Toon posts:

Inet delen met ADSL Barricade SMC7401BRA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb sinds kort een Cistron Maxx DSL aansluiting met dit router/adsl modem: ADSL Barricade SMC7401BRA

Werkt overigens allemaal perfect. Nu wil ik dus het internet delen met de andere pc in mijn netwerk. In mijn eigen PC heeft dus 2 nic's. 1 voor het LAN, deze gaat direct naar mijn switch waar de andere pc's ook op aangesloten zijn. Aan mijn 2e nic hangt dus de router.

Alle pc's werken met Win XP Pro. Sinds ik DSL heb aangesloten werkt het LAN ook niet meer. Ik ben bezig geweest met de Network wizzard maar kom er echt niet uit. Ik heb ook geprobeerd de router direct aan de switch te hangen maar dat ging ook niet.

Ik heb hier ook op de Netwerk FAQ's etc. gekeken maar daar vind ik ook geen antwoord op mijn vraag. :?

Hier meer info over de router:

http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7401BRA.html

Alvast bedankt! :)

latinOh

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ten eerste waarom gebruik je je eigen PC nog tussen de router en de switch, dat is juist wat de router doet, maar goed.

is je router ook tegelijk een DHCP server :? en krijgen de cliënts ook via DHCP hun IP adres :?

En werkt je netwerk wel als je de router loskoppeld, :?

Verwijderd

Topicstarter
AMD_er schreef op 15 March 2003 @ 21:14:
Ten eerste waarom gebruik je je eigen PC nog tussen de router en de switch, dat is juist wat de router doet, maar goed.

is je router ook tegelijk een DHCP server :? en krijgen de cliënts ook via DHCP hun IP adres :?

En werkt je netwerk wel als je de router loskoppeld, :?
Zoals je al in mijn eerste post leest heb ik niet veel verstand van Routers etc. :)
Ik heb idd gelezen dat het mogelijk is om DHCP aan te zetten, ik weet niet of dat zo is ingesteld. Daarom, ik heb geen idee hoe ik wat moet instellen.

Nee, het netwerk werkt dan ook niet meer.

Misschien zou je een algemene indicatie kunnen geven van wat ik zou moeten instellen.

Bedankt,

latinOh

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:23 ]