[Externe HP7200] Onder Dos gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik zit met een laptop met een defecte Windows 95 installatie. Deze moet er dus opnieuw op. Hiervoor heb ik van m'n vaders kantoor een externe HP 7200 brander kunnen lenen. Echter, ik kan hier helemaal geen drivers voor vinden. Via Google vindt ik alleen maar "topics" op andere sites met vragen "Need Dos drivers for HP 7200 HEEEELLLLPPP!!!".

Op GoT vondt ik natuurlijk wel een mogelijke oplossing 8)
Daar werd aangeraden de "ASPI Manager For Dos" van Shuttle te installeren. Het betrof daar echter een Shuttle laptop voor zover ik weet.

Het topic is hier te bewonderen: Externe CDROM-speler voor laptop

Echter, ik heb deze geinstalleerd, maar nu blijft hij hangen als hij de Shuttle ACPI manager wil starten, die uiteraard in het autoexec.bat zit genesteld. Conclusie: de driver werkt dus niet bij deze flaptop met de HP 7200.

Bij HP zelf vindt ik alleen maar drivers vanaf Win95. Geen DOS dus :'(

Weet iemand waar ik de driver kan vinden of een alternatieve?

En ik hoop dat iemand het weet, in m'n vorige topic bleef het ook zo angstaanjagend stil :'(
En nee, niet over hetzelfde onderwerp :+

Edit: aangesloten via LPT1

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 20:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op wat voor manier is die HP 7200 aan de laptop bevestigd ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
moto-moi schreef op 15 maart 2003 @ 20:03:
Op wat voor manier is die HP 7200 aan de laptop bevestigd ?
sorry, Via een LPT1 poort

nog iets, als de Shuttle driver geladen wordt is er wel acitviteit op de CD-ROM speler. Het lampje gaat even knipperen, daarna slaat de pc dood

Het programma van freecom werkt ook niet. Kom op mensen, ik dacht dat er hier wel mensen waren die het wisten, maarja, toch niet dus :(

[Pissed-off-mode]
Sorry CybErik, maar ik dit is echt HEEL ERG frustrerend. NIKS lijkt te werken :(:(
[Pissed-off-mode]
Niet pissed off op jou, maar op die laptop :+

[ Voor 66% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 21:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Beetje voorbarig? Er zijn vast wel mensen die het weten... alleen staan ze niet 24/7 voor je klaar :)

Gewoon wachten tot de geeks op gang komen (00:00 à 01:30 ;) ) en je krijgt vast wat meer antwoorden...

Ik heb trouwens wel hetzelfde probleem (ongeveer) met een enorme SCSI Raid array... weet je trouwens zeker dat die CD-ROM-speler niet via SCSI oid moet worden aangesloten? (scsi kan namelijk ook via lpt)

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 20:59:
Beetje voorbarig? Er zijn vast wel mensen die het weten... alleen staan ze niet 24/7 voor je klaar :)

Gewoon wachten tot de geeks op gang komen (00:00 à 01:30 ;) ) en je krijgt vast wat meer antwoorden...

Ik heb trouwens wel hetzelfde probleem (ongeveer) met een enorme SCSI Raid array... weet je trouwens zeker dat die CD-ROM-speler niet via SCSI oid moet worden aangesloten? (scsi kan namelijk ook via lpt)
Zou best kunnen eigenlijk, maar aangezien het Shuttle stuurprogramma het apparaat (tijdelijk :() tot leven wekte....

De computer waar hij vanaf kwam herkende hem inderdaad als SCSI .... :|
Betekent dat het helemaal niet gaat werken dan? :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 21:02 ]

• moto-moi

moto-moi

dual-zip schreef op 15 maart 2003 @ 20:05:
nog iets, als de Shuttle driver geladen wordt is er wel acitviteit op de CD-ROM speler. Het lampje gaat even knipperen, daarna slaat de pc dood
Het programma van freecom werkt ook niet. Kom op mensen, ik dacht dat er hier wel mensen waren die het wisten, maarja, toch niet dus :(
* moto-moi is niet zo'n hardware adept. Maar als je dat ding erg graag aan de praat wil hebben, kun je het volgende doen:
Je haalt de laptop uitelkaar, je haalt de harddisk eruit. Deze sluit je dmv. van een convertor (Te verkrijgen in de betere pc-winkels) op je desktopmachine aan. En dan installeer je windows opnieuw.
Dat is het enige wat ik zo 1-2-3 kan verzinnen, aangezien ik niet denk dat de oude drivers van dat ding buiten windows 95 om te installeren zijn. Ik gok dat je de originele diskettes van dat kreng nog hebt ? Zo ja, dan kun je kijken of het misschien een brakke dos-manier heeft om te installeren. Dat wil nog wel eens het geval zijn bij hele oude software..

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ongeduld. Hard brullen dat je geholpen wilt worden werkt hier - zeker als je pas een uurtje of zo een topic open hebt staan - averechts. Wacht maar gewoon, net als elk ander. Als iemand het weet, meldt 'ie zich vanzelf wel. En anders wordt het tijd om te gaan zoeken naar de floppy-versie van Windows 95. :P

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
moto-moi schreef op 15 maart 2003 @ 21:05:
[...]

