Toon posts:

3 goeie systemen in de soep?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello all,

Ik heb de volgende systemen:

Soltek KAV-75, met een AMD Duron 650
Asus A7V8X, met een AMD XP2000+
Asus A7N8X met een AMD XP2200+

Nou heb ik het volgende probleem:
In het soltek moederbord doen alle processoren het (geen probleem dus)

In de Asus A7V8X doet helemaal niets het, krijg geen beeld. De fans beginnen te draaien, hardeschijf begint te lopen, maar geen beeld... en ook geen "BLIEB BLIEB: er is wat fout." :(

In de Asus A7N8X doet alleen de Duron 650 het. Dan werkt het systeem perfect, maar zo gauw ik de XP2000 of de XP2200 er in zet krijg ik hetzelfde als hierboven. :'(

Ik heb van alles geprobeerd. Bios update van A7N8X, geprobeerd zonder kast, ander geheugen, verschillende koelers (van TermalTake Vulcano +9 tot een MasterCooler)

Wie heeft er voor mij de gouden tip _/-\o_ ?
m.a.w. HEEEEEEEEEELP !!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, ik heb het ook met meerdere video kaarten geprobeerd..

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
Probeer eens een de bios te resetten en kijk voor dat je alles er in doet eens naar de instellingen van de jumpers

en eht is coolermaster btw en niet mastercooler :)

Verwijderd

het komt er dus op neer dat je asus7v8x niet helemaal lekker is.. MAAR

Zet die 2200+ op de soltek die duron op de a7n8x.. dan heb je dus geen 3 goeie systemen in de prak maar 1tje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de bios al meerdere malen gereset.. batterij er uit.. Plus dat er op die asus vrijwel geen jumpers zitten.. En welke gek wil een 2200 in een gierig moederbord en een 650 in een superbord? en coolermaster.... smoolermaster

Verwijderd

Topicstarter
gekke is... ik heb niets gedaan met die A7V8X.. kan toch niet van ene op andere moment kaduuk zijn? :P

Verwijderd

Ik weet niet of dit ook bij jouw gaat helpen maar ik had hetzelfde euvel op een oud jetway mobo dat bleek nieuw geheugen met 32mb chippies erop i.p.v 16 mb chippies niet te ondersteunen oud geheugen erin en floep beeld en alles oke .

iig Suc6:P

Verwijderd

Topicstarter
tjah, ik ga het nog even proberen met weer ander geheugen... maar ik geef het weinig kans
Het is van dat 333 mhz ddr, ik heb 1 chip van 512 mb en 2 van 256 :S

En het gekke is dat alles normaal heeft gewerkt, alleen die A7N8X en de XP2200 zijn nieuw.

Verwijderd

Topicstarter
jullie hebben ook al geen ideeen meer? Ik las in de F.A.Q. iets over dat je je batterij er uit haalt en dan een minuut wacht.. is dat echt noodzakelijk, dat is het enige zo'n beetje wat ik nog neit heb geprobeerd.. neit=niet

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wil je aub het edit-knopje gebruiken in plaats van om in korte tijd achter elkaar te posten? Monologen lezen namelijk nogal irritant :)

Verwijderd

Je kunt proberen op te starten met de duron en je geheugen timings
met de hand in te stellen dus niet by SPD en een beetje conservatief
te blijven met die timings bijv: 7-3-3-2.5 en dan je xp proc te instaleren
die borden zijn nog al selectief wat geheugen modules betreft.
Ik ben nu zelf al aan mijn 2de NF7-S toe na BIOS proplemen

Succes

Verwijderd

Wat heb je er aan veranderd dan dat ze t opeens niet meer doen :?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50
Probeer is een andere voeding.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Probeer is een andere voeding.
TS schrijft dat de fans beginnen te draaien, de HD`s werken dus de kans dat het aan de voeding ligt lijkt me klein ;)

Heb je de videokaart ook al in een ander slot geplaatst dan? Wellicht dat het hier aan kan liggen.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

devraux schreef op 16 March 2003 @ 11:56:
[...]

TS schrijft dat de fans beginnen te draaien, de HD`s werken dus de kans dat het aan de voeding ligt lijkt me klein ;)

Heb je de videokaart ook al in een ander slot geplaatst dan? Wellicht dat het hier aan kan liggen.
Als het juist een te krappe voeding is, zorgen die fans er voor dat de voltages inzakken als de pc opstart, waardoor het moederbord dienst weigert.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb het nu met meerdere voedings geprobeerd. Van 230W tot 400W, van gierig naar Q-Tek dual fan. Met andere woorden, het werkt niet.

Over de memory timings: deze stonden al 7-3-3-2.5. Na het veranderen van deze instellingen kon ik mijn andere processor nog niet aan de praat krijgen.

Ik zag dat het voltage op 1.6V stond, dus ik dacht: ik zet hem op 1.8V misschien is dat iets. Maar ook dit haalde niets uit. :(

Ik heb het geprobeerd met andere memory chips, allen 333 Mhz. Ook dit haalde niet uit.

Ik heb het geprobeerd met een keiharde reset (batterij er uit en dergelijken), deed ook geen goed.

Heb nu maar een mailtje gestuurd naar Asus, misschien weten zij nog wat. Of zie ik gewoon wat over het hoofd? (8>

Ik ga het nu nog even proberen met een PCI video kaart, maar het lijkt me vrij sterk dat mijn Geforces het wel doen met die Duron en niet met die XP's

In iedergeval bedankt voor al jullie reacties _/-\o_ ... Hopelijk komen er nog meer.

edit:

Oh ja, sorry van die monologen. Ik zal meer gaan editen

edit2:

PCI kaart: geen verschil, nog steeds geen beeld en geen gepiep. Ik probeer het nu even met alleen een processor. Verder geen geheugen en geen video kaart. Dan MOET hij wel gaan piepen

edit3:

Ok, ik dacht: we doen het feng shui... Luister naar je computer. Dus ik doe een koptelefoon in mijn moederbord en waarempel. Het vrouwtje in mijn computer zegt: YOU CAN FAIL MEMORY TRAP (of iets dat zo klinkt aangezien ik geen bal van dat mens versta)

edit4:

volgens het asus boekje zegt ze failed memory test

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2003 13:02 ]

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

tadaa :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1