DIVX, anders kan je voor 1 film wel 6 cdtjes uitrekken als je dezelfde kwaliteit wilt
lijkt me dat je het beste bij een internationaal geaccepteerde standaard kunt houden, DivX is nu eenmaal meer een "knutsel"-codec in mijn ogen. DivX zal misschien kwalitatief beter zijn, het feit dat je DivX bijvoorbeeld niet in een DVD speler kunt afspelen (oke ik weet dat ze er inmiddels wel zijn, zij het zeer schaars) zou voor mij reden genoeg zijn om niet voor DivX te kiezen.
Met het oog op de toenemende markt voor DVD branders zou ik denk ik voor MPEG2 kiezen.
Met het oog op de toenemende markt voor DVD branders zou ik denk ik voor MPEG2 kiezen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Ik denk niet dat je als je gewoon DivX 5 code erbij brand dat je dan in de problemen komt hoor.CAP-Team schreef op 15 maart 2003 @ 19:46:
lijkt me dat je het beste bij een internationaal geaccepteerde standaard kunt houden, DivX is nu eenmaal meer een "knutsel"-codec in mijn ogen. DivX zal misschien kwalitatief beter zijn, het feit dat je DivX bijvoorbeeld niet in een DVD speler kunt afspelen (oke ik weet dat ze er inmiddels wel zijn, zij het zeer schaars) zou voor mij reden genoeg zijn om niet voor DivX te kiezen.
nu niet nee, maar hoe zit dat over zeg, 5 jaar? Ontwikkelingen en standaarden op software gebied gaan hard. DVD en dus MPEG2 is een standaard zoals de CD, die zal niet zo gauw verdwijnen. Pas als hardwarematig afspelen van DivX (3? 4? 5? of straks nog 6 of 7?) dan zou DivX pas interessant zijn.sdomburg schreef op 15 maart 2003 @ 20:16:
[...]
Ik denk niet dat je als je gewoon DivX 5 code erbij brand dat je dan in de problemen komt hoor.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X