* moto-moi is niet zo'n hardware adept. Maar als je dat ding erg graag aan de praat wil hebben, kun je het volgende doen:
Je haalt de laptop uitelkaar, je haalt de harddisk eruit. Deze sluit je dmv. van een convertor (Te verkrijgen in de betere pc-winkels) op je desktopmachine aan. En dan installeer je windows opnieuw.
Dat is het enige wat ik zo 1-2-3 kan verzinnen, aangezien ik niet denk dat de oude drivers van dat ding buiten windows 95 om te installeren zijn. Ik gok dat je de originele diskettes van dat kreng nog hebt ? Zo ja, dan kun je kijken of het misschien een brakke dos-manier heeft om te installeren. Dat wil nog wel eens het geval zijn bij hele oude software..
Ik heb de laptop van M3ga_Man overgekocht. Die had natuurlijk geen diskettes. Converter? Wat kosten die dingen dan, en mijn instict zegt gewoon dat het bij Compaq net weer effe anders moet. Ik heb alleen een Cdrom van Win95, en ben al tijden op zoek naar de diskette versie. Naar de HDD kopieren van cab files zal niet gaan met een HDD van 330 mb :+
wzzrd schreef op 15 maart 2003 @ 21:06:
Ongeduld. Hard brullen dat je geholpen wilt worden werkt hier - zeker als je pas een uurtje of zo een topic open hebt staan - averechts. Wacht maar gewoon, net als elk ander. Als iemand het weet, meldt 'ie zich vanzelf wel. En anders wordt het tijd om te gaan zoeken naar de floppy-versie van Windows 95. :P
Zo hard is het toch niet?! Er staat in 1 van m'n posts dat ik ontzettend gefrustreerd ben dat niets lijkt te werken, maarja, ik moet toegeven dat ik dacht dat iemand wel effe langs zou komen fietsen met de oplossing. Ik had inderdaad eigenlijk beter moet weten na een paar maanden en 580 posts. Excuses, ik flikker dat ding in de hoek en wacht tot er iemand (misschien) met een oplossing komt. Indien niet, dat wordt het een IT bedrijf inschakelen (vaders kantoor :*) )

* Glashelder vindt Hard brullen een beetje te hoog gegrepen voor dat zinnetje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 21:16 ]

• moto-moi

moto-moi

dual-zip schreef op 15 March 2003 @ 21:15:
Ik heb de laptop van M3ga_Man overgekocht. Die had natuurlijk geen diskettes. Converter? Wat kosten die dingen dan, en mijn instict zegt gewoon dat het bij Compaq net weer effe anders moet.
Nah, zijn standaard harddisken afaik. Maar er zit een wat kleinere connector op.
Ik heb alleen een Cdrom van Win95, en ben al tijden op zoek naar de diskette versie. Naar de HDD kopieren van cab files zal niet gaan met een HDD van 330 mb :+
Ik geloof niet dat er zoveel .cab files staan op de cdrom die je echt nodig hebt :?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
win95 cabs zijn maar 35MB.. moet toch lukken zou je denken? Windows 98 is ineens heel wat meer...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
axis schreef op 15 March 2003 @ 21:21:
win95 cabs zijn maar 35MB.. moet toch lukken zou je denken? Windows 98 is ineens heel wat meer...
Via diskettes 8)7
Netwerk een optie?

Dos drivers voor een 3Com Etherlink III kan ik iig niet vinden :X

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Even on topic maar, ik meen me te herinneren dat a. er bij Win95 indertijd een bootfloppy zat en b. dat die (of een vergelijkbare floppy met CD-ROM drivers) wellicht wel te vinden is op bootdisk.com. Je kunt natuurlijk ook altijd debian erop zetten (zit er wel netwerk op) ;)

Edit:
Oplossing:
Booten met linux floppy, files via netwerk naar HDD van laptop halen. Booten met DOS floppy. Installen. En dan maar hopen dat je genoeg schijfruimte hebt :P ;)

[ Voor 26% gewijzigd door wzzrd op 15-03-2003 21:23 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
mm, de Cab files zijn 32,2 mb, en naast hoe ik ze in 1ste instantie op de laptop krijg, hoe installeer je dat dan?

Ik ga het proberen wzzrd :Y) _/-\o_

1 ding snap ik niet. Ik heb een Linux floppy.
Daarna krijg je net als met Dos een commandoregel maar dan staat er

code:
1
[1:/]

Wat voor commando moet ik gebruiken?

[ Voor 53% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 21:34 ]

Verwijderd

Heel eenvoudig probleempje: zorg dat je win95 (eerste versie) op diskette krijgt. Die is er dus, want ik heb hier een versie in de kast liggen.
Bovendien is dit een aan DOS gerelateerd topic om Windows te installeren en hoort niet in NOS maar in SA.

Daarnaast wil ik je vragen geduld op te brengen. We zijn hier met ons allen voor ons plezier en als jij wilt gaan slavendrijven vind je mij op je weg. Want eisen stellen mag je doen bij mensen die je inhuurt en betaalt.

Maar goed, we gaan je niet voorkauwen hoe jij dit op moet lossen. Ga eerst zelf maar eens zoeken. En anders open een draadje in SA waarin je je anders opstelt dan in deze draad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.