Toon posts:

Radeon 9700 Pro deel 100?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Veel gelezen, veel gevonden, veel geprobeerd, maar nogsteeds geen prijs! Nog altijd problemen met m'n Radeon 9700Pro. Hopen dat ik genoeg gelezen heb en niet iets ouds post............maar anders start the flaming!!!

Het probleem is: Windows XP wil de kaart niet installeren.
-Bij gebruik van de standaard windows installer utility wordt na wat gekopieer afgesloten met 'Deze hardware kan niet worden geinstalleerd. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van dit apparaat. De gegevens zijn ongeldig'
-Bij gebruik van de ATI setup (driver pack version 6.14.01.6307 13/03/03) loopt het vast met de msg 'Setup was unable to complete the installation. Try to setup your display adapter with a standard VGA driverbefore running setup.
-Op http://www.driverheaven.net/drivers/misc.php?page=uninstall en http://www.driverheaven.net/drivers/misc.php?page=uninstall2 zou exact de oplossing moeten zijn voor mijn probleem, echter probleem blijft exact hetzelfde.

Vorige kaart was een Leadtek Winfast (Geforce 2) Titanium. Ik vrees dat er op de een of andere manier drivers blijven hangen van deze kaart....
-Detonator Destroyer werkt niet op XP :(
-Nvidia File Remover vind wat .dll's, delete ze, maar nv4_disp.dll en nv4_mini blijven terug komen (resp /system32 en /system32/drivers).
-Alle registry keys die ook maar iets te maken hebben met Nvidia zijn eruit...

Iemand nog ideeen? Ik word wanhopig...............

P4 2.0 / MSI 850 Pro5 / Antec 550W / Radeon 9700 Pro / WinXP HE

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 20:13 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het antwoord wat ik nu geef maakt veel mensen aan het :'( :'( :'(, maar het is al vaak genoeg gezegd, dat bij zoiets de makkelijkste oplossing nog altijd Windows herinstalleren is. ;(

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
En die kaart werkt in een ander systeem wel goed?

Verwijderd

--MeAngry-- schreef op 15 maart 2003 @ 20:15:
Het antwoord wat ik nu geef maakt veel mensen aan het :'( :'( :'(, maar het is al vaak genoeg gezegd, dat bij zoiets de makkelijkste oplossing nog altijd Windows herinstalleren is. ;(
Idd... Dat lijkt me een goed oplossing. Anders gewoon alle reg keys die naar NVidia verwijzen deleten, kijken of dat helpt.

• Icey
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 20:25:
[...]

Idd... Dat lijkt me een goed oplossing. Anders gewoon alle reg keys die naar NVidia verwijzen deleten, kijken of dat helpt.
heeft hij al gedaan
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:11:
-Alle registry keys die ook maar iets te maken hebben met Nvidia zijn eruit...

[ Voor 26% gewijzigd door Icey op 15-03-2003 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Windows re-install....ikke dan ook :'( :'( :'(

Plank is nog niet geprobeerd in anders systeem, staat wel in de planning.

ALLE Nvidia verwijzingen zijn uit de registry

Rare vind ik zelf dat die verrekte nv4_disp.dll op blijft duiken.....en dat ATI setup maar blijft zeuren dat ik een standaard VGA driver moet installeren alvorens setup te draaien. (ook in XP 'VGA mode'). Lijkt me duidelijk verband te hebben, maar hoe te fixen??
nv4_disp.dll een nvidia file trouwens?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
--MeAngry-- schreef op 15 March 2003 @ 20:15:
Idd, ik denk dat je met dit 'klooien' om de kaart met je bestaande Windows installatie aan de praat te krijgen, uiteindelijk meer tijd gaat kosten dan een verse installatie van Windows... Na 2 uurtjes heb ik Windows erop met alle drivers, mijn programma's en de kleine instellingen die ik prettig vind, alleen de games moeten dan nog op.

Ga er morgen gewoon even voor zitten en je bent waarschijnlijk dan van al het gezeur af :)

edit:
Icey heeft wel gelijk, sluit hardwarematige problemen inderdaad uit voordat je een tevergeefse herinstallatie van Windows doet.

[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 15-03-2003 20:41 ]

• Icey
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:35:
Windows re-install....ikke dan ook :'( :'( :'(

Plank is nog niet geprobeerd in anders systeem, staat wel in de planning.

