Signaal TV-kabel slecht; heeft 2e versterker zin?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 15:56
Hey, ik zit thuis op zolder, en daar heeft mijn vader een tv-kabel naartoe gelegd zodat ik boven ook tv kan kijken. Omdat er eerst totaal geen beeld was, heeft hij er dus een versterker bijgezet bij het punt waar de kabel het huis binnenkomt. Het beeld van mij TV is nu redelijk.
Toch kan de TV niet alle kanalen ontvangen. Het is namelijk een oude TV, die zelf de kanalen selecteert, waar niks handmatig aan te veranderen is.

Nu heb ik laatst een TV-kaart aangeschaft (een Leadtek WinFast TV 2000 XP). Als ik de TV-kabel daarin steekt, dan is het beeld om echt van te huilen. Je ziet het nog veel slechter dan op de TV. Dus is mijn vraag: wat kan ik daaraan doen? Heeft het zin om aan het begin er nog een versterker bij te zetten? Of aan het eind, vlak voordat de kabel m'n computer ingaat?
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Verwijderd

kijk eens al je aansluitingen na vna je coax kabels, en kijk als er geen ernstige brueken zijn, kijk ook als overal je weerstand goewd is ( uit me hoofd moet dat 50ohm zijn geloof ik) en een enkele versterker is meer dan genoeg, misschien licht er ergens ook nog een groot machnetisch veld in de buurd van een coax kabel...

moet je maar ff gaan onderzoeken want die dingen kunnen veel schelen, bij mij scheelde 2 aansluitingen als een hoop sneeuw

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:02
is het niet zo dat op een monitor het beeld standaard 'verslechterd' door de resolutie van de monitor? een tv heeft namelijk maar 640*480/800*600.

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Het heeft sowieso geen zin om aan het eind je signaal te versterken.... Je versterkt je ruis dan gewoon mee 8)7

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Ik heb zelf hier ook een TV-kaart, z'n 50 meter kabel tussen mijn computer en binnenkomst in huis, zonder versterker ertussen. Ik heb er nu wel een videorecorder voor wat het beeld een klein beetje beter maakt

• PipelineNoise
Ik heb alle aansluitingen al gecontroleerd of ze goed in elkaar zitten, en dat is zo. Hoe kan kijken of de weerstand goed is, en zoniet: wat kan ik eraan doen?

PS de kabel is denk ik ongeveer 30 meter lang.

Verwijderd

leadtek tvkaart zijn supa als je retegoed ontvangst hebt. als je dat niet hebt kun je er gewoon nooit super scherp beeld krijgen. of een 2e versterker help weet ik niet.

je kunt trouwens wel je kabelleverancier bellen en zeggen dat je beeld slecht is. vaak kunnen ze dan het signaal versterken via het kabelkastje wat in je straat staat (waar je hele buurt op aangesloten is). hebbe ze ook bij moi gedaan :*)

• PipelineNoise
Ga ik proberen! Niet dat UPC nou zo'n goede naam heeft qua klantvriendelijkheid, maar ik kan het altijd proberen!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 11:46
ik heb hier thuis ook een kabelsignaal dat om te huilen is (casema). klagen helpt niet. zeggen toch dat het jouw probleem is.

tussen het punt dat de kabel binnen komt en mijn PC zit ook 30 meter kabel.
er zitten ook nog een paar andere TV's en een video voor.

wat ik heb gedaan is 1 versterker neergezet waar de kabel binnenkomt (na de video, die is eerst doorgelust zodat ik op alle TV's VHS kan kijken).... en dan de kabel doortrekken naar de 1e verdieping en daar halverwege weer een versterker neerzetten. dit hielp bij mij ontzettend.

ik heb bijna alle zenders ruisvrij alleen MTV en TV Utrecht willen nog wel eens ruisen maar die kijk ik toch nooit.

zou heel blij zijn als digitenne hier komt dan kan ik (icm met een satelliet) alle zenders alsnog ontvangen en die pleuriscasema de deur uit doen

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Dat had ik hier ook toen ik een el-cheapo coax kabeltje van de karwei gebruikte. Na wat kabelversterkers versleten te hebben, toch eens een goede (dikkere) coax kabel gehaald bij een speciaalzaak waardoor de beeldkwaliteit nu super is...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52
- GOEDE kabel gebruiken (geen elcheapo zooi met veel demping). Gebruik zelf dikke stugge groene kabel, die ook door de straten ligt.
- GOEDE versterkers ertussen: Hirschman of vergelijkbaar
- GOEDE pluggen (F-connectoren, niet de normale coaxplugjes rommel)

Zelf hier met 25m kabel perfect beeld (voor zover dat kan met kabel).
Voordeel is tevens dat zowel radio als TV dan via 1 coaxkabel kunnen.

