Locked Up router: Compex Netpassage 15B

Pagina: 1
Acties:

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
Ik heb al een paar jaar mijn trouwe CPX NP 15B aan staan. Nooit klachten gehad. Maar een uur geleden gebeurde iets vreemds (alle andere Pc's stonden idle, ik was gewoon wat aan het surfen, verder niets):
- Steeds minder websites waren bereikbaar.
- Op gegeven moment was geen enkele website bereikbaar.

Ik dacht dat Chello's DNS servers weer eens plat waren gegaan, dus wilde ik inloggen op de router via de webinterface om de dns server te veranderen..blijkt dat ik ook daar niet in kom. Total lockup leek het wel.

- Router gereboot, resultaat: geen enkele PC krijgt een IP adres.
- Nog 10 keer gereboot, nada. ALLE Wan LEDjes branden continu en knipperen af en toe heel snel synchroon. Dus allemaal tegelijk, op hetzelfde moment.
- Alle netwerk kabels eruit gehaald, gereboot.
- WAN poort weer aangesloten. Het lampje stopte met knipperen wat een teken is dat het een IP adres kreeg van de chello server.
- Alle LAN poorten weer aangelsoten: router locked weer up.
- Weer alles eruit, ditmaal alleen 1 PC op een LAN poort aangesloten, ook de WAN niet. REsultaat: Ik kan weer inloggen op me router!
- Alle andere kabels inclusief WAN weer angesloten: router loopt vast.
- Weer alles eruit, Alleen 1 LAN aangesloten, WAN niet. Reboot->Ik krijg weer een IP en kan ook weer inloggen op de router via de webinterface (BTW telnet ging ook niet)
- Nu - naast die ene kabel op de LAN poort - ook de WAN aangesloten. LAmpje stopte met knipperen en ik kon nog steeds inloggen. Geen lockup dus! Ikke blij.
- Dan de rest vna de PC's 1 voor 1 aangesloten. Geen problemen. Alles werkte perfect.
- Daarna heb ik verscheidene volgorden geprobeerd. Alles liep uit op een lockup.
- Begon me al aardig de keel uit te hangen dus dan maar weer 1 LAN-pc aangesloten, vervolgens de WAN en dan de rest van de LAN-pc's. En alles werkt weer fijn.
- Router gereboot met alles erop aangelsoten, weer lockup. Dus dan maar aangesloten zoals hierboven.

Nu loopt het als en trein, zolang ik de router dus niet reboot. Dat is op zich geen probleem, maar het blijft toch aan me knagen en heb mogelijk te maken met een defect. Dat is dus mijn vraag: kan het aan de router zelf liggen of de firmware? Dat laatste lijkt mij onwaarschijnlijk, daar ik sinds december 2002 met die versie (latest version, 2.79 Build 1210, Dec 10 2002) 1x24x7 heb gedraaid. Het gebeurt nu ineens.

De erste 30 results van de search en google leverden geen soelaas. Bang dat ik elk moment weer weg kan vallen gauw deze topic geopend.. wie wilt zijn licht op dit probleem werpen?

(bb) || !(bb)

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023
schop

(bb) || !(bb)