Blokjes-lekkers

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 21:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Topicstarter
Omdat ik in een paar andere topics regelmatig verwijten naar de proxybeheerders heb gelezen, dacht ik dat het tijd werd om de mensen die door een down-zijnde proxy blokjes naar d.net lekken een goede tip te geven.
Je kan namelijk instellen dat je client alleen maar naar de proxy connect die je hebt opgegeven en dat hij dus niet naar d.net connect. Zo kan je dus nooit blokjes lekken.
Voor de goeie orde, zo stel je dat in:
2) Buffer and Buffer Update Options
6) Keyserver<->client connectivity options
5) Keyserver is a personal proxy on a protected LAN? ==> yes

Het kan natuurlijk dat de opties een ietsje anders genummerd zijn, maar dat komt dan omdat je een andere versie van de client hebt.

Vanaf nu is het dus niet meer nodig om de lekkende blokjes te verwijten aan de proxy(beheerder), want je kan het zelf prima zonder problemen verhinderen.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Die settings heb ik ook een tijdje gebruikt inderdaad. Probleem is dan alleen dat ALS die proxy een keertje down gaat, je een hele zooi koeien hebt die allemaal random zooi gaan zitten grazen en dat wil je echt niet...En het merendeel van de tijd zijn ze dan ook nog es bezig met proberen die server toch te vinden...

Ik doe nu een tijdje met die setting uit en als ik dan op een dag zo'n 5000 blokjes heb, valt er zo'n 100 per ongeluk naar D.net toe, dus dat valt dan ook wel mee...

BTW, ik flush alles naar energy.keyserver.org

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

Verwijderd

Je kunt het toch wel zo instellen dat ie wel van D.Net kan fetchen maar echt alleen maar naar je proxy kan flushen?

Ik snap nog steeds niet wat het nut is van het fetchen via een aparte keyserver ..

• brikoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03-2022

brikoe

Wie heeft de verklaring?
Fetchen van D.net
&
flushen naar een proxy!

Dat moet toch kunnen.

Check this out: http://www.elmarvanloon.nl/

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Als je naast die instelling van Nightbird een tweede client scheduled die dezelfde buffers gebruikt maar een andere .ini moet het lukken. Die tweede client laat je met een scheduler bv 1 * per dag een dnetc -fetch uitvoeren (naar d.net) om de voorraad op peil te houden als de proxy onverhoopt onbereikbaar is.

Bij mij (koe als een service onder NT/2K) werkt die opzet, onder win9x zou het kunnen dat de 2de client het "overneemt" en dus alles naar d.net gaat sturen.

Test? iemand?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.