MSI.
Met het oude mobo kon ik een fsb van stabiel 157 draaien en kon ik de fsb instellen tot 200 mhz.
Over dit nieuwe mobo lees ik overal dat het een max. fsb instelling in het bios heeft van maar 164 mhz.

Dus moet ik blij zijn met dit mobo?
Kan het verder of evenver overclocken met fsb als mijn oude mobo?
Ik weet dat de performance van mijn systeem met DDR en met de nieuwe chipset natuurlijk omhoog gaat. Maar ik moet wel nieuw geheugen kopen en wil natuurlijk wel weer een hoge fsb halen. Een mooie optie is natuurlijk wel dat je het DDR voltage kan instellen.

Ook is het zo dat dit mobo een AMI bios heeft i.p.v. een AWARD bios. Is dit een groot nadeel?
Heb alleen nog maar Award biossen gehad.

En na de search intensief gebruikt te hebben ben ik er tot mijn spijt achter gekomen dat deze chipset geen 1/5 divider heeft. Dat klopt toch? :'(

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:18
Je krijgt een nieuwer bord terug als datgene wat je ingeleverd hebt? Mazzelaar.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt. Ik had al gedacht dat ze het zouden doen. Stel je eens voor: Mijn oude mobo zou nu nog te verkopen zijn als nieuwwaarde voor maar 30/40 euro. Dus kostprijs voor MSI zou in de buurt liggen van 15 euro. (onderzoeks/productieprocesskosten zijn al terugverdiend)
Een onderzoeker zou er met mij instabiliteitsproblemen zeker een uur mee bezig zijn.
Het loon van zo'n onderzoeker zal zeker meer zijn als 15 euro per uur. Dat betekent dus dat het voor MSI goedkoper is om mijn mobo weg te gooien en een nieuw mobo te geven als het onderzoeken en dan probleem oplossen en terug sturen :)

Maar ontopic, heb je misschien antwoorden op mijn vragen? Is ie echt beter etc. (zie boven)? :?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:57 ]

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Kijk 's bij een test (Tom's hardware ?)
Dan zie je het smelheidsverschil tussen 266a en 133.
Wellicht dat de 266a veel sneller is dan een opgeklokte 133

eagle

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 21:37:
Ik weet dat de performance van mijn systeem met DDR en met de nieuwe chipset natuurlijk omhoog gaat.

Dus dat wist ik al. Maar de antwoorden op mijn andere vragen niet.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Reficul, wil je niet zo loos gaan posten (is gewoon verkapt kicken). Daarenboven snap ik dit topic niet; er is zó verschrikkelijk veel te vinden over dit bord hier op GoT en er is niemand die jou kan garanderen hoe ver dit ding overclocked (part of the game).

Dus, moet je blij zijn met wat je hebt? Ja, je hebt een nieuwer en sneller bord :) Probeer zélf uit hoever je komt met overclocken, je hebt het bord toch al dus waarom moeilijk doen? Ervaar gewoon wat het bord je te bieden heeft, dit topic verandert daar geen donder aan. Gebruik iig de search voor andermans ervaringen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.