Toon posts:

Bloemetje pre-fetchen?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk dat de (gathering.)Tweakers.net server eens in de zoveel tijd van alle users die ICQ# hebben opgegeven, het ICQ bloempje fetcht? Ik heb nu de page van een lange thread in een seconde ofzo en dan de bloempjes ... in nog es 10 seconden. (ik heb een _goeie_ verbinding)

Als ze nou es elke 30 minuten geupdate worden, en 'snachts (01.00 - 05.00) elk uur, dan hebben we toch een supersnelle oplossign gevonden voor de ICQ bloempjes, anders dan uitzetten?

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Hmm volgens mij snap jij het principe van die bloemetjes niet helemaal... :)

Het mooie aan die optie is dat je realtime kunt zien of iemand on/offline is. Zo zou het zomaar kunnen zijn dat als jij een thread opvraagt mijn bloem groen ziet, en als je reload mijn bloem rood ziet. Logische verklaring daarvoor zou zijn dat ik in de tussentijd m'n icq heb uitgezet.. 8-)

Bovendien kun je het in je preferences uitzetten als het allemaal te lang duurt. Netals de rest van de kerst zoals homepageicon, sigs en ondertitels.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm maar hoe functioneel is het als we dat per minuut weten? Da's eigenlijk meer de vraag.

• Arjen
  • Laatst online: 24-11 22:08
Als je het niet functioneel vindt, zet je ze toch gewoon lekker uit?

Verwijderd

Topicstarter
Neee, je leest mijn vraag niet goed. Ik vind het bijvoorbeeld wel functioneel om te weten OF iemand ICQ heeft en of iemand uberhaupt online is geweest afgelopen half uur (thuis & wakker is)

• Arjen
  • Laatst online: 24-11 22:08
Mjah, ik vind het persoonlijk wat erg ver gaan om de ICQ status serverside bij te gaan houden.. Maargoed, 't is technisch mogelijk. Misschien maak ik er ooit iets voor, maar reken er niet op. :)

Verwijderd

Topicstarter
je kan in principe gewoon kijken wat de return value is van het plaatje van het bloemetje van een user (welk plaatje het dus is) en vervolgens 0=geen bloem 1=groen 2=rood ofzo... dat in een array{10000, 3} :)
moet kunnen. scriptje in een cron pleuren en elk half uur of uur laten draaien.
misschien als extra optie bij prefs?

Verwijderd

LOL, of je voegt ze allemaal toe in je lijstje, dan is iedereen tevreden!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.