Toon posts:

[winXP] Gebruikers toegang tot internet verbieden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: Er zitten meerdere computers op een netwerk dat verbonden is met een ADSL router met ingebouwde 4-port switch. Het is niet mogelijk om een bepaalde computer buiten te sluiten via de router.

Nu wou ik op een van die computers gebruikers aanmaken waarvan sommige op internet mogen en sommige niet. Ik heb al op internet gezocht maar niks specifieks kunnen. Iedereen zegt met policies maar nergens staat hoe. Ik draai windows Xp professional en heb admin rechten.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Je kunt het volgende proberen.

Start - Uitvoeren - gpedit.msc

Ga naar Computerconfiguratie > Windowsinstellingen > Beveiligingsinstellingen > Softwarerestrictiebeleid > Extra Regels.

Klik in het rechtervak met de rechtermuisknop en kies 'Regel voor nieuwe internetzone'. Kies in het venster dat verschijnt: 'Internet' en 'Niet toegestaan'. Ik verwacht dat met deze instellingen alleen Administrators van het internet gebruik kunnen maken. Succes.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd maar ik kan nog steeds met alle accounts op internet.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 22:15:
Ik heb het geprobeerd maar ik kan nog steeds met alle accounts op internet.
Reboot?

Ik neem aan dat de andere accounts geen accounts met Administrator-rechten zijn?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

misschien omslachtig:

1) installeer een proxy
2) maak met de policy editor 2 policies aan: 1tje welke een proxy ingesteld heeft, en eentje waarbij dat niet gebeurd is. Geef users niet het recht dit te veranderen.
3) geef de users de resp. policies

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07-2025
Je gebruikt een router, dus je kunt de instellingen van de router poorten blokkeren.
Het verschilt nog wel eens per merk welke opties er zijn.
Maar in je router instellingen moet je computers kunnen verhinderen om naar je wan poort te gaan
Pagina: 1