[NT4 sp6] Na installatie northon antivirus 2002 crashed

Pagina: 1
Acties:

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 21:03
Hoi,

Ik heb nav 2002 op een winnt 4 sp6 machine geinstalleerd. Ik heb de machine 1 keer gereboot, toen kwam het norhton info scherm. Die crashde metteen, de virus scanner daarna. Ik dacht, nou nog maar een keer rebooten. Ik heb dat gedaan, maar nu komt die niet meer verder dan het login scherm. Dus ik log in met juiste username en pass, wacht even, bg image komt maar verder niks. Blijft zo de hele tijd staan.
Ik kan dus niks doen. Ik zou graag de nav opstartregel uit het register willen halen en nav deinstalleren want ik vermoed natuurlijk dat het daaraan ligt.
Dus wie weet er hoe ik nav weg kan halen of iig de opstart regel weg kan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door gomaster op 15-03-2003 19:30 . Reden: vraag vergeten erbij te zetten ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

inloggen met Last Know Good Configuration. Dan is Norton automatisch gewist... hij pakt dan namelijk het profiel van de laatste succesvolle login.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 21:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mutsje schreef op 16 March 2003 @ 09:09:
inloggen met Last Know Good Configuration. Dan is Norton automatisch gewist... hij pakt dan namelijk het profiel van de laatste succesvolle login.
Zit die optie ook al in WinNT4?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
Nee, dat zit er niet in. En volgens mij kun je Norton Antivirus 2002 NIET op Windows NT installeren. Ik krijg dan altijd een melding dat ik minimaal windows 98 of windows 2000 moet hebben.

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 16:44
oh wacht 2002 nog wel. Alleen 2003 niet meer ;)

• gomaster
Helaas dat gebeurt dus niet meer. Toen ik de eerste keer in Last Known good configuration opstarte logde die weer in, ik blij maar liep daarna meteen vast. Northon stond er nog wel op. Daarna kom ik ook niet meer met last known good configuration erin.
Dus bestaat er nog iets anders? Misschien iets al safe mode, of zit dat nog niet in NT?

Verwijderd

gomaster schreef op 16 March 2003 @ 11:02:
Misschien iets al safe mode, of zit dat nog niet in NT?
Zit er gewoon in hoor :)

Bij het opstarten even op F8 drukken en dan ervoor kiezen :)

• gomaster
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 11:03:
[...]

Zit er gewoon in hoor :)

Bij het opstarten even op F8 drukken en dan ervoor kiezen :)
Nou niet helaas. Geen opstart menu's bij F8. Heb er de hele tijd op zitten drukken maar er komt niks. Gaat gewoon door met opstarten. Echt verder niemand iets?

Verwijderd

NT heeft geen Safe-mode, je moet kiezen voor die vga mode.
Als dat niet lukt dan zou ik eerst een back-up maken voordat je Norton handmatig in Dos gaat verwijderen. (waarschijnlijk krijg je dan wel wat foutmeldingen als je opstart maar dan moet je volgens mij wel in NT komen.)
Daarna Norton daar nog een keer herinstalleren.

• gomaster
Verwijderd schreef op 16 March 2003 @ 11:54:
NT heeft geen Safe-mode, je moet kiezen voor die vga mode.
Als dat niet lukt dan zou ik eerst een back-up maken voordat je Norton handmatig in Dos gaat verwijderen. (waarschijnlijk krijg je dan wel wat foutmeldingen als je opstart maar dan moet je volgens mij wel in NT komen.)
Daarna Norton daar nog een keer herinstalleren.
vga mode lukt ook niet. Maar hoe kom ik in dos dan. Want dan moet het wel op te lossen zijn. Ik dacht altijd dat winnt geen dos had.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 18:44

grimson

domeingrommer

Volgens mij moet je op de spatiebalk kiezen voor 'last known good...'

Een 'last known... ' wordt aangemaakt zodat je inlogged op de console !!!
Duss.. als je aanmeld denkt NT dat dit een goede config is en saved dit als last known..

Ik lees dat je al weer bent aangemeld na de install en toen crashde de boel, dan kan je last known.. niet meer gebruiken.

• gomaster
Ik heb het opgelost door in dos6 te booten met een dos bootdisk (gelukkig bestaan die nog :) ) en de exe's handmatig te verwijderen. Daarna gereboot in nt en northon keurig geuninstalld. Ga het nu nog een keer proberen en hoop dat het nu wel lukt. Allemaal bedankt voor de hulp, als er weer iets gebeurt weet ik een hoop oplossingen meer en The_one_and_Only heeft me aan het dos denken gezet dus ik bedank hem extra ;)

[ Voor 2% gewijzigd door gomaster op 16-03-2003 12:40 . Reden: typo ]

Pagina: 1