Toon posts:

[XP] 2,5 gig kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik heb een probleempje (heb al via search gezocht, maar dat hielp niet/leverde niks op)

Ik heb me maxtor 60 Gb schijf ge-partioneerd in partities van 10, 5, 25 en 15 Gb.
Op die van 25 Gb staat in totaal 19,2 GB. Je zal nu verwachten dat ik (ongeveer) zo'n 5.8 Gb over zal hebben, maar het is er "maar" 3,3.

Schrijfcontrole heb ik al gedaan en aan mijn virtueel geheugen ligt het niet, want die staat ingesteld op een andere partitie.

Mijn schijf is NTFS gepartioneerd.
Nou las ik (op de microsoft-site) dat het mogelijk aan mijn MFT (Master File Table) ligt.

Nu de vraag: Ligt het hier werkelijk aan, en zal ik dit moeten editen in het register om zo me overige 2.5 Gb. terug te krijgen?
Of is het gewoon een kansloze zaak en moet ik die 2.5 Gb. maar missen?
Of gewoon me schijf opnieuw formatteren, waar ik geen zin in heb, ookal is het binnen 1 uurtje gepiept (bestanden overzetten); (maar krijg ik dan weer hetzelfde probleem?)

Verwijderd

Wat voor en hoeveel bestanden staan op die partitie ?

Als het allemaal kleine bestanden zijn, dan is er in principe meer overhead (slack), dus daardoor kan het dat je meer ruimte nodig hebt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 16:52 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:35

Sa1

staat misschien indexing service (ofzo) aan op die hdd? dat houdt namelijk een index bij van je harde schijf. Als je veel doet op die hdd, gaat dat na verloop van tijd veel ruimte in nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sa1 op 15-03-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
13, 9 GB. aan films, 3,86 GB. aan back up (totaal 4 bestanden), 2 * < 1 GB. aan game.

Dus denk dat het geen overhead is.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heb je je prullenbak goed geleegd, als je dat nortongeval hebt (ben de naam kwijt) moet je die ook goed legen....

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

Topicstarter
Prullenbak is leeg
en ik gebruik geen Norton of ander tooltjes om me bestanden werkelijk van me schijf te gooien (dus te overschijven) of iets dergelijks

Verwijderd

- Rechter muis op de partitie klopt wel? Dus daar kom je wel aan 25GB Gebruikt + leeg?

- Je laat neem ik aan wel alle bestanden zien in de explorer?

Tools - Folder Options - View - Show hidden files.. staat AAN en Hide protected operating.. staat UIT?

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 07:44
Niet toevallig je swapfile op die schijf??

Mod-break:

Lees aub de draad voor je blaat!

edit:

Las er wat te snel overheen |:(

[ Voor 97% gewijzigd door SH007 op 15-03-2003 17:28 . Reden: HTML fix :+ ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
10 + 5 + 15 + 25 is 65 en geen 60

is het niet zo dat het in 25 miljard bytes was? en dat je nu de weergave in GB ziet?

/edit
:X shit ik kan niet rekenen, moet ik toch de eersteklas lagere school maar weer over doen :D
sowwie

[ Voor 32% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-03-2003 17:11 ]

Never explain yourself to people who are committed to misunderstanding you.

Verwijderd

swapfile :?

grrr steef , jij was eerder :( ;)

Mod-break:

Lees aub de draad voor je blaat!

[ Voor 126% gewijzigd door SH007 op 15-03-2003 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
- partities klopt daadwerkelijk, laat ook alle bestanden zien
- swapfile = virtueel geheugen staat op ander partitie.
- 10 + 5 + 15 + 25 = 55 (ongeveer dus 60)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ga eens kijken naar een programmaatje om de grootte van alle mappen grafisch weer te geven (treesize) of schrijf zelf even de groottes van elke map op en tel die op. Mis je iets moet je op zoek naar verborgen bestanden; en anders weet je inmiddels in welke map zich de grote data bevindt/

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:09
Als je de schijf formatteert gaat er iets aan vrije ruimte verloren maar 2,5 gig is wel erg veel.

[ Voor 76% gewijzigd door Pc123 op 15-03-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de grootte van alle mappen (ook de verborgen) bij elkaar opgeteld, en kom zo op 19,2 Gb die werkelijk data bevatten, alleen mijn os geeft nog maar 3,3 GB. vrij, terwijl hij 5.8 Gb (ongeveer) moet weergegeven. (ja sorry, ben weer aan het herhalen)

Verwijderd

Wat staat er in het onderstaande schermpje bij jou?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r.vdveen/temp.JPG

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 22:30

mulder

ik spuug op het trottoir

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:58:
Prullenbak is leeg
en ik gebruik geen Norton of ander tooltjes om me bestanden werkelijk van me schijf te gooien (dus te overschijven) of iets dergelijks
Het gaat hier wel om Norton Anti-Virus, niet die Shredder. Anti-Virus heeft nl Norton Protected Recycle Bin, waar ik ook wel eens wat GB's ben kwijtgeraakt.
Of misschien System Restore.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.liacs.nl/~mvdzon/files/public/naamloos.JPG

Ik gebruik geen Norton, ik gebruik mcAfee als virusscanner en deze houdt naar mijn mening geen 2,5 Gb achter, door verwijderde bestanden ergens op te potten.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Recovery Points verwijderen !!!!!!

Trust me, dan win je een hele hoop terug :) !

Ik was ook ineens 3GB *kwijt* op mijn 40GB schijfje, die herstelpunten verwijderd en huppa, terug :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

Topicstarter
Deze actie levert me maar 30 mb op, :(

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Mjah zet ook even hibernate uit dan.. bij je energy opties.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1