DVDs branden mislukt constant

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
sinds vandaag wil mijn brander (Sony DRX-500UL) niet meer fatsoenlijk DVDs branden, gisteren werkte alles nog perfekt, vandaag niet meer, ik brand met 321studios DVDxcopy 1.3.1 en 1.4.1 en allebei dezelfde burn-engine gehouden maar elke keer stopt bij writing leadout, en het programma zegt dan niks, nee het programma crasht ook niet maar communicatie is niet meer mogelijk met de DVD brander, ik heb nu 3 DVDs verziekt en ik word er dus gek van :( ik snap er werkelijk niks van, waar kan dit aan liggen? zit dit probleem in de software of hardware?

Verwijderd

Heb je hem al eens verwijderd uit apparaat beheer en gereboot?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:02

vehpol

Go Go Gadget!

Probeer je steeds hetzelfde? Bijv. van 1 DVD naar een nieuwe DVD? Want dat wil soms door een beschadiging of beveiling niet goed.

Ceci n'est pas une signature!

• Lennieboy83
Jongens kom op, ik zeg dus
sinds vandaag wil mijn brander (Sony DRX-500UL) niet meer fatsoenlijk DVDs branden, gisteren werkte alles nog perfekt...
Dus waarom zou het dan vandaag ineens niet meer werken :?

Ik begrijp dat jullie mensen zijn en dus fouten kunnen maken maar probeer mijn bericht eens wat nauwkeuriger lezen aub, vriendelijk bedankt.

Masera Heeft dat zin dan? het apparaat wordt gewoon herkend etc. en is juist geinstalleerd, verder moeten jullie toch even mijn eerste bericht even lezen.

Ik heb de software net eraf gegooid gereboot en opnieuw geinstalleerd en ik ga nu weer proberen.

Verwijderd

Heb ik ook soms ook met de Sony ligt aan de DVD die je kopieert precies zoals je zegt bij de lead out het grappige is de gebrande dvd is gewoon goed :-) probeer maar eens in een DVD speler af te spelen.

• Lennieboy83
Nee dat gaat niet hij wil de DVD niet afspelen in mijn gewone stand alone DVD-speler dat heb ik namelijk al geprobeerd, de DVD is in principe gewoon af maar toch niet want hij is ook niet afspeelbaar. als dat zo was had ik hier ook geen topic geopend ;)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik weet niet of het bij dvd's ook van toepassing is, maar staat DMA op alle devices aan?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

wat heb je veranderd dan ten opzichte van gisteren ? toen ie het nog wel deed ?

• Lennieboy83
ik heb totaal niets veranderd, maar wat ik net heb gedaan, is een andere DVD laten kopieren met zelfde programma (DVDxcopy 1.3.1) en nu is de DVD wel goed, ik zal dus de DVD even apart leggen en kijken of nu wel alles goed gaat.

Maar wat ik niet begrijp is waarom de lead-out niet goed geschreven kan worden, terwijl de rest wel goed gebrand kan worden, want hij schrijft een stukje lead-out en dan kapt ie ermee, het is wel raar.

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gebeurt dit overigens bij alle merken dvd's?
of alleen bij een specifiek merk?

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• Lennieboy83
't is alleen bij dit merk nog gebeurd (Sentinel DVD-R) maar waarom zou ie dan nu fouten moeten geven terwijl ik gisteren op de zelfde DVDs heb gebrand :?

• docftp
  • Niet online
Ik zelf heb namelijk ook een dru-500a en hier gebeurt het lead-out grapje ook.
Het gebeurt alleen niet elke keer,

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Wat wil je dan wat we zeggen? Je brander is kapot dus begin hem maar terug te brengen naar de winkel???

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:20
Misschien een overbodige vraag maar heb je al de nieuwste firmware geinstalleerd?
Dit is natuurlijk geen antwoord op de vraag waarom ie het gisteren wel deed en nu niet meer maar misschien verhelpt het wel je probleem ;)

• Lennieboy83
Het is dezelfde firmware geweest net als gisteren (firmware 1.0g)
Toen leverde dit geen problemen op, dus nu zou dat ook niet zo moeten zijn lijkt me.
Ik zelf heb namelijk ook een dru-500a en hier gebeurt het lead-out grapje ook.
Het gebeurt alleen niet elke keer
Gelukkig ben ik niet de enige he ;)

En Dominator Even rustig aan aub we proberen het probleem op te lossen en niet gelijk zoiets zeggen van zoals jij zegt: Wat wil je dan wat we zeggen? Je brander is kapot dus begin hem maar terug te brengen naar de winkel???

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 13:01
En als jullie het eens proberen met lege DVD's die op deze site http://sony.storagesupport.com/dvdrw/mediainfo_na.htm vermeld staan ?

Ik heb namelijk al meerdere malen gelezen dat deze brander nogal kieskeurig is voor wat betreft het soort DVD'te waar je op wilt gaan branden.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rival24

I'll Be Back

Er gaan schijnbaar wel vaker DRU500A(X)'en kapot, nouwja, vaker dan de gemiddelde hardware. En als je echt NIETS hebt gedaan wat met je brander te maken heeft zoals brandprogramma updaten/installen/whatever, dan lijkt het mij dat ie kapot is (dus garantie). Maar ik ben benieuwd wat er nog voor andere suggesties komen.

• docftp
  • Niet online
dominator schreef op 15 March 2003 @ 21:29:
Wat wil je dan wat we zeggen? Je brander is kapot dus begin hem maar terug te brengen naar de winkel???
Al hij kapot zou zijn , dan zou hij toch elke keer de lead out fout ( lekker woord zeg) moeten geven en dat doet hij dus niet.
En zo intelligent is het apparaat nou ook weer niet.

