Toon posts:

[W98SE] Vervanging voor JOIN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een vervanger voor het DOS-tooltje JOIN voor onder WIN98SE?

Verwijderd

Je kunt 'join' toch ook van dos-systeem kopieëren naar de Win98 systeem. :? Of wil je het grafisch. Kortom: ff wat meer info :)

Verwijderd

Topicstarter
JOIN is incompatibel met WIN9x...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:55:
JOIN is incompatibel met WIN9x...
OK, maar wil je bereiken van JOIN dat bijvoorbeeld niet met een snelkoppeling verholpen kan worden :? JOIN doet toch niets anders dan een link maken naar een instantie: bijvoorbeeld: station D koppelen aan c:\snel :?

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 08:29
mischien vind die het mooier staan :)
allemaal verschillende drive letters

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 20:05:
[...]

OK, maar wil je bereiken van JOIN dat bijvoorbeeld niet met een snelkoppeling verholpen kan worden :? JOIN doet toch niets anders dan een link maken naar een instantie: bijvoorbeeld: station D koppelen aan c:\snel :?
Ik heb nog nooit gehoord van join, maar boven beschreven aktie voer ik onder nieuwe windows-en met commando subst uit

Verwijderd

sjoerdb schreef op 18 maart 2003 @ 20:08:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord van join, maar boven beschreven aktie voer ik onder nieuwe windows-en met commando subst uit
Dat kan uiteraard ook :9 TS heb je hier wat aan :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:14 ]

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 21:22
Tjah, onder xp en 2000 kan het wel, maar voor 98 weet ik zo geen oplossing...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-04 07:19

Thomix

cAFFEÏNE!

*klein kickje*

Subst en join zaten allebei in DOS, subst hangt een driveletter aan een directorynaam:
subst x: c:\hoi
als je dan naar x: gaat krijg je de inhoud van c:\hoi te zien. Dit werkt tot aan winXP aan toe. Join is na dos 6.22 verdwenen.

Wat join doet is feitelijk hetzelfde maar nét niet helemaal :)
join b: c:\hoi
ga je dan naar b:, dan krijg je een error voor je smoel (en terecht... mensen met een b: drive... :|). Ga je vervolgens naar c:\hoi, dan zie je de inhoud van b:.

Dus subst mapt een dir onder een driveletter, en join mapt een driveletter onder een dir.

Wat ik echter wil is een aantal directories onder een andere dir of desnoods een driveletter mappen, zodat ik een aantal dirs over verschillende partities 'virtueel samenvoeg' in een nepmap. Op die manier heb ik al mijn pr0n films en muziek netjes bij elkaar ipv 3 krappe partities (partities samenvoegen is niet echt een optie).

Is er iets dat dat doet bij iemand zijn weten?

/edit: onder win2k/XP?

[ Voor 4% gewijzigd door Thomix op 21-01-2004 13:28 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ja, dit kan onder W2K/XP en heet junction points (ff zoeken in google). Je kunt nu een map aanmaken (evt. met subst hier een drive-letter aanhangen). In deze map kun je Junction point aanmaken die wijzen naar een andere map... Deze map kan op een andere partitie, schijf etc. staan. Als je deze map nu bladert lijkt het net alsof deze mappen in de lokaal aangemaakte mappen staan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

Klopt wat jij zegt, het is vergelijkbaar met Symbolic Links in Linux. MS heeft echter nagelaten het fatsoenlijk te documenteren en de tool om het te doen staat alleen op de resource kit. Gelukkig heeft Sysinternals er ook een tooltje voor:

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#junction

Je kan hier echter niet meerdere mappen naar een map mee laten pointen (een soort mergen van mappen).

Weet iemand iets waarmee dat wel kan of moet het ook gewoon met Junction Points kunnen?
Bij voorbaat dank!

• Thomix

Thomix

cAFFEÏNE!

*kick* ?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is dit niets voor je :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1