Ik heb op een paar excel sheets heel wat berekeningen staan en een samenvatting van al die berekingen staan bovenaan de sheet in een tabelletje. Nu moet ik elke maand al die tabelletjes op een paar blz zetten. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij gewoon netjes heel de tabel kopieert zonder dat de opmaak ervan verandert. Zal waarschijnlijk heel simpel zijn, maar ik zie het even niet :-)
Copy & paste (duh
) en eventueel Edit>Paste Special>Formats apart kopieren. Da's dus niet alleen niet moeilijk, ik kan me niet eens voorstellen dat dat je vraag is.
Ik vermoed dat je het naar Word of Powerpoint of zo wil kopieren? Is wel nuttig om te weten. En verder schrijf je "blz" - als het op papier moet komen te staan kan je het toch ook gewoon vanuit Excel afdrukken?
Kortom: geef ons meer info, want de glazen bol is aan de rol en wordt pas morgenochtend terugverwacht
Ik vermoed dat je het naar Word of Powerpoint of zo wil kopieren? Is wel nuttig om te weten. En verder schrijf je "blz" - als het op papier moet komen te staan kan je het toch ook gewoon vanuit Excel afdrukken?
Kortom: geef ons meer info, want de glazen bol is aan de rol en wordt pas morgenochtend terugverwacht
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
je kunt het ook exporteren als webpagina en dan uit die webpagina kopieren
ja zover was ik ook nog wel om special paste te gebruiken :-) Maar zelfs als ik een keer special paste doe om de waarden te plakken en daarna nog een keer om de format te plakken. Maar toch komt ie er dan niet precies te staan zoals het hoort, dan moet je toch nog allerlei kolommen gaan aanpassen enzo. Of doe ik toch nog iets verkeerd?
Het gaat er dus om dat al die tabellen in 1 excel file (niet Word of Powerpoint) komen en die moet ik dan doormailen.
Het gaat er dus om dat al die tabellen in 1 excel file (niet Word of Powerpoint) komen en die moet ik dan doormailen.
Special Paste zou moeten werken.
Mocht dit niet zo zijn is het misschien handig om een macrootje op te nemen.
evt. editten met vba-editor
Mocht dit niet zo zijn is het misschien handig om een macrootje op te nemen.
evt. editten met vba-editor
Geef nou alsjeblieft even heldere informatie.
Wat moet je dan aanpassen nadat je kopieert? Formules? Waardes in cellen? Verwijzingen? Kolombreedte? Grootte van de weergave? Fonts? De lichtsnelheid?
En waarom kopieer je het hele sheet niet naar een ander (verzamel-)document? Trouwens?
De glazen bol heeft trouwens per telegram laten weten nog zeker drie maanden in Salou te blijven. En dan is het juni.
Wat moet je dan aanpassen nadat je kopieert? Formules? Waardes in cellen? Verwijzingen? Kolombreedte? Grootte van de weergave? Fonts? De lichtsnelheid?
En waarom kopieer je het hele sheet niet naar een ander (verzamel-)document? Trouwens?
De glazen bol heeft trouwens per telegram laten weten nog zeker drie maanden in Salou te blijven. En dan is het juni.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
wat ik moet aanpassen is alleen alle kolombreedtes. Op zich niet zo heel veel werk natuurlijk, maar ik vroeg me af hoe je iets gewoon in zijn geheel goed kon kopieëren zonder iets te hoeven aanpassen? De reden dat ik niet het hele sheet kopieer is dat degene voor wie het bestemd is alleen het tabelletje hoeft/mag zien, de rest is onbelangrijk.
Volgende vraag: waarom zet je niet in je topicstart dat het wijzigen van kolombreedtes het probleem is? Dan weet iedereen hier waar 'ie aan toe is. "Het is niet zoals het hoort" is non-informatie. En verder heb je gelijk, dit is extreem simpel 
Als je kolomeigenschappen wil kopieren, moet je kolommen kopieren. Als je dan teveel data kopieert, kopieer je aleen de data uit de cellen die je wil hebben en vervolgens de formats (paste special) van de kolommen.
Als je kolomeigenschappen wil kopieren, moet je kolommen kopieren. Als je dan teveel data kopieert, kopieer je aleen de data uit de cellen die je wil hebben en vervolgens de formats (paste special) van de kolommen.
Misschien handiger om het andersom aan te pakken: een standaard sheet zonder waardes met volledige opmaak, waarin je dan uit een nieuwe sheet alleen de waardes die als input voor de formules gelden kopieert? Dat sla je dan op als nieuwe sheet --> probleem opgelost imho.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb ook zoiets, en ik ben al ver gekomen. ik heb een macro opgenomen die doet wat ik wil, alleen zodra ik de macro uitvoer komt hij met een fout: "Fout 1004 tijdens uitvoering: Methode PasteSpecial van klasse range is mislukt. Wat gaat er dan fout?
Pagina: 1