Mun systeem reboot zonder reden bijna om de paar minuten :(

Pagina: 1
Acties:

• snowmanappie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03-2022
Mijn systeem herstart automatisch op elk vaag moment. Net als ik windows (XP of Win98) heb opgestart. Als ik bruut een film aan het kopieeren ben, maakt allemaal niets uit. De computer reboot gewoon. De ene keer herstart hij na 5 min, de andere keer na 10 minuten en soms al als ik nog maar 10 seconden in windows ben
Ik heb een PIII 800 met 2 harde schijven. Dat ik weet, heb ik niets veranderd aan het systeem, geen hardware verandering, geen software verandering. Hij blijft gewoon rebooten. Ik heb mun harde schijf al opnieuw geinstalleerd. Al Xp erop gehad (wat ik eerst dus ook had) en ook win 98 erop gehad. Het maakt allemaal niets uit. Ik heb ook een oude 2 gig schijf (misschien zou mijn harde schijf kapot kunnen zijn?) erin gezet en daar win98 opgezet, maar neej hoor, hij blijft rebooten. Ik heb ook die andere harde schijf (waar geen OS opstaat) er al uit gehad (misschien zou de voeding naar die harde schijf iets in de war gooien?), maakt ook niet uit. Alle ventilators draaien normaal. Ik heb gewoon geen idee meer wat het is/kan zijn. Iemand wel? Alvast bedankt :)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Geheugen al getest :?

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:55
Hoi, lees eerst eens de FAQ

en ff zoeken ;)

en sluit de voeding ook niet uit (ondanks dat je normaal ventilatoren draaien)

[ Voor 29% gewijzigd door Bud_s op 15-03-2003 18:57 . Reden: url ]

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik zou proberen in de bios de "fail safe" settings te laden.
Dan alle onnodige hardware eruit.
Kale windows setup.... kijken of de pc dan wel blijft draaien... zo ja... 1 voor 1 de hardware terug zetten tot het probleem terug komt.

Blijft ie dan nog rebooten dan zou je eens naar de spanningen van de voeding kunnen kijken.... en de temperaturen eens monitoren.. (bijv met mobo monitor)

• snowmanappie
Hoe test ik dan of mijn voeding goed is?
De temperaturen zijn goed, gecheckt in mijn bios en al eerder met speedfan, toen mun xp ff niet rebootte...

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

snowmanappie schreef op 15 maart 2003 @ 18:59:
Hoe test ik dan of mijn voeding goed is?
De temperaturen zijn goed, gecheckt in mijn bios en al eerder met speedfan, toen mun xp ff niet rebootte...
Als je het 100% wilt weten moet je met de multimeter gaan meten.
Wat vaak makkelijker is met bijv moederbord monitor de spanning controleren.
(ff downloaden en installen)

• snowmanappie
En hoe weet ik of mijn geheugen nog op en top is? Is daar ook iets voor te downloaden?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
snowmanappie schreef op 15 maart 2003 @ 19:04:
En hoe weet ik of mijn geheugen nog op en top is? Is daar ook iets voor te downloaden?
memtest86 :*)

• snowmanappie
Tnx guys. Iemand anders nog meer ideeën?

Verwijderd

check je fans eens... dit klinkt echt als een oververhittingsprobleempje.... ;)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tjah, automatisch rebooten bij fout (zie de WOS-faq) al uitgezet? Kan natuurlijk ook gewoon een brak en/of verlopen stukje software zijn, dat tegenwoordig een foutje genereert. *Blammo*, reboot ;)

edit:
Slecht lezen does not rule.

Zie net dat je W98 ook al hebt geprobeerd, dus dat automatisch rebooten zal wel niet aan die XP-functie liggen. Desondanks: heb je onder XP je event logs al bekeken? Staan daar geen mooie errors in?

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 15-03-2003 19:39 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Ik denk dat het met het ernergie beheer te maken heeft het zij in de bios maar hoogstwaarschijnlijk in windows zelf. Heb zoiets namelijk op mijn werk meegemaakt. De tussen liggende tijd is steeds 5 min zeg jij.

