ik heb me pc geformateerd en vergeten een opstartdiskette te maken
en nu kan ik wel weer in dos d.m.v. een opstartdiskette van een andere pc maar nou heb ik in de bios wel cd-rom maar als ik onder dos kom niet meer..
alle letters al geprobeerd maar alsmaar "Invalid drive specification"
je moet ook drivers voor je cd-rom laden in dos.
oa moet je:
-oakcdrom.sys in je config.sys laden
-mscdex.exe in je autoexec.bat gooien.
Of kijk hier:
Algemene windows faq
Volgens mij hebben die dos images ook cdrom ondersteuning.
Of hier :
http://www.bootdisk.com/
dat duurde lang voordat ik die gevonden had
oa moet je:
-oakcdrom.sys in je config.sys laden
-mscdex.exe in je autoexec.bat gooien.
Of kijk hier:
Algemene windows faq
Volgens mij hebben die dos images ook cdrom ondersteuning.
Of hier :
http://www.bootdisk.com/
dat duurde lang voordat ik die gevonden had
[ Voor 16% gewijzigd door Vae Victis op 15-03-2003 21:02 ]
oeps, zie nu pas dat het een topic is in NOS..
je kan toch van ftp://dl.xs4all.nl van je favo distributie een netsetup disk halen? Ik heb hier een RedHat diskette liggen, booten, installeren van FTP, en binnen een uurtje(!) heb ik RedHat geinstalleerd.
je kan toch van ftp://dl.xs4all.nl van je favo distributie een netsetup disk halen? Ik heb hier een RedHat diskette liggen, booten, installeren van FTP, en binnen een uurtje(!) heb ik RedHat geinstalleerd.
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Eh... wie heeft er XP op floppy's voor deze meneer?Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 21:09:
Installeer gewoon Windows XP, dan heb je dat gezeik niet meer met bootdiskettes
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Tweakhoer bedoelt volgens mij booten van cd..Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 21:11:
ik heb geen cd-rom weet je nog..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Voor de nog niet zover gevorderde Tweakers in dit topic, Windows XP cd is bootable ....
(dat betekent dat je geen floppies meer nodig hebt, heel goed!)
(dat betekent dat je geen floppies meer nodig hebt, heel goed!)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Wat wil je doen? Heeft dat te maken met (een) NOS?
De topicstarter heeft er niet bij gezegd wat voor OS hij wil installeren, en helaas is mijn reukorgaan nog niet dusdanig ontwikkeld dat ik dat vanaf hier kan ruiken ....
Zonder complete vraag geen compleet antwoord mogelijk
Zonder complete vraag geen compleet antwoord mogelijk
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
windows 98se, nu heb ik de cd-rom drive aan de gang en er wordt nu gevraagd of ik eventjes een ms-dos-opstartpartitie kan maken.. weet iemand hier iets van?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:26 . Reden: typfoutje ]
Je moet een beetje goochelen met fdisk. Maar ik ben bang dat de mensen hier in dit forum daar minder kaas van gegeten hebben onder DOS dan onder Linux.
fdisk onder DOS is iig voor * wzzrd al heel lang geleden
Verwijderd
Harde schijf geformatteerd of met fdisk alles weggeknikkert? Als je het laatste hebt gedaan, moet je eerst weer een partitie maken waar windows op geinstalleerd kan worden natuurlijk.
NOS -->> WOS? <- NVT
NOS -->> WOS? <- NVT
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:30 ]
waarom post je dan in NOS?! oh ja.. DOS..Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 21:26:
windows 98se, nu heb ik de cd-rom drive aan de gang en er wordt nu gevraagd of ik eventjes een ms-dos-opstartpartitie kan maken.. weet iemand hier iets van?
de windows 98 cd is toch ook bootable? tenzij je een slechte kopie hebt dan
En gewoon doen bij die setup alsof je niet zo'n über1337 computeraar bent, mijn moeder krijgt ook windows 98 geinstalleerd... klikt overal op door
[rml][ FAQ] FDISK[/rml]wzzrd schreef op 15 maart 2003 @ 21:28:
Je moet een beetje goochelen met fdisk. Maar ik ben bang dat de mensen hier in dit forum daar minder kaas van gegeten hebben onder DOS dan onder Linux.
Daar staat alles in wat je moet weten om partities aan te maken voor windows.
Verwijderd
If goeie cd -> bootvolgorde in BIOS aanpassen dat CDROM 1e bootdevice is. Als je geen partitie op je hdd hebt, zal het weliswaar alsnog misgaan, maar dan kan je met fdisk de boel wel weer inrichten.axis schreef op 15 March 2003 @ 21:29:
[...]
waarom post je dan in NOS?! oh ja.. DOS..
de windows 98 cd is toch ook bootable? tenzij je een slechte kopie hebt dan
En gewoon doen bij die setup alsof je niet zo'n über1337 computeraar bent, mijn moeder krijgt ook windows 98 geinstalleerd... klikt overal op door
Verwijderd
NOS-FAQ
Dit is te vinden in de bovengenoemde FAQ. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit niet te vinden is op GoT/google
Dit is te vinden in de bovengenoemde FAQ. En ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat dit niet te vinden is op GoT/google
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()