[CM] Redsun's Koffermod met window :)

Pagina: 1
Acties:

• redsun
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Hier dan eindelijk foto's van mijn geweldige koffer :P

Beetje info over de hardware:
- ABIT AB-SM5 Moederbord
- IBM PI 233Mhz processor
- 128Mb PC100 geheugen (2x64mb)
- tijdelijk nog een 420Mb HD, er komt nog een 80Gb in 8)
- 32x Cd-rom speler
- 1mb videokaartje (8>
- 10/100mbit netwerkkaartje
- Creative SB 128pci

Wat kosste dit nou zul je denken?
Nou het kosste me enkel de koffer de rest had ik zo'n beetje nog liggende (en het systeempje had k for free gehad :D )waardoor de prijs in het geheel zo rond de 50 euro uitkwam 8)

pic's tijdens het bouwen
pic's van het resultaat

Erm.... ja en hoe zet ik hem dan aan?
Je zet hem aan met behulp van een sleuteltje :) deze schakeld weer een relais in waardoor de voeding aangaat (het is een AT-voeding).

En dat logo hoe heb je dat erop gekregen dan?
Spuiten, met een of andere spuitbuis met aluminium-verf (ofzoiets). Kheb eerst 2 vellen papier uitgeprint met het logo uitvergroot erop en daarna uitgeknipt, daarna op de lexaanplaat geplakt met pritt (laat makkelijk los als je klaar bent), de rest van de lexaanplaat afgeplakt met tape zodat er geen spetters op komen.

Hier dan wat pic's:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIDSCF0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIASIDSCF0002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIASIDSCF0003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIASIDSCF0004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIASIDSCF0006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ASIASIDSCF0007.jpg

Zoals je waarschijnlijk al gezien hebt is de cd-rom gestealhed 8) , je doet hem nu ook open met het zwarte knopje dat ernaast zit, ook het activity-ledje zit ernaast.

Ik had zelf nog niet echt koffermod's gezien met een window, dus ik d8 van ik doe er maar eens een raampje in, staat nog leuk ook :+ , ook had ik deze mod al eerder hier willen plaatsen (was rond 20 feb. al af) maar ben er steeds niet aan toegekomen. Laat me weten wat je ervan vind ;)

whoei!

Verwijderd

ehm.. ligt je voeding nou gewoon open?

edit:

wel mooi gedaan overigens, erg netjes afgewerkt!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 20:59 ]

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Koffermods blijven leuk :)

Alleen ik vraag me af of dat oude moederbordje die 80 gb hdd gaat ondersteunen..

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

vette mod, raampie ziet er goed uit
ik had laatst ook een koffer gekocht bij de praxis d8 ik... die bleek een paar cm te klein te zijn
ging ik naar de GAMMA , hadden ze em niet meer:( jij ff geluk dat je nog 1 had liggen

edwindijkstra.nl

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je hebt het over een CDrom die gestealth is, maar ik zie um nie :?

Oops, 2de pic over het hoofd gezien

VOor de rest een nice modje, en ook nog handig mee te nemen :)

[ Voor 49% gewijzigd door GGS_206 op 15-03-2003 21:02 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:48
Abit Powerrrrrrrrrr >:)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
GGS_VR6 schreef op 15 March 2003 @ 21:01:
Je hebt het over een CDrom die gestealth is, maar ik zie um nie :?

Oops, 2de pic over het hoofd gezien
das juist de truc ;) :+

Maar goed, wat weegt dat ding, en wat is de functie van dit apparaat :?
* Maarten wil ooit nog eens een koffermod maken

• timovd
  • Laatst online: 22:10

timovd

Voorsprong door techniek

Whow... en hiermee over straat lopen!!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00

Meneer aard

Porsche rulez!

zeer mooe gedaan, maar heb je geen last van de straling van de voeding? zie ik op die site met die plaatjes dat je cdrom boven het moederbord hangt?

