Toon posts:

megagroot harddisc cabinet

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok mede tweakers, afgelopen jaar zag ik op de internetworkingevent een mega vet cabinet staan, met een robot arm in het midden en van onder tot boven rondom harddisks, als je dan vanaf een workstation data nodig had, schoof die arm een van de schijven in de 5 lezers die erin zaten. Nu ben ik opzoek naar een plaatje van dat ding en hoe het heet. Ik weet niet of dat wel de bedoeling is dat hier voor het forum 'misbruik' maar op google kon ik niks vinden, en hier ook niet. Terwijl dat een vet geil ding is waar je flink van gaat kweilen (dat geld voor iedere tweaker) dus wie helpt ons hier aan een plaatje van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
Dus een soort jukebox van hot swapable harddisks? :9~ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
precies dat bedoel ik, maar ja vind daar maar eens een foto van, ding was echt zo geil maar ben vergeten hoe het heet en kan ook niks meer van vinden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Waarschijnlijk heb je het over een tape-robot. De naam is een beetje misleidend; hij gebruikt geen tapes, maar zgn cartridges (een soort HD's, vergelijk met ZIP/JAZ).
Plaatje
Zoek verder maar met Google op 'tape-robot'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Zo, bruut dingetje! Ik kan me herinneren van een studentje die een robotje had gebouwd om cdtjes uit z'n fikker te halen, en er een nieuwe in te leggen :p

oh ja, die maakte graag backupjes :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door zork op 15-03-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Tape robots en cartridges worden meestal gebruikt om data die recentelijk niet gebruikt is op een 'tussen-backup'te zetten; op die manier blijft de primaire schijven-pool altijd ruimte behouden en is de data toch weer relatief snel op te vragen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het lijken mij geen zip/jaz achtige cardridges maar eerder "gewoon" DLT tapes

zou zon ding kosten eigenlijk :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:37

klaaz

it's me!

Dat is vrijwel zeker een StorageTek. Ik zal wel ff zoeken...

Powderhorn 9310: http://www.storagetek.com/prodserv/products/tape/9310/

[ Voor 41% gewijzigd door klaaz op 15-03-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 20:57:
het lijken mij geen zip/jaz achtige cardridges maar eerder "gewoon" DLT tapes

zou zon ding kosten eigenlijk :D
Lijkt me dat zo.n robot dan wel sDLT gebruikt ipv DLTiV. sDLT kan namelijk 200GB compressed aan, terwijl DLTiV max 80 GB kan bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

De meeste zware tape library's kunnen verschillende drivesoorten aan. Om mainframeconnectivity te kunnen bieden worden vaak nog 40GB drives gebruikt. De bedoeling van een dergelijk grote enterprise library is het ondersteunen van verschillende hardware en softwareplatformen in een. Daarom is het mogelijk verschillende soorten drive te gebruiken. Ook de manier van connectivity is divers: Escon, fribrechannel en SCSI, het is allemaal mogelijk.

De PowderHorn is schaalbaar tot 960 drives en is in staat tot 100 TB troughput per uur per library. Reken op prijzen van 7 cijfers en meer.

[ Voor 49% gewijzigd door klaaz op 15-03-2003 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Chemist schreef op 15 March 2003 @ 20:51:
Tape robots en cartridges worden meestal gebruikt om data die recentelijk niet gebruikt is op een 'tussen-backup'te zetten; op die manier blijft de primaire schijven-pool altijd ruimte behouden en is de data toch weer relatief snel op te vragen ..
In Storage hiërarchie ook wel Nearline Storage genoemd.

Dreigt een beetje verloren te gaan met de dalende prijzen van harddisk gigabytes van tegenwoordig. Nearline Storage wordt tegenwoordig vaker uitgevoerd in Disk Storage Subsystems welke uitgerust worden met relatief goedkope non SCSI harddisks. RAID en Hotspares en SLA's zorgen er voor dat deze machines blijven draaien wanneer een of meerdere disken het begeven. Dit is relatief goedkope, snelle nearline Storage. Echter zonder de dure cache en processoren van de performance SAN Storage systemen als bijvoorbeeld de Symmetrix van EMC, Shark van IBM of XP van Hitachi/HP.

