Com port problems

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 11:42
Ik heb een (tijdelijk) servertje staan, na crash van m'n P166, 486DX, met Amd processor, draait op 120 Mhz. 16 Mb ram...

Maar nu krijg ik m'n modem niet aan de praat (modem is goed) omdat m'n Com poorten niet mee willen werken.
het is een GMB-486SPS moederbord (V0). Het DTR lampje gaat branden als ik de modem aansluit. Hij gaat trouwens niet branden als ik het plaatje waar de com connector op het zitten niet tegen de behuizing aan komt. (In beide gevallen kan Linux het modem niet detecteren... Lukte wel op m'n vorige router...
Nu heb ik al twee verschillende soorten aansluitvolgordes van die com flatcable gebruikt....
(kwam ergens op het forum 2 verschillende manieren tegen.. één van IBM en nog een andere, beetje solderen, et Voilà, maarjah, toen deed hij het nog niet)
In de bios staan beide com poorten aan... (hij doet ook op allebei de poorten exact hetzelfde... NIETS)

Ik hoop dat iemand weet waar dit aan ligt!

The Trinté })

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:28
Klinkt mij als een verkeer kabeltje tussen mobo en achterkant (kort flatcable naar 9-p plug).

Eventueel met de soldeerbout de goeie pinnen eraan plakken.

andere opties: Een losse compoort erin, in de vorm van een ISA kaartje. Wel de juiste adressen jumperen, en onboard zooi uitschakelen.

Als de compoort al in de vorm van een ISA kaartje is (bij de HD controller op).... Tja, dan succes.

Je kan natuurlijk ook gewoon een iets "normaler" systeempje scoren... Ben je van alle 486-ellende af, en heb je ook iets snellers. Kost je een keer 20 eur ofzo...

Ow, en als je hier in de buurt zit mag je voor 20 EUR zo een kassie halen, hen geloof ik nog wel een P166 / 32Mb ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 15-03-2003 19:14 ]

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Hang d'r es een oud muisje aan, als de muis werkt weet je dus dat de poort wel functioneert.
Kun je wel een diagnostische test uitvoeren naar de modem toe.
Als je de pc laat zoeken naar een modem, zie dan ook ledjes oplichten op je modem.

O'ja, zelf heb ik een oude Compaq als server, een PII350 met een klein niet hinderlijk defectje.

[ Voor 19% gewijzigd door Diamon op 16-03-2003 12:07 ]

And The Only One

• trinite_t
De kabel van m'n mobo naar m'n connector (25 pins) kan het niet aan liggen, heb namelijk al een stuk of 10 kabeltje geprobeerd, omdat ik ook dacht dat het daar in zit... Ook nog een ander kabeltje gesoldeerd, omdat iemand me zei dat er twee mogelijkheden waren... Ook dat 2e kabeltje (IBM manier van aansluiten) werkte niet... Nu snap ik er dus ook niks meer van!

Het modem is wel goed... Die werkt namelijk wel op mijn XP PC!, en ook op m'n vorige (gecrashte) servertje met hetzelfde FREESCO OS, dus daar ligt het niet aan.

Enneh, ik weet ook wel dat ik een andere server moet hebben, maar ben nog op zoek naar een pc-tje daarvoor... dit is dus een tussenoplossing...(maar wel vrij vervelend als ik op m'n netwerk geen Inet heb) Vooral omdat die 486 te traag is als fileserver!

• DJSmiley
trinite_t schreef op 16 March 2003 @ 13:19:
...
Vooral omdat die 486 te traag is als fileserver!
Waar woon je ergens? Ik heb hier nog wel een oude P1 waar ik niets mee doe

• trinite_t
Ik woon vlak bij Steenwijk, kop van Overijsel... Wat zijn de specs van die P1, enneh, wat moet ie opbrengen?

• DJSmiley
trinite_t schreef op 16 maart 2003 @ 13:50:
Ik woon vlak bij Steenwijk, kop van Overijsel... Wat zijn de specs van die P1, enneh, wat moet ie opbrengen?
Uh.. moet ik kijken, ik dacht P166MMX, met 32Mb SDRAMM. Zo'n oude IBM Desktop... VGA onboard. Lan weet ik ff niet.

Geen hd en cdrom iig. Mag je van mij voor 10 EUR hebben ;)

Zal ff kijke wat t exact is

Edit: Kast gevonden ;)

IBM Desktop, 300GL
Intel Pentium 166 MMX (166 niet zeker, maar 't is iig MMX, dus trager zoiezo niet)
2x32Mb (=64Mb) geheugen
Cirrus Logic video onboard (2Mb schat ik)
Monster 3D 4Mb (Voodoo) <-- Zinloos, krijg je er gewoon bij ;)
ESS 1868 ISA soundcard

Ding heeft 2x serieel, 1x parallel, 2x USB, 2x PCI, 3x ISA

http://obsolete.majix.org/computers/ibm.300gl/
Alleen dan met voeding natuurlijk.

geen fdd, geen hdd, en geen cdrom.
Netwerk ook niet, maar als je wil heb ik ook nog wel een 3com ISA kaartje ergens. (10Mbit)

Maar als je belangstelling hebt, contact me maar ff op MSN ( djsmiley01@hotmail.com ), anders wordt t topic een beetje v&a

[ Voor 51% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2003 14:03 ]

• trinite_t
Ik wordt helemaal gek! :? Heb ik die pc van DJSmiley werkend... Krijg ik hetzelfde probleem! Ik snap nu echt niet meer waar het aan ligt. (En hij heeft het zelfs 1 avond gedaan!)
Op die IBM zitten 2 com poorten, eentje intern vast op het mobo en eentje die je er dmv een flatcabletje op aan kan sluiten. (allebei 9 pins, ik heb 25 pins nodig, of een andere modem kabel) iig, ik naar m'n pc winkel, kijken of ze ook zo'n verloopstukje hebben... Verkopen ze die niet meer. ik naar een andere pc winkel.... weer hetzelfde |:( Nou, ik dus maar die 9 pins stekker eraf gehaald (IBM heeft weer eens een aparte manier van aansluiten, onder andere een extra GND om te zien of de com poort wel aangesloten zit... Pin layout uitgeplozen), soldeerboutje warm stoken, en solderen maar... Makkie, veel vaker gedaan!
Daarna liep alles perfect.... (was gisteren) totdat ik vandaag weer op internet zou, geeft de server aan dat ie m'n modem niet kan detecteren... en jah hoor, weer exact hetzelfde gedrag als bij m'n 486-je |:( Het DTR lampje brand weer mooi constant... Ik stekker controleren => aansluitingen kloppen, geen sluiting ofzoiets...

Dus ik toetenbordje en monitor aangesloten.. en bij het detecteren zie ik wel ffies het DTR lampje uit en aan gaan, maar verder veranderd er niet veel

;( HELP :(

[ Voor 3% gewijzigd door trinite_t op 20-03-2003 18:08 ]

Pagina: 1