Medion TV-Kaart probz...

Pagina: 1
Acties:

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 22:23

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
Het probleem: Ding werkte prima, alleen was m'n systeem dusdanig vervuild geraakt dat ik windows [ Windows XP Home edition ] er opnieuw op gezet hebt.

2x wel te verstaan, want de eerste keer had ik de nieuwste Ati drivers geinstalleerd waardoor m'n systeem elke keer 20 sec na het booten uit klapte...

Nu dus het volgende probleem:
Ik heb een Medion TV kaartje erin zitten, dat het dus eerst gewoon deed, [ok, vond niet alle zenders... maar dat is een veelvoorkomend probleem geloof ik ]
maar nu krijg ik em niet meer geinstalleerd...

Hij herkent de kaart als EEPROM not programmed or missing. Slecht teken dus.
Maar hij installeert de driver ervoor wel gewoon. Dan willie MEDION TV-TUNER 7134 MK2/3 installeren, maar geeft foutcode 10, 'Dit apparaat start niet'.
Ik gebruik de nieuwste drivers.

Wél heb ik nu voor het eerst NTFS gebruikt op de windows XP schijf, kan dit er iets mee te maken hebben?

[edit]
Typo d'ruit :)
En aub geen reacties van 'tís ook maar een Medion blablabla, ik heb over het algemeen goede ervaringen met Aldi stuff als branders & cd's.

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 15-03-2003 15:25 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat NTFS heeft er weinig mee te maken, dat heeft geen invloed op het aansturen van een stukje hardware. Wat je wel even na kan kijken zijn de IRQ's, welk IRQ gebruikt het kaartje en welke hardware gebruikt nog meer dat IRQ?

Wat je ook kan proberen is de kaart gewoon in een ander slot te doen, dan detecteerd WinXP de kaart opnieuw, en als het goed is installeerd Windows dan direct de goede drivers.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Aikeleer schreef op 15 maart 2003 @ 15:24:
Dat NTFS heeft er weinig mee te maken, dat heeft geen invloed op het aansturen van een stukje hardware. Wat je wel even na kan kijken zijn de IRQ's, welk IRQ gebruikt het kaartje en welke hardware gebruikt nog meer dat IRQ?

Wat je ook kan proberen is de kaart gewoon in een ander slot te doen, dan detecteerd WinXP de kaart opnieuw, en als het goed is installeerd Windows dan direct de goede drivers.
Pardon, vergeten de vermelden:

Dat heb ik dus gedaan, meerdere keren, meerdere PCI sloten, kaart erin, pc opstarten, pc weer uit kaart er weer in, of hetzelfde en dan in een ander slot;

Allemaal geen succes.
Ik blijf dezelfde fout krijgen...

Ik heb ondertussen ook de oudere drivers proberen te installeren, helaas ook zonder resultaat...

[ Voor 10% gewijzigd door Scatman_II op 15-03-2003 15:32 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ook al geprobeerd windows te installeren, en als alles werkt dan de kaart erin te duwen.
Mijn dual P3 waar ook een TVkaartje inhangt heeft hetzelfde probleem. de geluidskaart, tvkaart en ATA controller installeer ik ook pas nadat win2k er helemaal opstaat, en heb nergens problemen mee.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 15 March 2003 @ 16:35:
ook al geprobeerd windows te installeren, en als alles werkt dan de kaart erin te duwen.
Mijn dual P3 waar ook een TVkaartje inhangt heeft hetzelfde probleem. de geluidskaart, tvkaart en ATA controller installeer ik ook pas nadat win2k er helemaal opstaat, en heb nergens problemen mee.
Hoe bedoel je als alles werkt? Alle drivers geinstalleerd enzow?

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 16:02

lordsnow

I know nothing

Ik denk dat 'ie bedoelt, eerste Windows helemaal instaleren zonder extra hardware in je PC. Als dat eenmaal draait zoals het hoort, *dan* pas hardware toevoegen in je PC en de drivers instaleren.

DScaler werkt ook niet?

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
lordsnow schreef op 15 March 2003 @ 22:22:
Ik denk dat 'ie bedoelt, eerste Windows helemaal instaleren zonder extra hardware in je PC. Als dat eenmaal draait zoals het hoort, *dan* pas hardware toevoegen in je PC en de drivers instaleren.

