Toon posts:

NForce2 Chipset Passief koelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Zenith moederbord, mooi ding maar die chipset koeler maakt zo'n takkeherrie. Heb ik net zoveel moeite gedaan om een stille (luchtgekoelde) PC te krijgen heb ik dit weer.

Dus nu vraag ik me af of de chipsetkoeler van zalman goed genoeg is om de zaak koel te houden. De luchtcirculatie in de kast zelf is goed.

Ook nog iets: Is er iemand dit al heeft gedaan of een Zenith mobo watergekoeld heeft? Ik vraag me namelijk af hoe ik de voedingstekker van dat fannetje een beetje fatsoenlijk loskrijg.

Zit muurvast en ik wil weten of het mobo geen alarm gaat geven als hij geen chipsetfan detecteerd.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 21:31

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

op de Asus A7N8X is de northbridge van de nForce2 standaard al passief gekoeld door een koellichaam dat erg veel lijkt op jouw Zalman. Dit werkt, maar ik moet zeggen dat ie wel vrij warm wordt, vooral bij een FSB >145MHz. Ik doe ook mijn uiterste best om mijn AthlonXP2400+ over te klokken, maar met een FSB >145MHz is het niet stabiel te krijgen, terwijl de processor het makkelijk moet redden (ik heb met wat extremere koeling 155x15 al draaiend gehad... _stabiel_ al werd de cpu zonder die extremere koeling ook maar 45graden) Dus als je over wilt klokken, raad ik je aan om te waterkoelen.

btw: een oude Socket370 koeler moet ook wel passen :)

Launching containers into space

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 16:04
Die zalman blokjes kunnen op elke chipset. Ze worden (nog) niet te warm voor dat enorme koelvermogen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Kan prima, gewoon doen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Op mijn Epox 8RDA+ zit een extreem slechte passieve koeler op me nForce2, dat kan ie dus met gemak hebben (en op 200 mhz fsb en hoger nog steeds)

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Op zich koelt die zahlman redelijk, al moet je niet al te ver overklokken (zoals al eerder gezegd).

Ik heb zelf al mee gemaakt dat de temperatuur van het standaardkoelblokje boven de 50 graden zat. En dat houdt je moederbord wel een tijdje vol, maar niet al te lang

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11

Piggen

Lekker bakkie

Hmm, als ik de openings lees ben ik toch blij dat ik zo'n Zalman blokje heb meebesteld met mijn Chaintech 7NJL1 Apogee. Maar misschien vind ik de herrie nog wel meevallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Piggen op 15-03-2003 20:39 ]

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 09:30
Ja joh, passief gaat prima, als 't blokje maar genoeg capaciteit heeft he :) Op de asus a7n8x is de nb standaard al passief gekoeld, ik draai stabiel op een fsb van 166

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 22:56

KabalA!

[ No-Life ]

Dit kan prima... zoals hierboven gezegd draait de EPoX 8RDA+ zo ie zo al passief en als je een oud cpu blokje heb liggen moet dit helemaal genoeg zijn (je moet hooguit het blokje nog even in de goede maat modden ;) )

Suc-6

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 19:20:
Ik vraag me namelijk af hoe ik de voedingstekker van dat fannetje een beetje fatsoenlijk loskrijg.
Hard trekken of een hamer :)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 21:21
Ik hen een Zenith en de zalman NB cooler. De aansluiting was enigzins hardnekkig maar met een kleine tang was hij er zo af. De zenith heeft standaard geen TIM oder de cooler zitten dus als je de cooler vervangt en gelijk goede TIM er tussen smeert gaat het goed. (8>
De NB temp is van 26 naar 30 graden gegaan (idle). 8)

Verwijderd

dEADkIRK schreef op 18 March 2003 @ 11:43:
Is dit onder het motto "hoe warmer hoe beter?" :+

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

dEADkIRK schreef op 18 March 2003 @ 11:43:
Ik hen een Zenith en de zalman NB cooler. De aansluiting was enigzins hardnekkig maar met een kleine tang was hij er zo af. De zenith heeft standaard geen TIM oder de cooler zitten dus als je de cooler vervangt en gelijk goede TIM er tussen smeert gaat het goed. (8>
al die moeite voor niks...
Hier staat nog wat leuks over temperaturen en de 8rda

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 21:21
Maar hij mmakt geen herrie meer!
26 naar 30 vind ik acceptabel voor meer stilte
Pagina: 1