[fun-mode]
HEY , vandaag is zondag , geen zin om te fikken!!!
morgen maar weer!!!
[/funmode]

• docftp
  • Niet online
Supershiva schreef op 16 maart 2003 @ 00:46:
En als jullie het eens proberen met lege DVD's die op deze site http://sony.storagesupport.com/dvdrw/mediainfo_na.htm vermeld staan ?

Ik heb namelijk al meerdere malen gelezen dat deze brander nogal kieskeurig is voor wat betreft het soort DVD'te waar je op wilt gaan branden.
Deze site is wat betreft wel of niet door een sony fikker geaccepteerd iets ruimer in sortering
http://www.ebisschop.nl/dru-500a/

• Lennieboy83
Dit is zeer handig, bedankt ;) alleen staat mijn merk er niet bij maar die heb ik hun zojuist toegemaild en hopen dat het goedkomt, ik ga eens firmware 1.0f gebruiken in de hoop dat ie m wel pakt.

1.0f werkt nu perfekt met Sentinel DVDs dus ik blijf voorlopig deze firmware maar gebruiken :)
We zien wel of het goed blijft gaan zoniet dan post ik hier weer.

[ Voor 35% gewijzigd door Lennieboy83 op 16-03-2003 14:40 ]

• Lennieboy83
Het is weer zover, ik heb weer een slechte serie ontdekt, het blijkt dus niks met de firmware te maken te hebben maar gewoon puur dat een kwart mislukt van wat ik op Sentinel DVDs brand, voortaan maar weer Arita of Princo voor mij.

• Lennieboy83
Dit is echt irri hij begint weeer te kutten :( ik heb ondervonden dat dit probleem zich alleen voordoet als hij een tijdje DVDs heeft gebrand na 3 a 4 stuks begint ie telkens raar te doen, hij stopt met branden en zegt fout ******* of hij zegt dat de brander reset (en dat doet ie ook, precies hetzelfde geluid als bij het aanzetten van het apparaat) aan het begin was het alleen de lead-out fout maar nu stopt ie halverwege de DVD, het is om gek van te worden :( nu al 13 DVDs hierdoor verziekt.
Ik ga morgen eens even contact opnemen met Opus.nl waar ik m gekocht heb, ik neem nooit meer van die externe zooi, dit was eens maar nooit meer, ik heb trouwens al slechte ervaringen met Sony, nml een receiver die constant de luidspreker sectie uit liet vallen na een bepaalde tijd :(

welke merken met hun typen hebben ook DVD -/+ R/RW , kunnen jullie ze allemaal eens noemen?

Sorry dat ik btw zo gefrustreerd reageer maar dit is gewoon zwaar frustrerend :(

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Al 's bedacht dat het aan het origineel kan liggen ?
Mogelijk dat die dusdanig is beschreven, dat de lead-oud op het origineel groter is dan de ruimte die daarvoor vrijgehouden/gereserveerd is op de kopie ?

Teruggaan ligt m.i. moeilijk, want je DVDbrander doet het. (alleen niet in "meer-mode").
Of ben je een fabriekje begonnen?

Trouwens, al 's erop gelet hoe warm alles wordt ? Dus zou een beetje extra koeling kunnen helpen ?

eagle

• Lennieboy83
Ik ben zeker geen fabriek bezig, alleen laatste tijd ben ik veel bezig om van al mn films een backup te maken + data van mn PC.

Ik dacht ook al aan koeling maar is er ook een manier om de Brander uit de behuizing te halen en in een 5,25" slot te zetten? Het is immers eigenlijk een DRU-500A, dan zou de drive wel de benodigde koeling krijgen, als iemand het is gelukt zou diegene dat kunnen uitleggen hoe?

En of andere manieren :)

• Supershiva
Dus als ik het goed begrijp heb je de problemen met je brander alleen als je veel DVD's achter elkaar brand?

Als dat het geval is dan weet ik wel zeker dat hitte het probleem is.
Dat hitte probleem heb ik ook met mijn Lite-ON 48x12x48 brander, als ik hiermee meer dan 5 cd's achter elkaar ga branden, dan krijgt mijn brandertje ook kuren en gaat de kwaliteit van de cd's ook FLINK achteruit.

P.S.

Ben jij wel helemaal lekker 8)7 Heb je zo fucking veel geld uitgegeven aan een externe versie van deze brander, wil ie hem uit zijn case halen in inbouwen |:(

Maar dat is mijn mening natuurlijk :*)

• Lennieboy83
Ik vind het perfekt natuurlijk dat de brander extern is (anders had ik hem ook niet gekocht natuurlijk) maar als ie zonder behuizing gewoon normaal functioneerd dan heb ik er niks tegen om hem in een 5,25" behuizing te stoppen in mn PCtje.

• Lennieboy83
Zo weer 2 DVDs naar de kl*te (4X & 1X) dit wordt echt te gek nu was het al gelijk aan het begin mis ik ga m echt terugsturen, dit mag niet gebeuren ik ben echt kwaad :(

Nooit meer Sony!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:08
Kun je niet beter gaan experimenteren met een RWtje? Word een dure geschiedenis zo....

• Supershiva
Lennieboy83 schreef op 02 april 2003 @ 17:30:
Zo weer 2 DVDs naar de kl*te (4X & 1X) dit wordt echt te gek nu was het al gelijk aan het begin mis ik ga m echt terugsturen, dit mag niet gebeuren ik ben echt kwaad :(

Nooit meer Sony!
Gebeurde dit weer nadat je al een aantal DVD's had gebrand, of echt bij de 1e DVD die je ging branden ?

Is voor mij ff belangrijk om te weten, ik heb namelijk ook exact dezelfde brander in bestelling staan.
Pagina: 1