[ Voor 36% gewijzigd door Meneer aard op 15-03-2003 21:11 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 15:30
lijkt me best wel chill @ lanparty :9 ...gewoon ff met een koffertje sjouwen ipv van een bigtower :r

Ziet er ook wel lache uit...koffermods zijn nog redelijk onbekend, dus denk wel dat je bekijk trekt...kom je aan met een simpele koffer met een brute game-PC erin...(als je er tenminste fatsoenlijke zooi instopt)

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

das dus t nadeel van de koffermods, t zijn vrijwel altijd systemen die flink gestript zijn, dus vaak maar een cd-speler of zelfs geen, slechts 1 schijf, enz.

opzich kan je wel high-end gaan werken, maar dat wordt erg duur en nog flink moeilijk ook...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Zo strakke mod, zeker die cdrom heb je gaaf wegewerkt.
Echt stoer om hier mee over straat te lopen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zeer netjes, maar heb je nou een "kale" voeding of heb je het kabeltje ff verlengt.
(heb ik gedaan, loopt een dikke power kabel door me koffertje)

• redsun
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:59:
ehm.. ligt je voeding nou gewoon open?

edit:
wel mooi gedaan overigens, erg netjes afgewerkt!
Jep voeding ligt open, dan kan k een wat beter lucht doorstroming krijgen en bespaar ik ruimte.
Pastasaus schreef op 15 March 2003 @ 20:59:
Koffermods blijven leuk :)

Alleen ik vraag me af of dat oude moederbordje die 80 gb hdd gaat ondersteunen..
Mja oud oud :) , dat valt op zich wel mee. Die 80gb zal denk ik wel lukken hoor..
AMD_er schreef op 15 March 2003 @ 21:04:
[...]

das juist de truc ;) :+

Maar goed, wat weegt dat ding, en wat is de functie van dit apparaat :?
* redsun wil ooit nog eens een koffermod maken
Ja goeie vraag, hij weegt op zich niet meer dan zeg maar 3 conrad catalogi.. :*)
Ik gebruik hem als Film-bakkie en ftp-server enzo (vooral dat laatste voor op LAN-party's)..
Meneer aard schreef op 15 March 2003 @ 21:09:
zeer mooe gedaan, maar heb je geen last van de straling van de voeding? zie ik op die site met die plaatjes dat je cdrom boven het moederbord hangt?
Nope geen last van straling, had ook niet verwacht dat ik hier last van zou hebben.
Jep, cd-rom hangt 3cm boven het bord.....

whoei!

• redsun
An00bis schreef op 15 March 2003 @ 21:36:
Zeer netjes, maar heb je nou een "kale" voeding of heb je het kabeltje ff verlengt.
(heb ik gedaan, loopt een dikke power kabel door me koffertje)
Uhm, kale voeding???? :? Wat bedoel je hiermee?

whoei!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 19:54

klaaz

it's me!

Kreidler! bestaan die dingen nog???

Verwijderd

Luister eens vriend, Ik kom naar jouw toe om mijn vinger in die fan te steken en je daarna aan te klagen. Zo maar een fan open en bloot, dat kan toch niet!

Met andere woorden, versier effe een mooie fangrill, verder is ie absoluut gaaf, vooral dat mooie logo is stijlvol

• redsun
Klaaz schreef op 15 March 2003 @ 21:46:
Kreidler! bestaan die dingen nog???
offtopic:

Zekerz wel 8) Heb er zelf ook een (doh :P ), lache joh als je een bejaarde inhaalt met 90km/h >:)
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 21:47:
Luister eens vriend, Ik kom naar jouw toe om mijn vinger in die fan te steken en je daarna aan te klagen. Zo maar een fan open en bloot, dat kan toch niet!

Met andere woorden, versier effe een mooie fangrill, verder is ie absoluut gaaf, vooral dat mooie logo is stijlvol
Was ook ook nog van plan, heb zelf men vinger er ook al 100x ingestoken (hij zit er nog aan hoor ;) ), hijs niet zo scherp komt door het spuiten van de fan's denk ik :)

[ Voor 53% gewijzigd door redsun op 15-03-2003 21:50 ]

whoei!

Verwijderd

Nja netjes gedaan Jan, (hoewel ik beide voedingen toch een beetje zou af schermen)
Op naar de volgende mod ;)

Verwijderd

Niet erg origineel (op het window na)... wel originele hardware :D

Ik heb hier ook nog een passief gekoelde PII233MMX liggen... zal ik maar eens mee klooien :D

Verwijderd

Netjes netjes! Ook mooi afgewerkt!

Maaruh vraagjuh, met wat voor spul heb je die 2 etches op je window aangebracht? Gewoon met van dat spul wat je ook op je gewone ramen in je huis kan plakken?

Keep on moddin'

• redsun
Verwijderd schreef op 16 maart 2003 @ 03:53:
Netjes netjes! Ook mooi afgewerkt!

Maaruh vraagjuh, met wat voor spul heb je die 2 etches op je window aangebracht? Gewoon met van dat spul wat je ook op je gewone ramen in je huis kan plakken?

