Toon posts:

Inconsequent modbeleid??

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat me wel vaker opvalt, is het inconsequente modbeleid. Misschien zie ik wat over het hoofd, maar niet dat ik weet.
Wat is nu het geval; in CME gaan vrij veel topics met mods op slot, onder het mom "post het maar in het "post hier je kleine mods topic", want hij is nog niet af". Ook bij veel mods die IMO wel af zijn.
Nu heeft A.P. Versteeg echter een topic geopend, enige tijd geleden alweer, met daarin niet meer dan één (1) foto van zijn casemod. Ziet er erg strak uit, daar niet van, maar hij wou nog geen foto's geven tot na de CeBit. Het topic is inmiddels 4 pagina's lang (50posts/page), waarvan 3 vol met onzin reply's die niet veel verder gaan dan "oooo" en "aaaaah" en "A.P. versteeg does it again".

Mijn vraag is, waarom blijft dit topic wél open? Want als ik een topic met 1 foto zou posten, met de mededeling dat er over een week meer foto's volgen, dan zou mijn topic zonder pardon een slotje krijgen.
Is het omdat A.P. Versteeg een enorme reputatie heeft opgebouwd? Of heeft hij speciale privileges?
Opheldering gevraagd :)
Oja, het topic in kwestie is [rml][ CM] PrometeiAopen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Je zegt zelf al dat zijn casemod klaar is, en de jouwe niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mwah, ik denk (maar ik ben natuurlijk geen CME-er) dat het meer te maken heeft met het feit dat het hier meer om een sneak preview van de CeBit AOpen kast ging. Die kast heeft z'n publieke premiere op CeBit, maar aangezien A.P versteeg ook wat over tweakers heen lurked heeft ie ons een sneak peak gegund. En zeg nu zelf, die mod is wel ff wat anders dan de gemiddelde 'blowhole van margerinebakje WIP' mod (ik zeg maar wat hoor)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op 15 March 2003 @ 16:02:
Je zegt zelf al dat zijn casemod klaar is, en de jouwe niet.
Wat meer mijn probleem was (nouja probleem, eigenlijk stoor ik me er niet aan), was dat hij geen foto's kon/wou laten zien, maar dan toch een topic openen.
Verder geef ik helemaal niet aan dat mijn casemod nog niet af is, waar haal je dat vandaan?
Ik moet eigenlijk nog beginnen, ik wacht nog steeds op de IA spullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 19:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:10:
Ik moet eigenlijk nog beginnen, ik wacht nog steeds op de IA spullen :+
Dat zeg ik :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hehe :+
Maar bekijk bijvoorbeeld dit topic: eerste casemod
IMO is dit wel af, misschien is de startpost niet je van het, maar om een (bijna?) volwaardige casemod nou zo af te doen, vind ik wat overdreven. En was het niet de trend om de grote topics een beetje af te schaffen, omdat niet iedereen die wat wilde weten ook 40 pagina's ervoor wou doorspitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 15 maart 2003 @ 16:21:
En was het niet de trend om de grote topics een beetje af te schaffen, omdat niet iedereen die wat wilde weten ook 40 pagina's ervoor wou doorspitten?

Is dit een groot topic voor vragen dan? Al spit je 40 pagina's door een antwoord vind je niet in het "post hier je kleine mods"-topic. Kortom, dat argument gaat echt niet op.
Dat topic is er voor topics die anders ook op slot waren gegaan en daardoor helemaal geen plek binnen CME hadden gehad. Het is dus geen alternatief voor een topic, het is een alternatief voor niets en dat is een heel ander verhaal.
Dat a.p.versteeg zn draad open blijft moge duidelijk zijn: het is iets heel bijzonders en een beetje een sneak preview voor de tweakers. Het feit dat het topic al zoveel replies heeft zegt genoeg.
Je hebt trouwens wel gelijk over de replies, daar wordt idd even niet opgelet, bij dit topic is dan namelijk vrijwel onmogelijk, tel zelf maar hoeveel waarschuwingen en modbreaks er dan zouden moeten staan. Gevalletje van gedogen dus.

(Disclaimer: dit alles gebaseerd mijn persoonlijke mening en geen officiele van het rode gebeuren uiteraard)

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 15-03-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Laatst online: 14:02
Even uitleg van een officiele CME-mod dan maar:

Zie Janoz en m-m :P
Kan er kort over zijn, zoals m-m en Janoz het uitleggen, zo is het.

Nog vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 19:00
Phreak schreef op 15 March 2003 @ 17:29:
Even uitleg van een officiele CME-mod dan maar:

Zie Janoz en m-m :P
Kan er kort over zijn, zoals m-m en Janoz het uitleggen, zo is het.

Nog vragen? :+
Ja, waarom vind je m-m geen officiële CME-mod? :+

Maar voor de rest ben ik het wel met je eens ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

misschien omdat ik dat niet ben? 8)7
Litemods voeren alleen uit, het is aan de roden om de regeltjes en FAQs te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

modden is mensenwerk, we maken zelf afwegingen en hoeven niet voor elke move verantwoording af te leggen. Modden is per defenitie inconsequent, omdat je ook kijkt naar hoe vaak en hoe een topic gestart wordt. Als je wil dat een topic dicht gaat, kan je dit melden in SeM en is een LA topic IMO niet echt nodig.

sorry maar ik vind dit echt een TE hoog "waarom hij wel en ik niet" gehalte hebben :o. Als je een topic 'misplaatst' vindt, is er topicreport en SeM om daar melding van te maken. Zie ook de ' mijn topic is op slot' "faq" daar staat deze soort vraag ook in.

[ Voor 31% gewijzigd door JvS op 15-03-2003 17:59 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.