[php] lees variabelen niet:

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een deel van het script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$html.= "<? mysql_connect(\"localhost",\"user\",\"ww\") or die (\"Could not connect\");  
mysql_select_db(\"dbase\")  ;  
   $bla2 = getenv(\"SCRIPT_NAME\");  
   $bla2 = getenv(\"SCRIPT_NAME\");
    $bla2 = preg_replace (\"/.php/\" , \"\" , $bla2); 
    $bla2 = preg_replace (\"/\//\", \"\" , $bla2);  
        $bleh = mysql_query(\"SELECT idrMonument FROM monument where $bla2 '>' idrMonument order by idrMonument DESC limit 0, 1\");  
        $bluh = mysql_query(\"SELECT idrMonument FROM monument where '$bla2' '<' idrMonument order by idrMonument ASC limit 0, 1\");  
if ($bleh && mysql_num_rows($bleh)) $prev = mysql_result($bleh,0); 
if ($bluh && mysql_num_rows($bluh)) $next = mysql_result($bluh,0);  
if ($prev){  <a href=\"\".$prev.\".php\">[img]\"/images/pijl_links.gif\"[/img]</a> } 
if ($next){   <a href=\"\".$next.\".php\">[img]\"/images/pijl_rechts.gif\"[/img]</a> } 
?>
</td><td valign=\'top'\> ";

Het script maakt na het doorlopen van een aantal forms een x.php bestand aan.
Als ik het php bestand wilt bekijken dan krijg ik een error. Als ik dan de code van x.php bekijk dan zie ik dat ie bovenstaande variabelen ($blah etc) niet heeft meegenomen.

Weet iemand hoe dit kan,een ' voor en achter de variabelen te plaatsen heeft geen effect.

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat komt omdat php probeert deze waarden in de string in te vullen. Zeer waarschijnlijk hebben ze geen waarde dus zal de uiteindelijke positie in de string ook leeg zijn. Probeer eens ' om de hele string heen te zetten of \$ te gebruiken ipv $.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
\$ werkt. problem solved!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog een oplossing, als je in php een string bijvoorbeeld echo'd en je gebruikt " (apastroph?), dan vervangt hij $woord in de string door de waarde van de variabele.
Als je het met '-en (single quote) doet, doet php dat niet.