Er zijn verschillende oorzaken mogelijk. Het kan zijn dat de gebruikte query readonly is, de database kan readonly zijn, de dataset kan readonly zijn, kortom: geef wat meer informatie zodat we je verder kunnen helpen.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Verwijderd
Wat voor componenten koppel je aan die tdbedit etc? indien tquery--> gebruik updateSQL componenten..
Als de Requestlive property van je TQuery niet op true staat, dan kan je de data in die controls idd niet editten.
Je kunt je query pas 'requestlive' maken als hij gegevens ophaalt uit slechts 1 tabel.
Je kunt je query pas 'requestlive' maken als hij gegevens ophaalt uit slechts 1 tabel.
https://fgheysels.github.io/
De database is niet readonly, gebruik geen dataset en ik gebruik een TQuery (ook niet readonly) om de gegevens op te halen.
Ik heb ff gekeken naar een UpdateSQL, maar die doet alleen delete/insert/modify, dus daar heb ik dan niet echt veel aan lijkt mij.
En Requestlive property van de TQuery staat nu op true, maar heeft geen effect.
[edit]
Als ik in een TDBCombobox de data weghaal met backspace (dat kan blijkbaar wel) en ik klik op een ander component, dan krijg ik een foutmelding: "Query: dataset not in insert or edit mode"
Ik heb ff rondgeneusd, maar ik kan geen property vinden om de query in insert of edit modus zet.
[/edit]
Ik heb ff gekeken naar een UpdateSQL, maar die doet alleen delete/insert/modify, dus daar heb ik dan niet echt veel aan lijkt mij.
[edit]
Als ik in een TDBCombobox de data weghaal met backspace (dat kan blijkbaar wel) en ik klik op een ander component, dan krijg ik een foutmelding: "Query: dataset not in insert or edit mode"
Ik heb ff rondgeneusd, maar ik kan geen property vinden om de query in insert of edit modus zet.
[/edit]
[ Voor 33% gewijzigd door Zarc.oh op 15-03-2003 20:05 ]
Maar, je kunt de gegevens in de databound componenten nu wel wijzigen?Zarc.oh schreef op 15 maart 2003 @ 19:57:
Dan moet je ze natuurlijk nog persisten naar de databank:
code:
1
| Query1.Post(); |
[edit]
[/edit]
code:
1
| Query1.Edit(); |
Delphi is wel wat meer dan enkel maar wat properties instellen hoor....
https://fgheysels.github.io/
Een TQuery is een afgeleide van TDataSet, netzoals een TTable dat is...Zarc.oh schreef op 15 March 2003 @ 19:57:
De database is niet readonly, gebruik geen dataset en ik gebruik een TQuery (ook niet readonly) om de gegevens op te halen.
Query1.Edit; zoals whoami al zegt. Maar aangezien je gebruikt maakt van DB-Aware components en dus gebruik maakt van een TDataSource, kan je de AutoEdit op True zetten. De componenten zetten de TDataSet zelf in edit modus als dat nodig is. Het posten zal je nogsteeds zelf moeten doen.I heb ff rondgeneusd, maar ik kan geen property vinden om de query in insert of edit modus zet.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
Pagina: 1