ALLE Nvidia verwijzingen zijn uit de registry

Rare vind ik zelf dat die verrekte nv4_disp.dll op blijft duiken.....en dat ATI setup maar blijft zeuren dat ik een standaard VGA driver moet installeren alvorens setup te draaien. (ook in XP 'VGA mode'). Lijkt me duidelijk verband te hebben, maar hoe te fixen??
nv4_disp.dll een nvidia file trouwens?
Vriend, probeer hem in een ander systeem, strakt blijkt dat je een verrotte kaart heb en dan is alle moeite van de reinstall voor niks geweest... dan baal je.

Verwijderd

Topicstarter
True.dat Icey.....

hmmmm iemand in omgeving Haarlem met een AGP slot die gevuld wil worden? :D

Verwijderd

Ik heb net een paar dagen geleden een nieuw systeem gebouwd zonder ooit maar een Nvidia kaart gezien te hebben. En toch heb ik ook die twee drivers. Ik neem dus aan dat die standaard door XP op die plek gezet worden.

Ik heb het probleem ook gehad met een mijn 9000pro (overigens was dat niet de reden voor een compleet nieuwe installatie). Hij bleef iedere keer vragen naar files uit de standaard ATi install dir ergens op C: terwijl ik XP op D: had staan.
Ik heb toen de drivers uitgepakt naar C:\ATi\Support en na een reboot werden de drivers wel gezien.

Hopelijk kun je er wat mee....

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, ik (we!) zijn er uit! Dankzij krat-bier-waarde tip van kennis.....
Dit is echt een hele zeldzame en serieuze kink....
Mijn vorige kaart was dus een Leadtek Winfast Titanium, blijkt dus dat JUIST de Leadtek winfast drivers iets opkloten in de registry van XP/2000.

Zie Microsoft bulletin met fix utility:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810509

GROTE tip voor iedereen die ooit een Leadtek Winfast kaart heeft gehad, de registry fout die gemaakt wordt blokkeert iedere driver verandering......

Verwijderd

zal wel met leadtek te maken hebben, want ik had mn vorige MSI GeForce Ti 4600 ook uit mn systeem gehaald, en daarna deed mn ATI 9700 pro het ook gewoon terwijl ik nog wel vergeten was de nvidia drivers te uninstallen :P

Verwijderd

Topicstarter
Specifieker zelfs, zoals ik zeg: alleen Leadtek Winfast kaarten. Je zou het maar meemaken :D

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 07:06
omg WaX je bent mijn held!

Ik ben gisteravond een tijd bezig geweest met het installeren van mijn gf3 ti200 in het systeem van m'n pa, zodat ik zijn gf4 ti4600 mee kon nemen .. >:)
Maar had hetzelfde installatieprobleem als jij, files worden wel gekopieerd maar drivers zijn daarna toch niet goed geinstalleerd. Die gf4 is ook een Leadtek :D M'n pa vond het niet zo'n fijn plan om Windows opnieuw te installeren, maar wilde het al bijna gaan doen ..
Na heel veel gezoek @ GoT kom ik op dit topic uit .. yay kga 't gelijk proberen, thx!

Verwijderd

Topicstarter
Cool, ik hoop dat het werkt voor je :)

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 07:06
Yep, gelukt :). Precies dezelfde drivers installeerden nu wel goed. Voor de duidelijkheid: het probleem komt dus ook voor bij de Leadtek Winfast GeForce 4 Ti4600. Maar nog niet veel mensen zullen die al uit hun systeem willen halen nu ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Frggl op 16-03-2003 17:09 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 21:22:
Ok ok, ik (we!) zijn er uit! Dankzij krat-bier-waarde tip van kennis.....
Dit is echt een hele zeldzame en serieuze kink....
Mijn vorige kaart was dus een Leadtek Winfast Titanium, blijkt dus dat JUIST de Leadtek winfast drivers iets opkloten in de registry van XP/2000.

Zie Microsoft bulletin met fix utility:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810509

GROTE tip voor iedereen die ooit een Leadtek Winfast kaart heeft gehad, de registry fout die gemaakt wordt blokkeert iedere driver verandering......
Kheb hier dus 't zelfde probleem; had een leadtek gf3 ti200 die ik wil vervangen voor een radeon 9700pro. Heel leuk die patch maar ik krijg de volgende melding als ik 'm installeer:

C:\>pnpreg -l
EnumKeysAndApplyDacls("System\CurrentControlSet\Enum\Root") RegEnumKeyEx() faile
d, error = 234

Driver installeren wil nog steeds niet, 'gegevens zijn ongeldig' :(

Iemand nog tips of moet ik de boel maar gaan formatteren?
Pagina: 1