Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IR EL] Infra-Rood van oude radio...

Pagina: 1
Acties:

• DannyCLD
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09-2021
Ik heb nu al tijden de behoefte om een afstands-bediening voor mijn bak te bouwen,
nu heb ik hier nog een ouwe stereo staan met afstands-bediening [philips]
en die kan ik er gerust uit mollen...

alleen weet ik niet HOE ik dat op mijn pc zou moeten bouwen, en wat voor schematje ik er voor nodig zou moeten hebben.

Ik heb al gezocht naar dergelijke x-perimanten vn mijn mede-Twiekers,
alleen staat er tot nu toe nooit een oplossing bij die ook voor mij zou kunnen gelden... :/ :|

ik wil eigelijk alleen maar iets op mijn compport bouwen en dat het liefst zonder te veel zooi aan te hoeven schaffen. :*)

ofterwijl,

kan ik dat IR-geval van mijn stereo gebruiken :?

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

ALLES kan, alleen ben je waarschijnlijk ontzettend moeilijk bezig, omdat je dit volgens mij ookwel kant en klaar of anders gewoon als compleet schema hebt, nu moet je waarschijnlijk een schakeling gaan bouwen die de signalen aanpast voor je com poort en een voeding ergens vandaan plukken...

Vergeet vooral ook de software niet: je wilt er waarscjhijnlijk winamp mee bedienen ofzo, en daar heb je een interface voor nodig...

en nu mijn oordeel:

Ik heb geen flauw idee watvoor stukkie print jij in je poten hebt, en jij wil van ONS weten HOE je dit PRECIES (!) aan moet sluiten op je compoort... je kan volgens mij zelf heeeel best ruiken dat wij hier niets mee kunnen...

Geef me ook een idee van watvoor kennis je in electronica en programmeer kunsten hebt, dan kan ik je zeggen of jij eruit zou kunnen komen...

ik geef je (zoals ik nu zie) weinig hoop...

Electronics development

Verwijderd

Zoekt en gij zult vinden....

Ga geen oude shit slopen voor onderdelen, maar loopt ff naar de lokale boer. Voor een paar cent heb je de onderdelen voor een mooie nieuwe IR ontvanger voor op je PC waarop alle afstandsbedieningen werken.

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/

Verwijderd

das een hanigde link :D

was namelijk al een tijdje opzoek naar zoiets. die komt zeker in me volgende case mod :)

Verwijderd

Je kan denk k beter gewoon een nieuwe afstandsbediening + ontvanger maken... scheelt een hele bak werk :)

• Lord Palf
  • Laatst online: 03-11 17:39
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 15:33:
Zoekt en gij zult vinden....

Ga geen oude shit slopen voor onderdelen, maar loopt ff naar de lokale boer. Voor een paar cent heb je de onderdelen voor een mooie nieuwe IR ontvanger voor op je PC waarop alle afstandsbedieningen werken.

http://www.tweakhardware.com/guide/remote/
uhm ik ben verschillende winkels in a'dam en purmerend afgegaan maar nergens konden ze me aan dat ir ledje helpen (geen enkel ir ledje trouwens uit een aantal schema's)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het gaat in die schema's om een infrared ontvanger, geen ledje.
De originele versie van dit schematje (http://www.tweakhardware.com/guide/remote/) staat ook hier beschreven. Daar staan wat meer mogelijke infrarood ontvangers bij, en ook een mogelijkheid voor een klein zendertje.
Software voor het ontvangertje kan je op (bijna) dezelfde pagina vinden, namelijk http://www.lirc.org/receivers.html

• Lord Palf
  • Laatst online: 03-11 17:39
Bedoelde ook ontvanger ipv ledje kon alleen niet op t woord komen :P
Maar ondanks dat ben met alle typenummers van die ontvangers langs de winkels geweest en kon t nergens krijgen (behalve conrad en das me te duur verzendkosten e.d.)
Het liefst had ik namelijk een irda module gebouwd maar die tfds4500 (ofzo) kan ik ook nergens vinden (behalve conrad en infraredport.de but then again verzendkosten)

• DannyCLD
  • Laatst online: 21-09-2021
Jah daar heb ik dus ook last van... nerges te krijgen in mijn omgeving, dus ik d8 ff handig me stereo te mollen, alleen las ik hier overal dat je IR-ontvangers nodig hebt met drie "aansluitingen" en nu wil net dat die niet in een stereo zitten, en ik heb ookal gezien dak niet de enige ben... :X
Pagina: 1