Bios flash Sapphire r9500 np mislukt.. wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 00:22
Beste mede tweakers,

Zoals zovelen had ik mn zinnen gezet op een radeon 9500 , die kreeg ik dan ook vrijdag binnen:). Maar na wat proberen te clocken kreeg ik de kaart gewoon NIET sneller:(, dus ik ging op zoek naar een mogelijke oorzaak. Toen las ik een stukje dat de bios mogelijk gelockt kon zijn. Dus ik ging vandaag mn kaart flashen...
Atiflash gaf de volgdende error :

Dus ik ging met de search aan de slag en kwam tot de conclusie dat mn enige hoop flashrom nog was...
Maar je raad het al : FLASHROM ZIET MN KAART NIET EENS|:( , weet iemand daar de oorzaak van ? ( of een oplossing )

ik heb ook mn originele bios van mn radeon niet meer.. Als iemand van jullie mij die zou willen emailen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
Oeps sorry de error van atiflash :
error: timeout : poll rom idle after bulk release..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:15
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif
wel eens gezien? En misschien is het weer een nieuwe beveiliging al hoewel ik deze erg lullig zou vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Eskimootje op 15-03-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
sorry :S , kweet niet zker of het een beveiliging is of dat ik ergens over heen kijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
Gooi dr maar een slotje op :), probleem is al opgelost, voor mensen die dit probleem in de toekomt ook tegen komen : Gebruik dan deze bootdisk en je R9500 zal weer gewoon werken. ( naja bij mij dan toch )

(8> http://people.zeelandnet.nl/benny/sapphireboot.exe

Als de bootdisk niet werkt typ dan gewoon flash in nadat je hebt opgestart met een werkende bootdisk en deze disk erin hebt geduwd.

[ Voor 22% gewijzigd door mrb op 15-03-2003 20:49 ]