Toon posts:

Abit-MAX2 welk bios flashen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Normaal had ik de B7 versie geflashed, tot ik een stukje tekst las over dit bios.

"In case over clock the CPU frequency higher than 180MHz, don't press reset button otherwise the system will refuse to boot up. It's a auto protect mechanism to prevent possible hardware damage caused by abnormal working environment. "

Nu, men hoofdreden om dit nieuwe bios te flashen is omdat ik dit probleem ook heb. Weet er iemand of dat dit probleem nu wel degelijk is opgelost in deze B7 bios versie ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 15:49 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik neem aan dat je een AT7-MAX2/XP hebt (een Abit-MAX2 zegt niet veel; er is ook een IT7-MAX2(/XP)).

Waarom probeer je het niet gewoon uit? Als het er nog steeds in zit, moet je er mee leren leven (en je hebt gelijk een nieuwer bios) en anders is het nog extra mooi ook.

Verwijderd

kheb hier een 845pe max2 :p

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
tjee fijn om te weten... daar hebben we wat aan :/ :Z
Maar volgens mij springen al die Abit's zo snel in prot. mode...
Dat is ook precies wat ik er zo vervelend aan Abit vind.. je moet eer de PC 1 min zonder stroom zetten om weer te kunnen booten nadat ie in prot mode sprong.
offtopic:
ik heb zelf een Abit BD7 II Raid, en had een KR7A Raid en een KT7 raid en die deden dat allemaal :/
RawPeanut schreef op 15 March 2003 @ 16:43:
Kijk dat is nou eens goed helpen! :r
kijk dat is nou een flame vooral met dat ' :r ' icontje dr bij...

[ Voor 34% gewijzigd door ernst op 15-03-2003 16:50 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Kijk dat is nou eens goed helpen! :r

@topicstarter: Als het niet in de changlog staat van het bios dan denk ik niet dat dit "probleem" word opgelost. Denk dat het gewoon een feature van Abit is om je systeem te beschermen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus de Abit-MAX2/XP, sorry voor dit niet te vermelden :)
verdere specs: 2000+ XP
1024Mb aan DDR333 QDI ram :(

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Op de site staat niet echt ofdat het nou een fix is. Ik zou het gewoon proberen, in ieder geval wat bugs uit de wereld met dit nieuwe bios.

Canon Digital Ixus V3

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 16:47:
ik heb dus de Abit-MAX2/XP, sorry voor dit niet te vermelden :)
verdere specs: 2000+ XP
1024Mb aan DDR333 QDI ram :(
Nogmaals: er bestaat geen Abit-Max2/XP, je hebt dus de AT7-Max2/XP, aangezien dat de enige is waar B7 de nieuwste bios is.

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Lekkere Kwal schreef op 15 March 2003 @ 16:58:
[...]
Nogmaals: er bestaat geen Abit-Max2/XP, je hebt dus de AT7-Max2/XP, aangezien dat de enige is waar B7 de nieuwste bios is.
ach, details, als hij een AMD heeft en een MAX2/XP is het toch duidelijk, maar dat doet er ook niet toe, ik denk dat de topicstarter gewoon ff moet proberen, misschien dat het inderdaad opgelost is. Abit is niet echt duidelijk in hun changelog over dit onderwerp.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
jah het is een AT7, ik ga het zodadelijk testen
hopelijk is dat prot. probleem dan opgelost als ik men FSB opschroef :)
Pagina: 1