[ Voor 10% gewijzigd door klaaz op 15-03-2003 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.storagetek.com/prodserv/graphics/9310-photo.jpg

ZOiets? (even linkje gevolgd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Afbeeldingslocatie: http://www.storagetek.nl/graphics/piramide.jpg
De manier waarop StorageTek tegen de Storage Hiërachie aan kijkt. Vanwege de achtergrond als Taperobot fabrikant nog geen diskoplossingen als nearline storage gevisualiseerd. Andere fabrikanten doen dit al wel. StorageTek heeft overigens ook al Disksystemen in haar assortiment maar positioneerd deze als performance oplossingen, niet als capacity oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz

klaaz

it's me!

Nog even wat StorageTek plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.storagetek.com/home/graphics/9310-low-res.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.storagetek.com/home/graphics/9740_lo.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door klaaz op 15-03-2003 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:55

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Ziet er aardig uit zo'n ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo iets hebben ze bij mijn vader op het werk gehad, helaas ging i vaak kapot.
inmidels is i ook vervangen naar gewoone hardewchijven opslag.

bij flextion direct hebben ze een kleinte deze kost al 3.829,00 euro 2ehands:
http://www.flection.1st.b...agetektimberwolve9730.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-09 17:47
Leuk spul die grote StorageTek's :) Hebben we hier op het werk ook een stapel van staan verdeeld over diverse locaties.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/storageteknearline1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/storageteknearline2.jpg

Raampjes zijn overigens héél erg donker, ik zie er bijna niks doorheen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 21:04:
[...]
Lijkt me dat zo.n robot dan wel sDLT gebruikt ipv DLTiV. sDLT kan namelijk 200GB compressed aan, terwijl DLTiV max 80 GB kan bevatten.
Het is vrijwel zeker geen DLT achtig iets want die zijn veel te langzaam (weet ik uit ervaring).
Ik weet dat het geen jaz/zip oplossingen zijn, maar ik denk dat ze beter overeenkomen met de werkelijkheid dan DLT drives ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11
zork schreef op 15 March 2003 @ 20:45:
Zo, bruut dingetje! Ik kan me herinneren van een studentje die een robotje had gebouwd om cdtjes uit z'n fikker te halen, en er een nieuwe in te leggen :p

oh ja, die maakte graag backupjes :Y)
Das zo'n robot van Lego volgens mij :). Die kon dan de cd'tjes er uit halen en ook weer een nieuwe indoen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geil dat zocht ik dus, maar was er heilig van overtuigd dat het met HD's was, maar goed tapes make' more sence anyway. Gaaf jongens tnx voor de plaatjes en de links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
Termi schreef op 16 maart 2003 @ 02:02:
[...]

Das zo'n robot van Lego volgens mij :). Die kon dan de cd'tjes er uit halen en ook weer een nieuwe indoen :+.
Jup, ik geloof goed dat 't van lego was. 't was iig zelfbouw :) Wel handig in ieder geval he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-09 19:40
Volgens mij noemt men zoiets een SAN, Storage Area Network.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
DJ-B schreef op 16 March 2003 @ 11:54:
Volgens mij noemt men zoiets een SAN, Storage Area Network.
Nee, een SAN is echt een schijvenpool waar je informatie direct vandaan kunt halen. Wat wel kan is dat een SAN 'schoon gehouden' wordt met een taperobot icm een intelligent backup systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je ipv het verwisselen van de cd's in je brander ook zoiets kunnen maken voor je cdroms? dus een soort Storagetek maar dan met je cd/dvd roms? Zou wel kewl zijn :)

- edit -
ben er al mee bezig..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Verwijderd schreef op 20 maart 2003 @ 16:17:
Zou je ipv het verwisselen van de cd's in je brander ook zoiets kunnen maken voor je cdroms? dus een soort Storagetek maar dan met je cd/dvd roms? Zou wel kewl zijn :)

- edit -
ben er al mee bezig..
Ik denk persoonlijk dat het dan handiger/netter/goedkoper werken is met virtuele cd-rom drives op een servertje icm met een 200Gb HD (kunnen toch alweer zo'n 215 images op :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al bezig met het maken van een cd/dvd wisselaar voor m'n custom case. Gaat er wel stoer uitzien met een dvd speler die op en neer gaat bewegen en de cdtjes uit een rek haalt. Alleen wordt het hele gevaarte een beetje groot... Daarom worden het misschien ook wel 2 kasten naast elkaar (zelfgemaakt van alu ofzo) die je ook weer los van elkaar kan halen voor als de comp ergens naar toe moet.
Pagina: 1