Verwijderd
Verwijderd
OK, maar wil je bereiken van JOIN dat bijvoorbeeld niet met een snelkoppeling verholpen kan wordenVerwijderd schreef op 18 March 2003 @ 19:55:
JOIN is incompatibel met WIN9x...
allemaal verschillende drive letters
Ik heb nog nooit gehoord van join, maar boven beschreven aktie voer ik onder nieuwe windows-en met commando subst uitVerwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 20:05:
[...]
OK, maar wil je bereiken van JOIN dat bijvoorbeeld niet met een snelkoppeling verholpen kan wordenJOIN doet toch niets anders dan een link maken naar een instantie: bijvoorbeeld: station D koppelen aan c:\snel
Verwijderd
Dat kan uiteraard ooksjoerdb schreef op 18 maart 2003 @ 20:08:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord van join, maar boven beschreven aktie voer ik onder nieuwe windows-en met commando subst uit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 20:14 ]
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Subst en join zaten allebei in DOS, subst hangt een driveletter aan een directorynaam:
subst x: c:\hoi
als je dan naar x: gaat krijg je de inhoud van c:\hoi te zien. Dit werkt tot aan winXP aan toe. Join is na dos 6.22 verdwenen.
Wat join doet is feitelijk hetzelfde maar nét niet helemaal
join b: c:\hoi
ga je dan naar b:, dan krijg je een error voor je smoel (en terecht... mensen met een b: drive...
Dus subst mapt een dir onder een driveletter, en join mapt een driveletter onder een dir.
Wat ik echter wil is een aantal directories onder een andere dir of desnoods een driveletter mappen, zodat ik een aantal dirs over verschillende partities 'virtueel samenvoeg' in een nepmap. Op die manier heb ik al mijn pr0n films en muziek netjes bij elkaar ipv 3 krappe partities (partities samenvoegen is niet echt een optie).
Is er iets dat dat doet bij iemand zijn weten?
/edit: onder win2k/XP?
[ Voor 4% gewijzigd door Thomix op 21-01-2004 13:28 ]
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#junction
Je kan hier echter niet meerdere mappen naar een map mee laten pointen (een soort mergen van mappen).
Weet iemand iets waarmee dat wel kan of moet het ook gewoon met Junction Points kunnen?
Bij voorbaat dank!