Yamaha DX7 en Trance Music

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06-2020
Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een DX7 synthesizer :) Nu is het zo dat zeer veel van de in dit beest op FM gebaseerde geluiden terugkomen in Trance Music. Ik wil hiervan gebruik maken en me met de DX7, Roland E35 en de PC aan de Trance wijden. Ben hierin een absolute beginner.

Welke DX7 of andere FM synthesizer-speler maakt voor het maken van Trance gebruik van deze instrumenten en kan mij er meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:17

Steffie

Opaque

NSTM >> AV

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:14

OnAcid

aka 303BASS

Je had beter een andere synth voor dat genre kunnen kopen. FM synthese is geen makkie en je hebt verder weinig realtime controle over het geluid.
Bijna al die duizend-in-een-dozijn-tranceleads komen uit (virtueel) analoge synths. En een enkele keer komt de bas uit een FM synth (preset: lately bass).

Een leuke VA synth is de Yamaha AN1x. Goede klank en toch heel betaalbaar. Verder kost de Novation A-station ook niet zo veel meer.

http://www.novationonline.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

FM synthese is best heel breed toepasbaar, en je kunt er ook best aardige strings en pads en leads mee creeeren, maar zoals OnAcid al zegt, het gros van de trancedingen komt uit (software/virtueel )analoge synths zoals een nordlead, novation etc.
Er zijn ook wel veel tijdscriften zoals de future music of de interface die wel over dit soort dingen gaan, en nog wel meer ook..
maar FM synthese is geen makkie om zelf sounds mee te maken...

en een roland e35 zitten ook nie tde meest koele geluiden in :)
Met software en een PC kan je natuurlijk wel heel erg veel, maar dan moet je even zoeken naar wat topics als howto become a producer en het topic over de homestudio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06-2020
Mmmmm ik hou het toch maar op de jaren '80 en '90 dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnAcid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 22:14

OnAcid