[mencoder] erg veel ruis

Pagina: 1
Acties:

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik wil een aantal mpeg2 files omzetten naar divx met mencoder. Inmiddels werkt alles vrij aardig (met dank aan wat mensen hier), maar ik heb nog een probleem. Het geluidsvolume van de files is nogal laag en als dat verhoog met -lameopts vol=6 heeft het resultaat nogal veel ruis. Ik heb geprobeerd dit te verbeteren met -lameopts aq=0, maar dat maakte het alleen nog maar erger.
Is er een alternatief? Kan ik bijvoorbeeld met een extern programma de frameno.avi file filteren of gaat er dan informatie verloren die nodig is voor de rest van de conversie, bijv voor de syncronisatie?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, daar kun je weinig aan doen, je maakt nu niet alleen het geluid wat je wilt hebben harder, maar ook alle omgevingsgeluiden die er ten tijden van de opname waren.

Je zou eventuele een move van dit topic naar het Audio, Video & HiFi Forum aan kunnen vragen, daar zitten de audiotechneuten.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Ik zal deze moven naar [AV] . Mocht het niks worden dan kun je even aangeven dat je het weer terug wilt in NOS. :)
[NOS] -> [AV]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik denk dat er bij NOS meer mensen zijn die verstand hebben van audio/video, dan er bij AV mensen zijn die een geschikt linux progsel kennen dat ruis filtert. Ik heb hem liever in NOS.

edit:

Ik heb even op mencoder gezocht in AV: drie threads waarin hij zijdelings genoemd werd. Zet deze draad svp even terug naar NOS.

[ Voor 33% gewijzigd door Sir Isaac op 17-03-2003 18:24 ]

Verwijderd

> NOS op verzoek

Verwijderd

Das niet meer dan logisch dat het gebeurt.... je input filter moet beter zijn wil je het ooit kunnen versterken.
Pagina: 1