• snowmanappie
Nu heb ik memtest gerund...dat duurde dus even...maar na 24 uur 45 min ben ik maar gestopt...hij had geen errors gevonden..hij was bezig met pass 19..maar hoelang moet je memtest 86 eigenlijk laten lopen? Stopt hij uberhaupt een keer?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

snowmanappie schreef op 17 maart 2003 @ 19:56:
Nu heb ik memtest gerund...dat duurde dus even...maar na 24 uur 45 min ben ik maar gestopt...hij had geen errors gevonden..hij was bezig met pass 19..maar hoelang moet je memtest 86 eigenlijk laten lopen? Stopt hij uberhaupt een keer?
Nee, memtest86 doet een oneindige loop :D Gelukkig staat er wel ergens in beeld of 'ie alle passes al een keer gehad heeft, moet je ff zoeken.

De kans dat je hardware brak is wordt wel klein zo, heh, als de PC zonder windows 24h kan draaien :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• snowmanappie
ja eigenlijk wel..maar het kan eignelijk ook niet aan de software liggen want die heb ik ook uitgebreid gecheckt :S...dus ja....wat nu nog?? :'(

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

snowmanappie schreef op 17 March 2003 @ 20:11:
ja eigenlijk wel..maar het kan eignelijk ook niet aan de software liggen want die heb ik ook uitgebreid gecheckt :S...dus ja....wat nu nog?? :'(
Ga vooral nog ff na wat er in je eventlogs staat. Ik kan me niet voorstellen dat je daar niks terug kan vinden.

Verwijderd

Lijkt mij toch een overhittingsprobleem..

Heb je de temp van je proc al in de gaten gehouden met bv Motherboard Monitor ofzo?
Maybe je koelpasta compleet uitgedroogt en wordt je proc nu te warm.

Verwijderd

VCore wel hoog genoeg :z
Als je je pc hebt overgeclocked, moet je niet vergeten de VCore mee omhoog te doen voor
de stabiliteit van je systeem :)

Verwijderd

Rataplan schreef op 17 maart 2003 @ 19:58:
[...]

Nee, memtest86 doet een oneindige loop :D Gelukkig staat er wel ergens in beeld of 'ie alle passes al een keer gehad heeft, moet je ff zoeken.

De kans dat je hardware brak is wordt wel klein zo, heh, als de PC zonder windows 24h kan draaien :)
Je hebt hem 19 keer gedraaid!

Je mem is dus goed.

// de fout opsporen doe je natuurlijk met een niet overklokt systeem. >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2003 20:32 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Ik heb ook eens zoiets gehad moet je ff iets proberen uit te schakelen in je widows:
Rechter muisklik "deze computer" -> dan tab "geavanceerd" -> Opstart en herstart instellingen -> En dan moet je in dat venster "computer automatisch opnieuw opstarten" uitschakelen dit staat bij systeemfouten. En

• snowmanappie
Ik heb mun systeem (nog) niet overgeclockt..en ik heb ff met speedfan mun voeding gemeten..maar die waarden schieten niet echt uit de standaard...elke sensor maar een heel klein beetje hoger dan de standaard, en ook de temperatuur is normaal...alleen logs nog ff checken...

Verwijderd

Check je hdd's! Ik denk dat een van die twee een boosdoener is.

• snowmanappie
die heb ik al uitgebreid gecheckt...(zie eerste post)

Verwijderd

ok.. Dan zou ik dit doen....
RedVox schreef op 15 March 2003 @ 18:55:
Ik zou proberen in de bios de "fail safe" settings te laden.
Dan alle onnodige hardware eruit.
Kale windows setup.... kijken of de pc dan wel blijft draaien... zo ja... 1 voor 1 de hardware terug zetten tot het probleem terug komt.

Blijft ie dan nog rebooten dan zou je eens naar de spanningen van de voeding kunnen kijken.... en de temperaturen eens monitoren.. (bijv met mobo monitor)
Pagina: 1