HP pavilion ze4200 drivers voor windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hier een nieuwe laptop waar standaard xp home op wordt geleverd. Nu wil ik hier windows 2000 opzetten. Het probleem is dat er geen drivers van de video kaart, ethernet etc. bij zijn geleverd. Ik dus zoeken op hp.com/support.
daar vind ik wel drivers voor deze machine maar alleen voor XP. Betekent dit dat deze drivers er niet zijn of naait HP de boel door alleen maar XP drivers aan te bieden? Ik heb al gezocht naar de namen v.d. kaarten die erin zitten maar tot nu toe geen succes. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Mijn rig

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

waarschijnlijk zijn die drivers er wel, kijk even welke videochip erin zit dan kan je op de site van de fabrikant daarvan waarschijnlijk wel drivers downloaden (bijv ATI/Trident/Nvidia/S3)

Canon Digital Ixus V3

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:01
je moet denk ik toch op zoek naar de exacte namen van de interne hardware. Je kan dan gewoon bij de desbetreffende hardwaremakers *meestal* wel drivers downloaden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit staat toch onder apparatenbeheer (XP Home NL).

Aardig bekend laptoppie.... een ZE4228 zeker? :) is er een speciale reden om over te stappen op Windows2000?

Vraag anders even iemand op het speciale forum van HP. Zitten aardige lui tussen.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 15-03-2003 16:36 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Voor zover ik op de HP site zie, bieden ze alleen de AGP bus driver aan.

waarsch. wordt je videokaart wel standaard herkend door win2k. Welke kaart zit er volgens XP in?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Dom voorstel mischien, maar heb je windows XP drivers al eens geprobeerd onder win2k? Grote kans dat het wel gaat werken omdat deze besturingsystemen in de kern hetzelfde zijn. Anders eens zoeken naar ATI mobility drivers voor win2k.

Canon Digital Ixus V3

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:38:
waarsch. wordt je videokaart wel standaard herkend door win2k. Welke kaart zit er volgens XP in?
Alle drivers staan ook op de installatie CD. (Iets) Nieuwere versies staan op de site van HP.

Als ik de TS was dan zou ik die gewoon proberen. Ik heb, denk ik, dezelfde laptop en zou weleens de voordelen willen horen om over te stappen op Windows2000.

ARME AOW’er

• marko77
hmm, als ik de cd van windows xp home sp1 doorzoek voor drivers kan ie ze alsnog niet vinden, dus ik heb toch echt de echte drivers nodig denk ik

hoe kom ik achter de namen van de interne hardware? uit mn device manager word ik niet veel wijzer helaas.

Mijn rig

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

marko77 schreef op 15 March 2003 @ 16:49:
hmm, als ik de cd van windows xp home sp1 doorzoek voor drivers kan ie ze alsnog niet vinden, dus ik heb toch echt de echte drivers nodig denk ik

hoe kom ik achter de namen van de interne hardware? uit mn device manager word ik niet veel wijzer helaas.
Die staan er toch keurig in hoor uit mijn hoofd video ATI radeon IBG en nog iets.. Netwerk iets van National semiconductor bla bla.

En de drivers staan uiteraard ingepakt in een of ander CAB-file op de CD>

Maar nogmaals, nu je er toch bent :) , waarom over op Windows2000???

ARME AOW’er

• marko77
Ik heb liever windows 2000 omdat ik daar al heel lang mee werk, en om nou XP te gaan gebruiken alleen omdat mr Gates dat wil...
Het ziet er nu wel naar uit dat dat zal moeten helaas omdat het blijkbaar te ingewikkeld is om normaal een setje drivers bij een apparaat te leveren.

Mijn rig

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

marko77 schreef op 15 March 2003 @ 17:34:
Ik heb liever windows 2000 omdat ik daar al heel lang mee werk, en om nou XP te gaan gebruiken alleen omdat mr Gates dat wil...
Het ziet er nu wel naar uit dat dat zal moeten helaas omdat het blijkbaar te ingewikkeld is om normaal een setje drivers bij een apparaat te leveren.
De keuze is niet aan Mr. Gates maar aan HP.

Het merendeel van de beoogde gebruikers zullen kiezen voor XP en dat zal de reden wel zijn waarom dit OS pre-installed is.

Overigens is de look and feel van Windows2000 uitstekend te benaderen terwijl alle functies voor zover ik weet in XP zeker aanwezig zijn. Daarnaast heeft XP nog wat andere opties die het gebruik wat aangenamer maken.

Blijft echter vervelend als je persé wilt vasthouden aan het gebruik vn het OS van jouw keuze. In dat geval had je je beter moeten oriënteren en een andere leverancier voor je laptop moeten kiezen.

ARME AOW’er

Pagina: 1