Toon posts:

[WinXP]Probleem met CHMOD 777

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi!

Ik draai hier een webserver(IIS5.1) en een ftpserver(Serv-U 4).

Ik draai ook PHP en MySQL. Ik wil een scheeuwdoos draaien maar daarvoor moet ik in de directory/map waar ik de scheeuwdoos onder host, een bestand CHMOD-en naar 777. Toen ik de zelfde serveropstelling draaide onder Win2k lukte dat wel*. Maar nu wordt het steeds teruggezet naar 666 of lager. Heeft iemand hier ervaring mee en mischien een oplossing?

*ik heb ook al met rechten gespeeld maar zelfst als ik onder XP alles en iedereen absoluut toegang verschafte lukte het niet. Ik heb ook alle beleidsinstellingen(die ik ken) doorgespit maar kon er niets toepasbaars vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me niet helemaal duidelijk waar je de rechten wilt stellen; in de FTP- of webserver?
Chmod bestaat niet onder Windows, enkel user rechten - ik gok dat je het over de FTP server hebt? Ik gok dan dat je ook de gast (?) user in je FTP server de juiste rechten moet geven.

Hoe dan ook past beter in Software Algemeen als de NTFS rechten al compleet open staan, ik verplaats het topic dus even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, het gaat om FTP en log in met adminrechten. Met cuteftp lukt het wel, maar het wordt gelijk weer ongedaan gemaakt door iets. Ik weet alleen niet door wat. Ik weet wel dat het onder windows2k niet gebeurde en het bestandje dat ik wou chmodden gechmod bleef.

Wat ik wil weten is of iemand hier ervaring mee heeft en of er een oplossing voor is.

thnx anyway