DScaler werkt ook niet?
Nee, DScaler biedt nog geen ondersteuning voor deze chipset, zou er wel aankomen, maar voorlopig nog niet.

Ook het bijgeleverde programma paktem niet..

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:04
is er geen ircq conflict tussen je vga kaart en je tv kaart?

omdat jeje vorige format c: last had van je vga kaart?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

IK hoop dat je het bonnetje van de aldi nog hebt :D, ik heb dezelfde kaart en zoiets heeft ie in al die tijd nog niet 1 x gezegt

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

lordsnow schreef op 15 March 2003 @ 22:22:
Dat bedoel ik idd.
zo voorkom ik de meeste problemen met bakken die erg vol zitten.
een TVkaart is gewoon eigenwijs, en daarom zet ik die er altijd als laaste in. Als ik het op die manier doe heb ik nooit problemen (en die heb ik nogal gehad op mijn GA-6BXD bordje, ding was nogal eigenwijs namelijk).

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 15 March 2003 @ 23:29:
[...]

Dat bedoel ik idd.
zo voorkom ik de meeste problemen met bakken die erg vol zitten.
een TVkaart is gewoon eigenwijs, en daarom zet ik die er altijd als laaste in. Als ik het op die manier doe heb ik nooit problemen (en die heb ik nogal gehad op mijn GA-6BXD bordje, ding was nogal eigenwijs namelijk).
Hmm, ok, bedankt... Ga ik dat proberen :)
Ik had al wel ervaring met netwerk & ISDN kaarten installeren, die willen ook niet tegelijk :P

Het bonnetje heb ik helaas niet, k'heb em via GoT gekocht & de garantie was toch al verlopen :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Scatman_II schreef op 16 maart 2003 @ 09:17:
[...]

Hmm, ok, bedankt... Ga ik dat proberen :)
Ik had al wel ervaring met netwerk & ISDN kaarten installeren, die willen ook niet tegelijk :P

Het bonnetje heb ik helaas niet, k'heb em via GoT gekocht & de garantie was toch al verlopen :)
Post in ieder geval of het gelukt is, ik moet zeggen dat ik er benieuwd naar ben of het op deze manier werkt

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 16 March 2003 @ 09:47:
[...]
Post in ieder geval of het gelukt is, ik moet zeggen dat ik er benieuwd naar ben of het op deze manier werkt
Je zult nog even moeten wachten, voorlopig komt het er niet van ben ik bang :)

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Ok, nou wordtie helemaal vreemd:

K'heb dat ding er 2 dagen uitgehad ofzo, d'r weer ingestopt:

Krijg nou wat, ding doet het weer :?

Dus nu issie gewoon weer herkent & geinstalleerd, alhoewel er nogsteeds iets mis is daarie nogsteeds EEPROM not programmed or missing geeft...

Nog ff kloten om het geluid goed te krijgen...

Nja, gooi maar dicht, dit gaat echt nergens meer over 8)7

[edit]
Weet iemand trouwens of ik voor de MD5044 de 7132 [ofzo] drivers kan gebruiken? Die handige medion site heeft de 5044 drivers draf gegooid :(

• gwystyl
  • Laatst online: 12:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

TJa daar zit ik dus ook over te twijfelen. De doos zegt dat het de MD5044 is, maar hij heeft een Philips 7134 chipset. Je zou dus verwachten dat die drivers van de MD7134 ook moeten werken, maar die doen het niet.
Ik heb de drivers van de CD gebruikt, en dan wel de unsigned versie

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 11:05

Mentalist

[avdD]

Heb zo'n ding ook gehad, kwam niet 1 kanaal op :P. Composite video in deed het wel.

Maargoed, deze driver moet je volgens mij toch hebben : http://download.medion.de...-TV-Karten&name=TV-Karten

Is gewoon een standaard driver voor tvkaarten met philips chip.

[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-04-2003 17:45 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

ik had dat probleem dus ook, precies hetzelfde.
Hij deed t altijd goed, toen dat gezeur na een reinstall van NIET de restore cd
maar een winxp home cd.

in een andere topic stond dat dit de oplossing was:
http://download.microsoft...tX9b-KB825116-x86-NLD.exe

maar dat wist ik niet toen ik de 7134 eruit gooide en een
TV TUNER MD2819 kocht met afstandsbediening
die het gewoon wel doet
Pagina: 1