VNC Fullscreen crash

Pagina: 1
Acties:

• scarum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
Haai,
Ik hoop dat ik onder het juiste kopje post... :+

Ik gebruik winVNC (en ook al TightVNC geprobeerd, maar zelfde probleem) om met mijn winXP laptop, mijn Win2K bak te besturen, nu gaat dat over het algemeen prima, behalve wanneer ik scale naar 3/4 en open naar fullscreen. WinXP crasht met een stop error (beter bekend als een bluescreen) :
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA met betrekking tot Win32K.sys

Ik heb al eens rondgeneusd bij MS, maar kan niets vinden over deze crashes in combinatie met het gebruik van VNC en bij VNC zelf kan ik er ook niets over vinden. Nu weet ik dat het scalen in VNC experimenteel is, maar ik vraag me toch af of dit iets is waar meer mensen last van hebben, of misschien zelfs al een oplossing voor hebben gevonden.

Waar het me in laatste instantie om gaat, is dat ik via mijn laptop 1 op 1 mijn win2k bak kan bedienen. Andere oplossingen/software is ook welkom. :)

Verwijderd

Nieuwste versie van VNC neem ik aan?

Verwijderd

Ok, een oplossing is het niet, maar waarom gebruik je niet gewoon Terminal Services? Als het goed is mag je die gebruiken voor je win2k bak..

• scarum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02-2023

scarum

Confusion is sex

Topicstarter
ja, het gaat om de nieuwste versies...

Wat betreft Terminal Services... Mijn Win2K bak hangt aan een linuxserver die 2 kabelverbindingen heeft met het internet, nu ben ik al behoorlijk paranoide wat betreft firewalls e.d., maar ik wil toch graag zo weinig mogelijk Win2K-eigen security liabilities creëeren, vandaar dat ik liever een wat "veiligere" oplossing heb voor mijn lan.

Verwijderd

eh, VNC is zo ongeveer de minst secure versie welke je kunt kiezen voor dit soort zaken.

Zet dan op z'n minst even een VPN op waarover je die VNC verbinding tunnelt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
en geloof mij maar, terminal services is minstens 2x zo snel als VNC of PcAnywhere...
die laatste sturen bitmaps over, terwijl terminal services (gekocht door MS van Citrix) eerst metadata overpompt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

mr_petit

opperprutser

eehhhh ik kan me vergissen, maar terminal services is toch alleen gratis bij w2k servervarianten, en niet bij de gewone workstationvarianten?

imo is terminal services niet helemaal een vervanging van vnc: je start immers een nieuwe gebruikerssessie op. (toch?)

Sommige programma's kunnen niet in 'clientmodus' draaien, zoals bepaalde virusscannerinterfaces. ik weet niet of de TS hier behoefte aan heeft?

[ Voor 49% gewijzigd door mr_petit op 16-03-2003 12:43 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
mr_petit schreef op 16 maart 2003 @ 12:40:
eehhhh ik kan me vergissen, maar terminal services is toch alleen gratis bij w2k servervarianten, en niet bij de gewone workstationvarianten?

imo is terminal services niet helemaal een vervanging van vnc: je start immers een nieuwe gebruikerssessie op. (toch?)

Sommige programma's kunnen niet in 'clientmodus' draaien, zoals bepaalde virusscannerinterfaces. ik weet niet of de TS hier behoefte aan heeft?
dat klopt.. ik gebruik altijd TS om mijn servers te beheren (is toch gratis bij 2k server), en pcAnywhere om dingen op de echte 'desktop' te doen. maar dat is maar heel zelden.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:51

mr_petit

opperprutser

keb nog even getest, maar het lijkt me dat het een specifiek XP bugje is (mijn w2k station heeft nergens last van)
getest: (met instellingen geschaald 3/4; full screen
vnc client: realvnc 3.3.6 OS: W2k
werkt met:
winvnc 3.3.3 R9
Realvnc 3.3.4
Realvnc 3.3.6

VNC server os is w98, maar dat lijkt me weinig uitmaken.
probeer eens of je dezelfde fout krijgt als je met die instellingen vanaf je w2k bak je laptop probeert te besturen

"man is not truly one, but truly two,"

Pagina: 1