Keep on moddin'
Je bedoeld die 2 abit-logo's? Die zijn erop gespoten met alu-verf...

whoei!

• Ryudo
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

:9~ :9~ hiero uit het zuidoosten van de provincie groningen.

zeer netjes gedaan. ook dat plexi zit er heel leuk uit.
maar wat ik me afvraag. Waarom zijn de meeste koffermods vaak voorzien van een wat tragere processor? :?
(ik zou er toch liever een pIII of pIV (as het ff kan) met wat extra fans er in zetten als ik een koffermod ging doen, of is dat niet mogelijk met temperatuur en zo?) |:(

[ Voor 3% gewijzigd door Ryudo op 16-03-2003 12:44 ]

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

xpBox schreef op 16 March 2003 @ 12:42:
:9~ :9~ hiero uit het zuidoosten van de provincie groningen.

zeer netjes gedaan. ook dat plexi zit er heel leuk uit.
maar wat ik me afvraag. Waarom zijn de meeste koffermods vaak voorzien van een wat tragere processor? :?
(ik zou er toch liever een pIII of pIV (as het ff kan) met wat extra fans er in zetten als ik een koffermod ging doen, of is dat niet mogelijk met temperatuur en zo?) |:(
Omdat een koffermod toch gewoon voor de leuk is en niet voor je gewone systeem. in je gewone heb je natuurlijk Waterkoeling zitten. en dat past moeilijk in een koffer.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• FiXeL
  • Laatst online: 12-02 18:22
ik vindt em leuk gedaan, alleen jammer dat de popnagels waar je backplate mee vastgezet is het plaatwerk van de koffer hebben verbogen. die blowhole aan de cdrom zijde ziet er niet zo mooi rond uit, maar dat kan ik me verbeelden. tis een erg stoer koffertje geworden, met een mooi raampie. a job well done moet ik zeggen 8)

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Ik moet maar 1 ding zeggen: prachtig gedaan man. Heel erg netjes gedaan!!!!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 22:46
ik vind hem echt mooi... die cd-rom speler oplossing is ook erg mooi geworden.

zelf zit ik nog een beetje met het probleem van de voeding, ik wil hem eigenlijk niet strippen maar je ontkomt er bijna niet aan... window is ook erg vet! hoop binnenkort ook die van mij af te hebben!

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:40
best wel netjes, mooi afgewerkt ook :)
en een window in een koffer ben ik niet zo gek van, maar deze is wel erruh mooi afgewerkt :)

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51
gaaf dingetje, ik vraag me alleen af aan welke kant de verf van het Abit logo zit? Aan de buitenkant waar het snel beschadigd, of aan de binnenkant welke niet zo snel krast, of tussen 2 lagen plexi in, wat ideaal is imho.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

redsun schreef op 15 March 2003 @ 21:48:
[...]

offtopic:

Zekerz wel 8) Heb er zelf ook een (doh :P ), lache joh als je een bejaarde inhaalt met 90km/h >:)

[...]

Was ook ook nog van plan, heb zelf men vinger er ook al 100x ingestoken (hij zit er nog aan hoor ;) ), hijs niet zo scherp komt door het spuiten van de fan's denk ik :)
90 maar :?

Ontopic:

Had je ook iets van mooie rooie verlichting aan de binnenkant in gedachten :? :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 16-03-2003 16:34 ]

• redsun
Fairy schreef op 16 March 2003 @ 16:34:
[...]

90 maar :?

Ontopic:

Had je ook iets van mooie rooie verlichting aan de binnenkant in gedachten :? :Y)
offtopic: nja 90 vind ik hard zat voor een standaard cilindertje, om hem nou te laten tunen en 160 gaan rijden vind k een beetje overdreven en btw over 3 maanden kan ik motorrije dus 8)

ontopic:
Uhm er zit een Blauwe CCFL in (8>

whoei!

• Ryudo
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Looki schreef op 16 maart 2003 @ 12:55:
[...]

Omdat een koffermod toch gewoon voor de leuk is en niet voor je gewone systeem. in je gewone heb je natuurlijk Waterkoeling zitten. en dat past moeilijk in een koffer.
wie zeg dat waterkoeling standaar thuis hoort in een pc?
ik persoonlijk kan me dat niet veroorloven hoor.
eerst maar eens een window met een blacklight of een nieuwe kast maken en dan zien we wel weer verder. (ik zat zo te denke aan een gespoten alu case met een plexi voorkant met een led daarachter. lijkt denk ik wel cool)
Pagina: 1