• PipelineNoise
Ik heb samen met m'n vader nog eens naar de versterker gekeken. Daar stond nog een schroefje op, waarmee je de sterkte kon regelen. Op de TV is het signaal nu een stuk beter, hoewel Veronica erg slecht is (hiervoor kon m'n TV het hele kanaal niet vinden...). Ik ga nu de kwaliteit op de computer bekijken!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
DJSmiley schreef op 15 March 2003 @ 20:18:
- GOEDE kabel gebruiken (geen elcheapo zooi met veel demping). Gebruik zelf dikke stugge groene kabel, die ook door de straten ligt.
- GOEDE versterkers ertussen: Hirschman of vergelijkbaar
- GOEDE pluggen (F-connectoren, niet de normale coaxplugjes rommel)

Zelf hier met 25m kabel perfect beeld (voor zover dat kan met kabel).
Voordeel is tevens dat zowel radio als TV dan via 1 coaxkabel kunnen.
Dat kan altijd wel.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:52
Yohan schreef op 15 maart 2003 @ 21:57:
[...]

Dat kan altijd wel.
Ja, maar ik zie meestal de lange kabel NA de splitdoos, via zo'n elcheapo T-stukje. Dan heb je dus of alleen radio, of alleen TV.

In principe kan het natuurlijk altijd wel ;)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vergeet niet als je deze situatie hebt: AOP ==> Coax ==> Versterker ==> Coax ==> Versterker ==> TV. Dat je dus 2* ruis versterkt.

Beter is AOP ==> Versterker ==> Coax.

2 Versterkers is niet echt wenselijk.

• yohan
PolarBear schreef op 15 March 2003 @ 22:12:
Vergeet niet als je deze situatie hebt: AOP ==> Coax ==> Versterker ==> Coax ==> Versterker ==> TV. Dat je dus 2* ruis versterkt.

Beter is AOP ==> Versterker ==> Coax.

2 Versterkers is niet echt wenselijk.
Je hebt tussen het AOP en de versterker natuurlijk sowieso een stukje COAX maar dat moet inderdaad zo kort mogelijk zijn.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

30 meter is fucking lang voor een kabel. na 10 meter krijg je vaak al signaal verlies (bij wat cheapere kabeltjes vooral). ik heb zelf een 10m s-video kabel -> perfect beeld voor zover tv-out van mij dat toelaat dan

Verwijderd

oh ja. en waar ik woon hebben we essent\cogas kabel. goede service.

• yohan
Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 23:59:
30 meter is fucking lang voor een kabel. na 10 meter krijg je vaak al signaal verlies (bij wat cheapere kabeltjes vooral). ik heb zelf een 10m s-video kabel -> perfect beeld voor zover tv-out van mij dat toelaat dan
De vraag is wel in hoeverre je COAX met S-VID kabel kunt vergelijken :+

offtopic:
er bestaat een knopje 'Edit'

Verwijderd

Tis al eerder gezegd:

Een goede afscherming is een must:
Afbeeldingslocatie: http://www3.hirschmann.de/img/prod/KOKWI_3.jpg

En niet alleen een versterker gebruiken, liefst ook 1 die de rotzooi van casema/upc/whatever kan wegfilteren.
Ik zou toch eens zoeken naar Hirschmann spullen als ik jouw was.

Tis zo zonde om een goed toestel met een rotzooi kabel aan te sluiten.

• PipelineNoise
Op de computer is het signaal nu redelijk. Ik kan bijna alle kanalen kijken (Veronica alleen niet). Ik weet dat het beter kan, maar omdat ik binnenkort uit huis ga, ga ik geen nieuwe kabels of versterker meer kopen. In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie hulp!

Verwijderd

Die versterker, kun je daar een antenneversterker voor gebruiken?
Pagina: 1